ongewenst zwanger


Reputatie 2
Badge

Ik ben een meisje 15 jaar oud. Ik ben bijna nooit thuis, omdat het daar vreselijk is! meestal leef ik buiten, af en toe slaap ik thuis, maar dat is ook  maar zelden. Zaterdags werk ik altijd. Enkele weken geleden toen mijn collega's en ik naar huis wilden gaan kwamen we er achter dat de vuilniszakken nog in de container moesten worden gegooid. Ik zei dat ik dat wel even deed. De andere gingen alvast naar huis. De container waar de zakken in moesten, staan een eindje verder, dan moet je een poort open doen, en kom je in een klein steegje. Dus ik gooi de zakken weg in de container, en wil het steegje weer uit lopen, komt een van mijn mannelijke collega's het steegje in. Duwt de poort dicht en gooit me in de container. Die containers die daar staan zijn heel groot, en er lagen nog maar een paar zakken in. Dus voordat ik het besefte lag ik in de container. Hij kwam naar de container toelopen, en ik moest gaan staan van hem. Dus ik ging staan, zegt ie: je hebt 2 minuten, dan sta je hier naakt en anders help ik je. Dus ik dacht: NEE! NOOIT! dus ik begon heel hard te gillen, want wat moest ik anders? Hij schrok er duidelijk van, en gaf me een klap in m'n gezicht. En totaal niet zachtjes. Ik zag even allemaal sterretjes voor mijn ogen. Toen stapte hij ook in de container, en toen kon ik het niet meer ontlopen. Hij heeft me geslagen, geschopt en ik weet niet allemaal. Ik raakte buitenbewust zijn, na 1,5 uur werd ik weer wakker, en voelde me vreselijk beroerd, maar wat ik nog erger vind: Ik lag naakt in de container. Niks, maar dan ook helemaal niks had ik meer aan. Ik ging op zoek naar mijn kleren, maar kon ze nergens vinden. Dus ik probeerde uit de container te komen, maar ik voelde me weer vreselijk duizelig worden. Toen ik er na een tijdje toch uit was, ging ik buiten de container op zoek naar mijn kleren. Ik bleef wel in het steegje, want daar komt nooit iemand en ik ga niet in mijn nakie rondlopen. Eindelijk vond ik mijn bh tegen, ik wilde het aan doen, maar hij had de bandjes er af geknipt zodat het gelijk weer uit ging. Na lang zoeken, vond ik nog wat andere kleren. Na lange tijd had ik alles gevonden, waarvan veel kapot was, maar ik kon toch over straat zonder dat iemand zag dat er wat met me gebeurd was. Mijn mannelijke collega heeft sinds die tijd niet meer op zaterdag gewerkt, dus ik kwam hem niet meer tegen. 

maar wat ik nu zo ontzettend erg vind, is dat ik er achter ben gekomen dat ik zwanger ben… 

En dat moet van hem zijn, ik zou niet weten van wie anders…

 

Oh wat moet ik doen???????! Misschien de beste optie om zelfmoord te plegen?

Geven jullie me alsjeblieft tips!

 

 


27 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Marijke,

Ik begrijp dat je in een hele lastige situatie zit. Als je behoefte hebt kun je altijd met de Kindertelefoon anoniem bellen of chatten. We zijn elke dag bereikbaar van 11:00 tot 21:00 uur. Graag willen we samen met je hierover praten.

Sterkte!

Karin,

De Kindertelefoon

Ik snap je situatie, die is heel lastig. Wat erg dat dat is gebeurt, echt niemand hoort zo iets mee te maken.

Je moet zo snel mogenlijk naar de politie, om de verkrachting te melden. Zij kunnen je verder helpen met het vinden van de dader, een psycholoog, een medisch onderzoek of er schade is aan je geslachtsdeel en een enventuele abortus. 

Als je niet durft om zelf naar de politie te gaan, moet je dit zo snel mogenlijk bij een volwassene melden, zoals je ouders, iemand op school, of je huisarts. Je kan natuurlijk ook met Kindertelefoon bellen of chatten, zoals hierboven beschreven wordt. 

