Vraag

ontmaagd leeftijd

  • 16 February 2022
  • 2 reacties
  • 264 Bekeken

Badge

Hoi, Ik heb een vriendje van 15 en ik ben 12. En hij wil seks en zoenen, En ik ben 12 ik ben er opzich al wel klaar voor alleen is het te vroeg of niet ? Want ik weet niet wat ik moet doen helppppp


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Weet je zeker of je seks wilt? Of wil je dat je jouw vriendje tevreden houdt?
Denk hier aub goed over na voordat je het doet. (Ik schreef deze alinea ivm met het leeftijdsverschil)

Maar als je het wilt doen, ga je gang. Zorg in elk geval dat jullie een condoom gebruiken, om het veilig te houden. Zo voorkom je soa’s en wordt je ook niet zwanger.

En communiceer goed met je vriendje, dat is natuurlijk belangrijk. 

Groetjes, Sano07

Reputatie 5
Badge +2

Hallo Lovelyxspor,

Graag wil ik toch even vermelden hoe de regels zijn volgens de wet.

Een meisje jonger dan 14 jaar die seks heeft (met penetratie) wordt gezien als verkrachting. Ook al stemmen jullie beide hiermee in, volgens de wet is een jongere onder de 14 niet in staat om een zo een beslissing te nemen.

Zolang er geen klacht wordt ingediend zal er niemand worden vervolgd. Echter als minderjarige val je onder het gezag van je ouders. Dus je ouders zouden wel een klacht kunnen indienen bij de politie en je vriend vervolgen voor een strafbaar feit.

Hopelijk is deze informatie duidelijk voor je anders kan je altijd nog met de Kindertelefoon bellen of chatten met al je vragen.

Groetjes,

Karin, De Kindertelefoon

 

Reageer