Vraag

Online chantage

  • 27 November 2018
  • 5 reacties
  • 608 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik heb een man/jongen op de site omegle ontmoet. Nou heb ik met hem wat foto's uitgewisseld en het idee van chantage leek mij wel geil. Dus heb ik hem wat persoonlijke gegevens en cantactgegevens van een paar vrienden gegeven. Nu wilt hij me echt chanteren, terwijl ik het meer als iets geils zag. Hij komt niet uit Nederland en ik weet nu niet wat ik moet doen. Kan iemand helpen?

5 reacties

Hoi

Je kan aangifte doen. De politie weet hoe om te gaan met dit soort situaties. Je kan zelfstandig naar het politiebureau, maar misschien vind je het fijn om (één van) je ouders of een vriend(in) mee te nemen. Op school kunnen ze je ook advies geven.

Groetjes
Kenshin
Ik chat ook veel op een site waar je kan kiezen wel of geen webcam te gebruikt . Op site omegle moet je de webcam wel aan . Je weet meteen wie er tegenover je zit Zo als jullie weten ben ik 13 . En die vraag om foto s uit te wisselen kreeg ik daar ook . Ik heb wel geen persoonlijke gegevens uitgewisseld . Maar schrok wel van de vraag . Wat doen jullie of hou gaan jullie er mee om ?
Badge +1
Hoi Anoniem2001234,

wij van de Kindertelefoon vinden het erg vervelend wat er gebeurd is.
We willen je dan ook wijzen op de website https://www.meldknop.nl/ waar je terecht kan met de chantage.
Daarnaast kun je altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon.
We wensen je alle succes!

Groet,
Evi van de Kindertelefoon
Goed plan, als je je niet prettig voelt bij deze persoon, mag je ze ook wel naar mij sturen!
Ik heb gewoon door geklikt en ik heb er verder niets mee gedaan .

Reageer