Het is echt heel erg dat je dit hebt meegemaakt, en ik hoop dat je je al een beetje beter voelt. Maar als je dat niet voelt, is dat zeker niet erg. Niemand hoort zoiets mee te maken, en ik raad je echt aan om met iemand contact te zoeken.

Ik weet dat dit een lastige tijd is, maar pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Er zijn altijd mensen die om je geven en van je houden. Niemand verdient het om verkracht te worden. Nu ben je waarschijnlijk heel erg verdrietig of bang, maar er is altijd een oplossing. Als je hulp zoekt, kan je ondersteund en geholpen worden!

Veel succes en beterschap gewenst!!!

Reputatie 3
Badge +2

Nee, absoluut geen zelfmoord plegen! Er staat je nog een heel lang leven te wachten en dat laat je je niet verprutsen door die ene gast. Ga naar de politie en doe aangifte! Niks mis mee, gewoon doen! Dit kan namelijk echt niet, onthoud dat! Praat er trouwens over met je ouders, die gaan je echt wel helpen in zo’n situatie. En anders zijn er vast wel andere mensen waar je mee kunt praten, vrienden, familie enz. Ik begrijp het als je het kind niet wil houden en je zou dus abortus kunnen plegen. Het komt allemaal goed! En nog een keer, pleeg geen zelfmoord!

Badge

Het is ongelofelijk kut wat je is overkomen, maar onthoud goed: zelfmoord is het laatste wat je jezelf en je familie wilt aandoen! Praat met je ouders of als je hen niet vertrouwd met je beste vriendin of mentor! Als je écht niemand hebt, ga dan zonder twijfel naar de dokter en vraag hem wat je moet doen.

groetjes TSANONIEM

 

Reputatie 2
Badge

Lieve mensen,

Bedankt voor jullie reacties.  Ik heb nu contact opgenomen met de kindertelefoon en ze hebben mij meerde sites gestuurd waar ik het beste contact mee kan opnemen. Ik hoop dat alles nog goedkomt.…

Heel veel liefs van mij

#marijke

Hee,

ik snap dat jij bang ben en hier ben gekomen maar je moet door strijden ik ben zelf ook zwanger en 15 jaar dus je bent niet de enige

Ga naar de politie met dit verhaal AUB! Geen zelfmoord, je hebt nog een heel leven je kan dit echt!

Reputatie 1
Badge

Geen zelfmoord plegen want dat is nooit de beste oplossing! Als je de naam van je collega nog weet kun je naar de politie gaan en een aangifte doen van verkrachting dan kan je zijn naam zeggen en dan kunnen ze hem opsporen. Zo krijgt hij een straf, want wat hij heeft gedaan is echt niet oké en zulke mensen moeten echt gestraft worden! Over het feit dat je zwanger bent van hem, als je het wilt houden dan kan je het gewoon houden,  anders kan je een abortus doen hangt er vanaf hoeveel maanden geleden het gebeurt is. 

 

 

Veel groetjes en succes!

Indigo.

Badge

Alsjeblieft pleeg geen zelfmoord

 

Net als wat hierboven js genoemd ga naar de politie of naar een ouderlijk iemand ik weet dat je het moeilijk is maar het is het beste asjebkieft reageer erop wat je hebt gedaan ik hoop dat het beter met je gaat maar asjeblieft niet zelfmoord plegen er zijn mensen die van je houden geloof mij

 

En als je met iemand erover wilt praten wij staan klaar om je te helpen 

Reputatie 2
Badge

Ik zal jullie snel laten weten wat er met mij gebeurt is. Ik ben opgenomen geweest. Ik ga jullie niet allemaal vertellen hoe en waar, maar iedereen doet alsof ze het goede met me voor hebben. maar er is niemand die me begrijpt. Ik heb nu besloten toch zelfmoord te plegen, ik kan zo niet langer leven… Bedankt voor jullie reacties, en ik hoop dat jullie een beter leven als mij mogen hebben. Nu moet ik echt gaan. Het ga jullie goed!

