Vraag

naaktfotos gestuurt

  • 13 June 2022
  • 4 reacties
  • 471 Bekeken

Badge

Hoi 

Ik kreeg de vraag van mijn vriendin of ik een naaktfoto wilde stuuren 

Ik wist dat het goed dat want ik heb al een half jaar met haar en ik vertrouw haar 10000%...dus ik zij wel van zorg dat je ouders enzo het niet zien dan stuur ik zo een paar via snap toen zij zij dat is goed 

Dus ik stuurde die foto's nou niks aan de hand (dacht ik)  opgegeven moment stuurde zij dat ik dat wel vaker mocht doen want de vond het wel lekker om te zien dus ik dacht niks aan de hand maar vanmorgen kwam me vriendin op school en die zecht ik moet je iets vertellen en het is heftig dus ik zij zo van wat is er dan?

Toen zij zij me vader weet van die foto's 

Dus ik zij hoe dan ?????

Toen zij zij weer me vader heeft in me telefoon gekeken en heeft de berichten gezien en hij gaat naar de juf mailen 

Maar ik schrok me dood want in het verleden ben ik ook net naaktfoto's in aanraking geweest en toen werd ik geschorst 

Dus ik en me vriendin waren de rest van de dag bang en durfde niet met elkaar te praten want we waren bang dat de juf er over zou beginnen uiteindelijk is de er niet over begonnen maar de juf was wel aan het praten met andere juffen die dit soort dingen moeten oplossen dus we hopen het niet maar we weten bijna wel zeker dat het om die foto's ging .…

Me vriendin haar telefoon is afgepakt 

Ze mag van haar ouders niet meer met me omgaan de juffen zijn bezig om ons uit elkaar te halen 

We houden zoveel van elkaar we willen en kunnen echt niet zonder elkaar 

Mijn ouder weten het nog niet en ik ben bang als ze het weten dat mijn tel ook word afgepakt 😞😞

Hoe moet ik hier mee omgaan en wat moeten we doen/zeggen tegen de juffen ,?????

😭😭😭😭😭😭😭

PS sorry voor het lange bericht !😭🙏😭


4 reacties

Badge

Hey @Gangsterboy!

Wat jammer dat dit is gebeurd zeg.

Het is natuurlijk al een risico om naaktfoto’s te versturen, ookal weet je dat degeen waar je het heen stuurt het niet doorstuurt, kan zoals nu bijvoorbeeld voorkomen dat iemand in de telefoon kijkt.

Wat ik zou doen als ik jou was, is je het er niet teveel van aantrekken, dit gebeurt veel mensen, en het is niet heel erg.

Dat je vader naar de leraar gaat, vind ik een beetje raar, aangezien dit buiten school is gebeurd, heeft school hier geen gezag over.

Ik hoop dat je ooit weer goed contact kan hebben met je vriendin.

Wat enorm vervelend allemaal. In je andere topic las ik dat je 15 bent, los van wat ik er zelf van vind, is het geen extreem uitzonderlijk gedrag zo in de puberteit en als het met wederzijdse instemming is, zie ik het probleem niet zozeer. Wel kan ik enigszins begrijpen dat die vader dit soort contacten (nog) niet oké vindt voor zijn dochter. En aangezien zij nog minderjarig is, mogen haar ouders dit contact ook beperken en verbieden. Ik had in deze situatie eerder voor het gesprek gekozen waarin jullie het gwn allemaal met elkaar hadden uitgesproken en de grenzen van de relatie met elkaar vast hadden kunnen stellen. Ook vind ik het een beetje raar dat haar vader dit doorspeelt aan school. Het lijkt me dat school hier compleet buiten staat. Begrijp ik het goed dat die vader heeft gevraagd of ze jullie op school uit elkaar kunnen halen/houden? Ook zou het heel raar zijn als je hiervoor geschorst wordt. Dit heeft namelijk he-le-maal niks met school te maken. 

Jullie zitten in een lastig parket. Haar ouders hebben helaas wel het recht om deze relatie te verbieden. De enige optie is dus om het met hun goed te maken denk ik. Maar eerst zou ik het even een paar weken laten rusten. Probeer gwn op school contact te houden en als ze haar telefoon weer terugkrijgt, zo weer contact proberen te houden. Gwn via snap, moet zij ff jouw naam veranderen op snap, berichten verwijderen na lezen, dan zou dat moeten lukken toch.

Dan is het misschien nog een optie om over een tijdje een brief te schrijven aan haar ouders waarin je uitlegt en toegeeft dat je/jullie te snel en te ver zijn gegaan. Dat het niet verstandig en oké was en dat je nu inziet dat dat nog niet bij jullie leeftijd past, etc, etc. Maar dat jullie je fout inzien en jullie wel van elkaar houden en bij elkaar willen zijn. Stel voor een keer in gesprek te gaan (desnoods ook met jouw ouders) over óf en hoe jullie relatie verder kan gaan. Bijvoorbeeld door regels te maken met z'n allen wat er wel en niet mag en hoe dat gecontroleerd wordt.

Als jij dit een beetje volwassen weet op te schrijven en duidelijk maakt dat jullie elkaar echt leuk vinden en er kapot van zijn dat dat nu niet meer kan, zijn die ouders hopelijk bereid om het gesprek aan te gaan. Maar natuurlijk moet zij ook haar best gaan doen bij haar ouders dan. Ook zij kan het nu het beste even laten rusten denk ik. Maar ik zou die brief gwn samen schrijven en nadat jullie die gegeven hebben, moet zij natuurlijk ook proberen haar ouders zo ver te krijgen.

Maar jullie kennen de situatie natuurlijk het beste, jullie kunnen die inschatting beter maken dan ik. Misschien moeten jullie nu juist wel meteen proberen het goed te maken en het ijzer smeden nu het nog heet is. Dat moeten jullie echt zelf aankijken. Ook kent zij haar ouders natuurlijk het beste. Overleg met elkaar wat verstandig is.

Badge

Hey @Gangsterboy!

Wat jammer dat dit is gebeurd zeg.

Het is natuurlijk al een risico om naaktfoto’s te versturen, ookal weet je dat degeen waar je het heen stuurt het niet doorstuurt, kan zoals nu bijvoorbeeld voorkomen dat iemand in de telefoon kijkt.

Wat ik zou doen als ik jou was, is je het er niet teveel van aantrekken, dit gebeurt veel mensen, en het is niet heel erg.

Dat je vader naar de leraar gaat, vind ik een beetje raar, aangezien dit buiten school is gebeurd, heeft school hier geen gezag over.

Ik hoop dat je ooit weer goed contact kan hebben met je vriendin.

Ze zeggen dat het verboden is op school maar het is buiten school dus school mag er dan toch niks van zeggen of wel ?

Dat lijkt me ook ja. Ik zou het heel raar vinden als ze jouw gaan straffen voor iets wat zich buiten school afspeelt. Ik denk dat dat ook niet mag. Dit is gwn een privékwestie waar zij helemaal niks mee te maken hebben. Daar horen ze zich niet mee te bemoeien.

Reageer