Onwetend op 15e!?

  • 13 March 2018
  • 2 reacties
  • 292 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben bijna 15 en ik weet nog niets over masturberen, seks, aftrekken... ik weet in welk rijtje ze staan maar de definite van al die dingen niet... maar dan ook echt niet. HELEMAAL NIKS! Iedereen die ik ken weten dat wel, maar ik niet! Ik heb zelfs nog nooit een vriendje gehad, nooit gekust, tot een jaar geleden wist ik niet eens wat tongzoenen was!? Is dit erg? En nee, ben niet gay, ik vindt jongens heeel aantrekkelijk maar durf gwn nooit iets te zeggen...

2 reacties

Eh...
Heb je geen seksuele voorlichting op school gehad?
In ieder geval:
Op de site Sense.info staat meer dan genoeg wat je nog kunt leren.
Hoi Jenise,

Het is helemaal niet erg dat je niets weet over seks.

Mastruberen betekend dat je je geslachtsdeel stimuleert tot een orgasme. Bij jongens heet dat aftrekken en bij meisjes heet dat vingeren.

(Bij meisjes) aan de bovenkant van het vrouwelijk geslachtsdeel zit een soort knopje. Dit is de clitoris. Als je daaroverheen wrijft geeft het impulsen af aan de hersenen. Ook kunnen vrouwen zichzelf vingeren. Onder de urinebuis zit de vagina. Dit is een opening naar de baarmoeder. Hier kan je een vinger in doen. Dit doe je net zolang totdat je een orgasme krijgt. Een orgasme is dat de spieren samentrekken. Een orgasme wordt ervaren als een groot genot.

Jongens mastruberen door met de hand over de penis te wrijven. Op de bovenkant van de penis zit een eikel. Als je daaroverheen wrijft geeft deze ook impulsen door aan de hersenen wat wordt ervaren als een genot, net zoals een clitoris. Het heen en weer gaan met de hand over de penis heet aftrekken. Als de man een orgasme krijgt, ofterwijl klaar komt, spuit er een wit vloeibaar goedje uit de penis. Dit heet sperma. Dat zijn zaadcellen.

Zaadcellen moeten naar de eicel van de vrouw. De eicel zit in de baarmoeder en de zaadcel kan daar komen door de penis in de vagina te steken. Als de penis op en neer gaat in de vagina noem je dit seks hebben. Als de zaadcel bij de eicel komt, wordt de vrouw zwanger. Dit kun je voorkomen door de pil te slikken of een condoom te gebruiken. Een condoom is een rubber zakje dat om de penis heen gaat. Hierdoor komen de zaadcellen niet in de baarmoeder terecht doordat ze worden tegengehouden door de condoom.

Je hebt ook orale seks, dat betekend dat mensen elkaar stimuleren door middel van de mond. Zoals pijpen en beffen. Bij pijpen doet men de penis in de mond en zuigt er op. Bij beffen likt men de clitoris en de vagina van de vrouw tot een orgasme.

Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust! Nogmaals, het is niet erg dat je niets weet.

xo Anomymous_22

Reageer