Reputatie 3
Badge +1

marijke! nee!! doe alsjeblief tgeen zelfmoord! geen mens heeft dat verdiend! Je moet het vreselijk moeilijk hebben, maar weet dat er altijd iemand van je houd! Marijke als jeblieft blijf in leven! Ga terug naar je verblijfplaats! praat met mensen over je gevoelens. Be anders 113. Maar doe nooit zelfmoord!!

Hey Marijke..
 

Ik heb je verhaal gelezen en begrijp daar uit dat je diep in een put zit. Zelfmoord lijkt de oplossing, maar is het echt niet. Mensen doen echt niet alsof ze het goede met je voor hebben.. Ze hebben serieus het beste met je voor. Ze willen je helpen en steunen om er weer bovenop te komen en ze begrijpen jou echt! Ook al lijkt je leven nu zo hopeloos het gaat echt weer beter worden.. 
 

Je kan altijd bellen of chatten met 113. Daar bieden ze je een goed luisterend oor.
Telefoonnummer 113 : 0800-0113

 

Je kan ook altijd chatten en/of bellen met de kindertelefoon dat helpt je misschien ook om rustiger te worden,

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432

 

Ik geloof in jou.. Het komt echt weer goed en de mensen om jouw heen zijn er echt voor jou..

Sterkte❤️
 

Groetjes van mij.

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Jullie alles uitleggen vind ik echt te moeilijk, maar ik moet dit toch even zeggen. Vrijdag had ik jullie mijn laatste berichtje gedaan. Ik had gezegd dat ik zelfmoord ging plegen. Dat was ook mijn bedoeling, een begeleider hield mij tegen toen ik zelfmoord wilde plegen en heeft mij meegenomen naar de instelling (De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9: Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum). Nu krijg ik  veel begeleiding en kan ik niet meer alleen weg. Nu zit ik ook samen met een begeleider dit te typen, ik moest het jullie vertellen van haar. Ze zegt dat ik jullie meer moet vertellen, omdat dat van mij ook kan luchten, maar meer als dit kan ik jullie echt niet vertellen. Ik hoop dat jullie mij een beetje begrijpen...

Hallo Marijke, 

 

Dat dit een nare situatie is, hoef ik je niet uit te leggen, maar wat ben ik blij dat je ons op de hoogte houdt! 

 

Het woord zelfmoord ligt voor sommige mensen erg gevoelig. Ik zal daarom mijn woordkeuze goed overwegen en het woord zelfdoding hiervoor gebruiken. 
Het is belangrijk dat zelfdoding een gemakkelijker bespreekbaar onderwerp wordt, want vaak is dat helemaal niet zo het geval. Daarom wil ik je graag vragen of je zou kunnen uitleggen waarom zelfmoord voor jou een oplossing lijkt. Hoe simpel of ingewikkeld het antwoord ook lijkt, niets is fout dus vertel gerust wat er in je omgaat.

 

Hierboven staan van verschillende mensen al heel lieve reacties en goede tips. Je kunt met de Kindertelefoon bellen en chatten als je dat fijn vindt. Daarnaast is het ook goed om aangifte bij de politie te doen. Helaas, hoe vervelend ook, moet je niet vergeten na te denken over wat je met je zwangerschap wil doen. Er komt nu veel tegelijk op je af. Zoveel als er op je afkomt, zoveel emoties gaan er nu waarschijnlijk ook door je heen. Zoek een goede vriend(in) of familielid of iemand anders waarmee je dit graag zou willen bespreken. Hierbij is het goed om eerst na te denken over wie allemaal van je situatie weet. Zou je mij kunnen vertellen wie er van je situatie weet?

