Ongesteldheid

  • 15 April 2018
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

heyy allemaal,

ik hoop dat dit de juiste topic is want ik heb een vraagje ik ben een meisje van 12 jaar maar ik ben al ongesteld ik was het al toen ik 11 en een half was en ik vindt dit vrij jong voor ongesteldheid is dit normaal?


in de klas hadden we aan het begin van de lente een week over dat soort dingen ongesteld enzo maar ik vertrouw de juf niet en de klas niet de enige van mijn school die dit weet is de directeur (want ik had wat problemen en toen ging mijn ouders met de directeur praten en toen zeiden ze dat) maar toen een keer vroeg de juf opeens wie is er al ongesteld? niemand stak ze vinger op en ik ook niet ik durf dit tegen niemand te vertellen ook niet tegen mijn bestie omdat ik bang ben dat zij mij dan stom gaat vinden of ik ben bang voor haar reactie ik wil het haar graag
vertellen maar ik durf het niet gelukkig en ik bijna van deze school af en vergeet (hopelijk) iedereen mij.

maar is het normaal om op deze leeftijd al ongesteld te zijn??


groetjes: Blackberry

4 reacties

Dat is inderdaad een beetje vroeg, maar op zich is dat niet erg.
En je hoeft het niet te delen als je niet wilt dat anderen het weten, maar ik denk niet dat ze jou stom zullen vinden.
Hoi Blackberry!

11 en een half is misschien een beetje vroeg, maar het is redelijk normaal. Je hoeft je er echt geen zorgen over te maken. Ik was 12 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Dat is maar een half jaartje eerder :)

Je hoeft je er echt niet voor te schamen. Elk meisje word wel eens ongesteld. Je hoeft het natuurlijk ook niet met iedereen te delen, Als jij het niet wil vertellen doe je dat toch lekker niet?! Maak je maar geen zorgen.

Groetjes Aza
Hoi!

Als je voor het eerst ongesteld bent geworden op je 11de, is dat normaal. Gemiddeld worden meisjes voor het eerst ongesteld tussen hun 13de en 14de, maar het kan ook op je 10de of 16de gebeuren.

Het is goed dat jullie hier op school over praten. Toen de juf vroeg wie er al ongesteld was, stak niemand haar vinger op. Misschien zijn ze nog nooit ongesteld geweest, misschien vonden ze het niet fijn dit met heel de klas te delen.

Hierover met iemand praten kan fijn zijn. Als je niet meteen aan je bestie wilt vertellen dat je ongesteld bent, kan je eerst een algemener gesprek over de puberteit voeren. In dat gesprek kan je zien hoe zij reageert, en als het goed gaat, en je vertrouwt haar, kan je vertellen dat jij al ongesteld bent geworden. Misschien is je bestie het ook al, maar is ze er verlegen over. Misschien is ze het nog niet, en dan vindt ze het vast fijn dat ze naar jou toe kan komen, wanneer zij het wordt.

Groetjes
x
Nee hoor! Ik was met mijn 11 ook ongesteld! Helemaal niet erg

Reageer