Vraag

Ongesteld

  • 27 January 2020
  • 9 reacties
  • 270 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik ben een meisje van 14 bijna 15. 

ik ben 1x ongesteld geweest toen ik 12 was en daarna nooit meer. is dit raar???


9 reacties

Badge

Eehm, heb je al een keer seks gehad? 

Eehm, heb je al een keer seks gehad? 

nee honeyy

Hoi

 

Het kan gebeuren dat de eerste jaren van je menstruatie vrij onregelmatig zijn, maar een tussenpose van zeg maar twee jaar vind ik persoonlijk best lang. Het lijkt me verstandig om dit met de huisarts te bespreken. Heb je soms regelmatig last van stress, of heb je moeite met het behouden van een gezond lichaamsgewicht?

 

Gr. Kenshin

@Kenshin 

ja daar heb ik last van (allebei btw)

In dat geval lijkt het me sowieso verstandig om langs te gaan bij de huisarts. Zowel de stress als de gewichtschommelingen zouden verholpen kunnen worden. Vermoedelijk zal je lichaam natuurlijk gaan menstrueren als je gewicht en welzijn aan de betere hand zijn. Echter ben ik geen arts, en kan ik dit niet met zekerheid zeggen. 

 

Gr. Kenshin

@Kenshin 

heihoii,

mn gewicht is goed. ik ben 14 en weeg 52. echter was dit meer (rond de 60) ik durf niet naar de huisarts te gaan

Zou je wel naar de schoolarts toe durven (als jullie school die heeft)?

 

Gr. Kenshin

@Kenshin 

euhmm nee. ik durf vrij weinig. heb veel problemen met vertrouwen. de enige die ik vertrouw is mn mentor maar zelfs tegen haar durf ik het niet te vertellen

Eventueel zou je een medisch schoolonderzoek af kunnen wachten, om je zorgen dan met een arts te delen. Heb je binnenkort een schoolonderzoek?

 

Gr. Kenshin

Reageer