 

Ik begrijp heel goed dat je nu geen zin hebt om alles aan ons te vertellen. Daar ben je waarschijnlijk ook niet goed toe in staat, maar hoe proberen mensen nu samen met jou dit proces door te komen? 
Voor sommige mensen helpt het om gevoelens van zich af te schrijven. Soms doen ze dat voor zichzelf en soms laten ze het aan andere mensen lezen. Zou je het fijn vinden om hier een soort eigen dagboek-topic te krijgen? Dat is voor iedereen gunstig. Jij kunt fijn je gevoelens opschrijven en wij weten hoe het met je gaat en kunnen je hulp geven. Het zou goed kunnen dat je de hulp die je hier op het forum vindt mist in je instelling. Samen vullen we elkaar goed aan en samen kunnen we dan kijken hoe we jouw situatie kunnen verbeteren. Dat maak ik ook een beetje op uit de woorden van je begeleider. Zij heeft ook graag dat je ons meer laat weten.    

 

Je hoeft hier echt niet direct op te reageren als je het leest, maar zou je in de loop van morgen even willen sturen ‘Hoi, ik ben er nog’ of ‘het gaat nog niet zo goed/beter/goed met mij’.

 

Ik denk aan je en samen gaan we kijken wat goed voor jou is. 

 

Groetjes,

 

HelpendeHand01 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Marijke,

Echt verschrikkelijk dat je dit is overkomen!

Gelukkig heb je nu help, want zoals anderen al zeiden, zelfmoord is niet de oplossing!

 Ook al is het heel moeilijk, ik ben het wel met de begeleider eens. Het aan iemand vertellen lucht enorm op. Dat hoeft niet per se op dit forum te zijn. Het kan ook iemand anders zijn die je vertrouwd.

Als je het nog niet gedaan hebt zou ik ook aangifte tegen die jongen doen, want dit is verkrachting. Je begeleider kan je daar vast bij helpen!

Zijn er nog andere dingen waar je hulp bij wil, want het is heel begrijpelijk als je je nu heel onzeker voelt.

Groetjes iemand.

Reputatie 2
Badge

Daarom wil ik je graag vragen of je zou kunnen uitleggen waarom zelfmoord voor jou een oplossing lijkt. Hoe simpel of ingewikkeld het antwoord ook lijkt, niets is fout dus vertel gerust wat er in je omgaat. 

zelfmoord lijkt voor mij de beste oplossing omdat ik dan nergens meer aan hoef te denken. Ik hoef niet alle problemen meer (alleen) op te lossen. En ik kan niemand meer in de weg zitten.

 

 

Zou je mij kunnen vertellen wie er van je situatie weet?

niemand heeft het van mij gehoord. vrienden en vriendinnen heb ik niet. Bij mijn thuis kom ik al langere tijd niet meer, dus die heb ik niet op de hoogte gebracht, mijn pbl heeft hun wel op de hoogte gebracht… verder heb ik niemand aan wie ik het kan vertellen… Met mijn familie klikt het totaal niet dus die ga ik het zeker niet vertellen. (miss dat mn oduers da al gedaan hebebn…?) 

 

 

Ik begrijp heel goed dat je nu geen zin hebt om alles aan ons te vertellen. Daar ben je waarschijnlijk ook niet goed toe in staat, maar hoe proberen mensen nu samen met jou dit proces door te komen? 

 

Ze willen dat ik alles zeg wat er in mij omgaat, maar dat kan ik niet. Ik vertel echt alleen wat als hun mij een vraag stellen, maar ook dat vindt ik al zo moeilijk…. 

 

Voor sommige mensen helpt het om gevoelens van zich af te schrijven. Soms doen ze dat voor zichzelf en soms laten ze het aan andere mensen lezen. Zou je het fijn vinden om hier een soort eigen dagboek-topic te krijgen?

 

Heel lief dat je dat aanbiedt, maar ik ga dat nooit durven…. Zeker niet als ik erbij nadenk dat iedereen het kan lezen… 

 

 Dat maak ik ook een beetje op uit de woorden van je begeleider. Zij heeft ook graag dat je ons meer laat weten.    

 

dat klopt idd. Maar ik vindt t zo moeilijk mijn gevoelens open te leggen voor andere…. 

