Skip to main content

Hi ik ben 13 bijna 14 ik wil graag sex hebben met m’n vriendje mag dat

Dat hangt ook deels af waar je woont. In India is bijvoorbeeld 12 jaar heel normaal als meisje.  De jongen is vaak ouder zelfs ver over de 18 jaar. Een Indiaas vriendin heeft met dat verteld. In Nederland dacht ik zonder toestemming van de ouders vanaf 12 jaar. Daarvoor moet je het eerst vragen of het mag. Maar in de praktijk gebeurt dat zelden.

.

@Blondmodel Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Volgens de wet is het verboden om onder de 16 jaar seks met elkaar te hebben, maar ben je tussen de 12 en 16 jaar, dan wordt het niet altijd als verkeerd gezien en wordt er niet strafrechtelijk opgetreden. Bijvoorbeeld als het leeftijdsverschil tussen jullie niet zo groot is, als jullie het allebei wilden en/of als jullie verkering hebben. En als je er niet toe gedwongen wordt. Wordt er echter een klacht ingediend (bijvoorbeeld door een ouder/voogd) dan zal de rechter aan de hand van de omstandigheden toetsen of er een strafbaar feit is gepleegd of niet. Seks tussen de 12 en 16 jaar is in elk geval strafbaar als het onder dwang, misleiding of met geweld plaatsvindt. Leeftijd van seksuele meerderjarigheid - Kinderrechten op deze website kun je daar nog wat meer informatie over vinden.

Groetjes,

Fleur (de Kindertelefoon)

Thxxxx maar m’n vriendje is 15 mag da en ik ben binnen een maand jarig

Dus het mag niet 

Ik woon in Belgie voor alle duidelijk heid

@Nevadatjee In België is de wet een beetje anders. 

In België ben je seksueel meerderjarig vanaf 16 jaar. Vanaf dan ben je voor de wet oud genoeg om toestemming te geven voor seksueel contact met iemand die 16 of ouder is, op voorwaarde dat jullie dit beiden willen. Wie jonger is dan 16 kan volgens de wet geen toestemming geven tot seksuele handelingen. Er is een uitzondering: tussen de leeftijd van 14 en 16 jaar kan je toestemmen met seksuele handelingen zolang het leeftijdsverschil met de andere persoon niet meer dan 3 jaar bedraagt en er geen gebruik wordt gemaakt van een vertrouwens- of gezagsrelatie (niet met iemand die macht of gezag over jou heeft) bv. met je leerkracht, coach, dokter, ouder, scoutsleider en dergelijke, dus als jullie het allebei willen. 
Voorbeeld 

• Ben je 15 jaar? Dan mag het met iemand van 18 jaar. Als jullie het allebei willen en niet met iemand die macht of gezag over jou heeft.
  • Ben je 15 jaar? En is je lief 19 jaar? Dan mag het niet. Je lief is 4 jaar ouder.
  • Ben je 14 jaar? En is je lief 13 jaar? Dan mag het niet. Je lief is te jong.
  • Ben je 16? En is je lief 21? Dat mag. Als jullie het allebei willen en niet met iemand die macht of gezag over jou heeft.

En het gaat over seksuele handelingen, dus niet alleen over neuken dus maar ook over pijpen, aftrekken en alle andere sexuele dingen die je kan doen.  

Wat ze in India (12 en 18) doen: vergeet dat maar snel, dat is hier strafbaar als verkrachting. 

Reageer