Skip to main content

Paar vragen over hoe oud je moet zijn/leeftijd op het Internet

• March 23, 2026
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hai!

Ik heb een paar vragen over dingen op het internet en/of leeftijd van bepaalde dingen. Eigenlijk is het niet echt 1 onderwerp maar ik heb gewoon meerdere vragen 

1. Is het echt gevaarlijk om je leeftijd op het internet te delen? Ik zag mensen dit zeggen, omdat ze vonden dat het onveilig was voor mensen onder de 16 om te delen (zelfs als de app of site 13+ is) Volwassenen voelen zich soms ook oncomfortabel om met tieners te praten, waarom is dat nouweer?

2. Ik lees veel fanfiction, waar soms ook sex scenes in zitten.  (Ik ben 14) Is dit raar of ongezond? Ik weet dat het onrealistisch is, maar kan het ook schadelijk zijn ofzo? 

3. Die mensen die dat dan schrijven willen niet dat er dan kinderen gaan commenten en gesprekken aangaan wat ik snap, maar is het dan wel oke om het gewoon te liken / lezen of vinden ze dat ook erg? Mijn leeftijd staat niet in mn profiel

4. Vanaf hoe oud is het normaal om te masturberen en hoe vaak? Want ik had er hier laatst met vriendinnen over en zij  zeiden allemaal echt vanaf 16. Ik doe het al dus is dat dan raar!? 

Send help

Dankjewel voor het invullen als je dat hebt gedaan!

2 reacties

Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • March 24, 2026

Hai!
Ik heb een paar vragen over dingen op het internet en/of leeftijd van bepaalde dingen. Eigenlijk is het niet echt 1 onderwerp maar ik heb gewoon meerdere vragen 

1. Is het echt gevaarlijk om je leeftijd op het internet te delen? Ik zag mensen dit zeggen, omdat ze vonden dat het onveilig was voor mensen onder de 16 om te delen (zelfs als de app of site 13+ is) Volwassenen voelen zich soms ook oncomfortabel om met tieners te praten, waarom is dat nouweer? Het kan onveilig zijn omdat er ook mensen met slechte bedoelingen zijn. Volwassenen die zich voordoen als minderjarigen bijv.

2. Ik lees veel fanfiction, waar soms ook sex scenes in zitten.  (Ik ben 14) Is dit raar of ongezond? Ik weet dat het onrealistisch is, maar kan het ook schadelijk zijn ofzo? Ik denk het niet, zolang je een gewoon normaal beeld hebt van seks.

3. Die mensen die dat dan schrijven willen niet dat er dan kinderen gaan commenten en gesprekken aangaan wat ik snap, maar is het dan wel oke om het gewoon te liken / lezen of vinden ze dat ook erg? Mijn leeftijd staat niet in mn profiel Ze kunnen je niet tegenhouden of verbieden dus ik denk wel dat het ok is.

4. Vanaf hoe oud is het normaal om te masturberen en hoe vaak? Want ik had er hier laatst met vriendinnen over en zij  zeiden allemaal echt vanaf 16. Ik doe het al dus is dat dan raar!? Dat verschilt per persoon. Vgm is een gemiddelde leeftijd tussen 12-16. Maar sommigen doen het al vanaf hun 10e of pas 17e. Het is echt maar net of jij er klaar voor bent.

Send help
Dankjewel voor het invullen als je dat hebt gedaan!

Auriël
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • March 24, 2026

1. Is het echt gevaarlijk om je leeftijd op het internet te delen? Ik zag mensen dit zeggen, omdat ze vonden dat het onveilig was voor mensen onder de 16 om te delen (zelfs als de app of site 13+ is) Volwassenen voelen zich soms ook oncomfortabel om met tieners te praten, waarom is dat nouweer?

Nou ik geef duidelijk aan hoe oud ik ben, zodat mensen gelijk weten of ze met me willen praten of niet.
Rare, enge en vieze mensen heb je altijd en overal wel.
Ja dat “volwassen” mensen zich oncomfortabel voelen in een gesprek kan denk ik van alles wel zijn.
Zelf vind ik het heel irritant als iemand die in de 20 is doet alsof hij de leeftijd van mijn vader heeft en mij als kind behandelt waar je geen gesprek mee kan voeren.

2. Ik lees veel fanfiction, waar soms ook sex scenes in zitten.  (Ik ben 14) Is dit raar of ongezond? Ik weet dat het onrealistisch is, maar kan het ook schadelijk zijn ofzo? 

Waarom moet het raar of ongezond zijn?
Vind dat altijd zo raar want seks is normaal en hoort bij het leven.
Zo heeft mijn moeder mij dit uitgelegd toen ik ongesteld werd en vroeg waarom dat is.
Je hebt (als je mentaal stabiel bent) altijd zelf in de hand wat je wel en niet wil zien en lezen.
Als je iets ziet of leest wat eigenlijk best ziekelijk is, maar je er toch voor kiest om het leuk te gaan vinden, dan ja…
Dan is het inderdaad schadelijk.
Maar als je mentaal stabiel bent, zou het zover nooit kunnen komen.

3. Die mensen die dat dan schrijven willen niet dat er dan kinderen gaan commenten en gesprekken aangaan wat ik snap, maar is het dan wel oke om het gewoon te liken / lezen of vinden ze dat ook erg? Mijn leeftijd staat niet in mn profiel

Ik vind dat als die mensen zoiets niet willen dat ze hun content ergens moeten posten waar het alleen 18+ is.
Zover ik weet (aangezien ik een discussie had hierover begin deze maand) is dat een volwassen persoon geen gesprek over seks mag hebben met een minderjarig iemand.
Wat voor mij raar is want ik ben zelf 16 en mag al seks hebben met wie ik wil.
Maar praten over seks mag dan niet of zo.

4. Vanaf hoe oud is het normaal om te masturberen en hoe vaak? Want ik had er hier laatst met vriendinnen over en zij  zeiden allemaal echt vanaf 16. Ik doe het al dus is dat dan raar!? 

Er is geen normaal denk ik.
Zoiets gaat vanzelf.
Ik was 9-10 toen ik het ontdekte.
Maar denk toen ik 11-12 was dat ik dat wel regelmatig deed maar niet heel vaak ofzo omdat ik niet snel klaarkom.