 

Je hoeft hier echt niet direct op te reageren als je het leest, maar zou je in de loop van morgen even willen sturen ‘Hoi, ik ben er nog’ of ‘het gaat nog niet zo goed/beter/goed met mij’.

sorry, het kan soms wat langer duren voordat ik reageer, maar ik mag niet iets zelfstandig doen, dus er moet altijd een begeleider bij zijn. En ik houd jullie liever op de hoogte telkens met dezelfde begeleider…

@Lost in Life super bedankt voor je berichtje! En alle andere uiteraard ook. Het kan zijn dat ik niet altijd op je reageert, maar soms kan ik het echt niet… Ik zal dan in ieder geval laten weten dat ik hem wel gelezen heb...

Reputatie 3
Badge +1

Ha Marijke,

Wij hebben echt het goede met je voor, vergeet dat niet! Je mag en kan alles tegen ons zeggen onthoud dat goed! En het geeft helemaal niet, joh als het wat langer duurt voordat je reageert! Heel begrijpelijk da tje het elke x met dezelfde begeleider wilt doen..! 

En probeer echt meer te praten! Maakt niet uit tegen wie, of het nou tegen ons is, of tegen je pbl’er, het maakt echt niks uit, meis! (even voor d mensen die niet weten wat een pbl’er is: dat is je Persoonlijk BegeLeider)

 

Heel veel sterkte in alles meis! En vetel alsjeblieft hoe het met je is, en wat er in je omgaat! Schrijf het desnoods op. Maakt allemaal echt niet uit!

 

veel liefs van @chocolatelover 

Reputatie 2
Badge

vandaag ben ik voor het eerst weer naar school geweest. Het was echt dramatisch… 

Ik vertel je morgen (heeel miss vandaag nog) heo het ging, maar dan weet je in ieder geval dat ik weer naar school geweest ben...

Reputatie 3
Badge +1

ha meis,

Zag je het allemaal wel weer zitten om naar school te gaan? Wel heel jammer dat het allemaal niet goed ging! Vertel maar wat er gebeurd is, als het uitkomt...:kissing_heart:

doe vooral rustig aan!:kiss:

Reputatie 2
Badge +3

goed dat je weer naar school gaat hoop dat het snel weer wat leuker op school word

Hey Marijke!

 

Wat goed dat je weer naar school ging vandaag! Wel jammer om te horen dat het je niet beviel :(

 

Je mag je verhaal altijd en wanneer dan ook wilt vertellen dus doe het vooral als jij er klaar voor bent☺️
 

Groetjes van mij!

Hey @Marijke ,

 

Super gaaf dat je weer bent geweest! En als je iets kwijt wilt iedereen op dit forum is er voor je.

 

Groetjes van mij!

Robin Hood

Reputatie 3
Badge +1

Heey Marijke! 

Hoe gaatie? Heb je je kindje weg laten halen of ben je nog zwanger en hoeveel weken ben je dan nu? 

Ik hoor wel van je!

Denk aan je! 

Hou vol, Meislief!!

Liefs Mij:kissing_heart:

Reputatie 2
Badge

Hoi. 

Hier ben ik weer. Het heeft lang geduurd maar ik mag jullie eindelijk weer eens spreken. Net na mijn laatste berichtje hier op het forum, heb ik weer geprobeerd zelfmoord te plegen. Dit is bijna goed gegaan maar net op het laatste moment is het anders afgelopen dan ik had gehoopt. Ik werd opgenomen in een spichiatrisch kliniek maar nu moet ik dus verhuizen naar een andere instelling. Bw.

@chocolatelover met  mijn kindje gaat het echt heel erg goed. Hoewel mijn kindje niet is van iemand die vader genoemd kan worden, besloot ik het niet weg te halen. Ik wil er voor mijn kindje zijn. Altijd. Ik moet nog 15 weken, dus ben echt al over de helft. 

 

Ik hoop dat jullie bog willen reageren. Heb nu niemand om me heen van mijn leeftijd, dus zou het heerlijk vinden toch een paar (forum) vrienden te hebben.…

 

Groetjes

Reputatie 2
Badge +1

Nou het is allemaal wel een beetje negatief nieuws maar dat het goed gaat met je kindje is erg goed nieuws en hopelijk loopt de verhuizing soepel.

Reageer