negatieve ervaring chat kindertelefoon

  • 1 August 2021
  • 6 reacties
  • 668 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik kwam laatst voor het eerst op deze website terecht en wilde graag chatten met een vrijwilliger over een probleem dat ik heb, namelijk dat ik de hele dag geil ben en dat ik hierdoor veel gekke dingen ga doen (naaktfoto's sturen etc.) Ik vertelde dit netjes aan de vrijwilligster van de Kindertelefoon maar deze vrouw sloeg een heel sarcastische en boze toon aan. Ze deed het voorkomen alsof ik echt fout bezig was, terwijl ik er niets aan kan doen dat ik zo vaak opgewonden ben en dit voor mij best wel een probleem is, waarvoor ik juist hulp zocht hier. Zij stelde voor 'dat ik dan maar een week lang 24 uur per dag moest gaan rukken' en dat ik dan wel 'klaar was met mn lul'. Ik voelde mij hierdoor totaal niet serieus genomen met mijn probleem.

Hebben meer mensen hier nare ervaringen met de kindertelefoon chat?


6 reacties

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Zo horen ze helemaal niet te doen, heb je misschien een naam anders kun je misschien opnieuw chatten dat dat gebeurd is en hopen dat je dan iemand anders krijgt 

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Je kan ook een klacht indienen door een mail ja dit email adres te sturen landelijkbureau@kindertelefoon.nl. je bent dan niet meer anoniem

Ik kan me niet voorstellen dat een medewerker hier zonder geldige reden jou raar zou behandelen. Het is tenslotte vrijwilligerswerk dus de mensen die dit doen zijn hier echt om je te helpen. Weet je zeker dat je niet zelf raar deed want ik denk dat je er ook best klaar mee bent als je de hele dag voor niets zit te chatten met mensen die grappen proberen uit te halen. 

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

 

Ik heb juist op een heel terughoudende manier m'n probleem aan haar verteld en toen zei zo'n rare opmerking maakte heb ik ook meteen gezegd dat ik dit heel ongepast vond van haar en dat ik het zou gaan melden. Hierop bood zij haar excuses aan en zei dat ze het niet zo bedoeld had, maar ik kan me niet indenken hoe ze het anders kon bedoelen dan mij voor paal te zetten

Reputatie 1
Badge

ik vind het heel rot voor jou. heb ook een keer een hele rotte chat gehad en das echt superstom. Ik zou het gwn nog eens proberen want dan krijg je miss iemand heel tofs en heb je een goed gesprek! Succes

 

Reputatie 7
Badge +3

@Milanoniem12  

Wat ontzettend naar dat je deze ervaring hebt gehad aan de chat. Dit is zeker niet de bedoeling, dus heel goed dat je dit aangeeft. Ik zal dit ook bespreken binnen de organisatie. Daarnaast is het ook mogelijk om een klacht in te dienen, op onze website kan je hier meer over lezen:  https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten

We hopen dat je wanneer je daar behoefte aan hebt toch weer contact met ons opneemt!

Groetjes,

Carolien

Reageer