Vraag

Ongesteldheid (graag antwoord van meiden)

  • 14 January 2021
  • 8 reacties
  • 317 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hi!

Ik ben ... ik ben 14 en  ik had dus een vraagje (ik ben btw zelf geboren als meisje maar ik word graag als die of hun aangesproken) maarja even naar het onderwerp

 

Ik was dus vorige maand voor het eerst ongesteld geworden en nu weer.  Alleen ik heb dus dat het niet alleen bloed is maar ook soms gwoon rood slijmerig spul een beetje hetzelfde als afscheiding maar dan veel slijmeriger en rood

 

Is dit normaal? Ik wil gewoon weten of jullie dit ook hebben

Thanks!

 

 


8 reacties

Hee,

Als het goed is dit gewoon normaal. Als je ongesteld bent verlies je namelijk niet alleen bloed, maar ook baarmoederslijmvlies. Dat heeft te maken met je hormomen. Bij een daling van je hormoonspiegel wordt het baarmoederslijmvlies afgestoten. Daarbij onstaat een bloeding en dat is je menstruatie. In combinatie met het bloed zal dat baarmoederslijmvlies er wat rood uitzien. Die hormoonspiegeldaling heeft er weer mee te maken dat je lichaam zich voorbereid op een mogelijke zwangerschap.

 Ik denk niet dat je je hierover zorgen hoeft te maken, in principe heeft elke ongestelde vrouw dat, alleen de een wat meer dan de ander.

Groetjes,

Simply Me.

Reputatie 1
Badge

-Onnodige quote verwijderd-

Thanks ✌️😙

Badge +1

-Onnodige quote verwijderd- 

Heyy, ja dit is normaal hoor! Heb ik ook wel eens:)) maak je geen zorgen!

hii,

ik schrok hier ook van toen ik dit voor het eerst had. Maar het is dus normaal, de ene keer is het meer dan de andere keer en het komt veel voor. Het verschild ook per persoon qua hoeveelheid. Als ik ongesteld ben dan ben ik het ook echt heel erg. Heb altijd erge buikpijn en heb heelveel slijmerig spul. 

https://www.hevigbloedverlies.nl/blog/last-van-klonten-en-stolsels-bij-de-menstruatie 

Als je wilt kan je deze website even bekijken, toen ik dit had heb ik het opgezocht.

Ik hoop dat dit heeft geholpen. Veel succes.

xx

Hoi

 

dit is heel gewoon, ik heb dit ook.

 

:3

Reputatie 1
Badge

Hey

Dit is heel gewoon. Ik word al sinds mn 11e ongesteld en wat je verliest is gewoon een mengsel van bloed en slijm, niks om je zorgen over te maken. Je kan ook altijd naar je ouders toegaan om te vragen of iets normaal is. Zij zullen je vast willen helpen - of iemand anders die je vertrouwd natuurlijk:blush:

XX

 

Reputatie 2
Badge +1

heyy, heb ik ook hartstikke normaal!

Hey het is heel normaal  heb het zelf ook

Het is het baarmoederslijmvlies gemengde met bloed daarom is het ook rood  en slijmerig 

 

 

Reageer