Skip to main content

Hoi, eerste post hier.

3/4 jaar geleden, ik was toen eind 12/begin 13 en ik zat slecht in mn vel. Mijn ouders hadden vechtscheiding, ik was mn beste vriend verloren en mn moeder mishandelde mij verbaal en soms fysiek. Dit leidde ernaar dat ik graag een beste vriend zou willen hebben waarmee ik close zou kunnen zijn. Ik kwam online in aanraking met een jongen die mij vertelde dat hij vrienden met mij wilde zijn onder een voorwaarde: ik zou eerst naaktfotos/filmpjes moeten sturen. Dit zou gebeuren via snapchat. Ik zei eerst nee omdat het vaak fout gaat. Hij zei toen dat hij dat wist en dat hij dat daarom nooit zou exposen. Hij had nog nooit nudes gehad dus hij wilde dat ook graag hebben. “Ik krijg nudes, jij krijgt een vriend, zo is iedereen blij” zei hij. Mijn moeder was alcholist dus ik had toen ook wat gedronken dus ik was niet helemaal helder en ik stemde er mee in. Ik vond het niet leuk, ik wilde niks van hem krijgen, maar ik deed het zodat ik uiteindelijk vrienden met hem kon zijn. Ik keek niet seksueel naar lichamen dus ik snapte de hype niet echt van nudes en begreep het ook niet waarom iemand het zo graag zou willen. Ik zag dit maar als iets wat ik niet begreep door mn leeftijd en begon fotos te maken.

Ik wilde er zo snel mogelijk klaar mee zijn en door de haast was ik vergeten mijn gezicht weg te knippen. 

De ochtend daarna zei hij dat hij het leuk had gehad en of ik dat ook vond. Ik zei dat het niet erg was maar het liever niet opnieuw deed. Een vriendschap voelde niet goed dus ik heb hem geblokeert. Tot op de dag van vandaag niks van hem gehoord, ook niet van anderen.

Maar ik blijf maar van mn ouders horen dat ik nooit nudes moet sturen en ik voel me schuldig. Op internet blijf ik maar lezen over verhalen dat nudes worden exposed, zelfs als ze lang geleden zijn gefotografeerd. Dit maakt mij heel erg bang. Ik schaam me niet op mijn lichaam, dus idc als mensen dat zien maar waar ik wel bang voor ben is dat door de fotos/filmpjes mensen mij misschien vies gaan vinden omdat ze denken dat ik dit voor mijn eigen genot heb gedaan, wat niet zo is. Ook weet ik dat anderen wel seksueel naar mijn naakte lichamen zullen kijken en dat voelt ook vies. 

Ik ken de jongen niet IRL en hij woonde vlgm in een andere provincie. Hij heeft mij nooit gechanteerd en mijn lichaam is nou ook niet echt iets bijzonders omdat het nog niet echt doorontwikkeld was (omdat ik toen 13 was) dus ik verwacht dat hij niet echt een goede reden zou hebben om ze te exposen. Zoals ik zei, we deden het via snapchat en volgens snapchat heeft hij niks opgenomen en/of gescreenshot. Maar natuurlijk weet ik ook wel dat je het met een andere telefoon kunt fotograferen/opnemen. 

Comment a.u.b geen dingen zoals “je had het kunnen zien aankomen” of “als het gebeurd is het je eigen schuld” etc. Nu heb ik zeker geleerd dat ik het nooit meer moet doen en ik was toen veelste wanhopig voor contact. Dat is veranderd en door hulp ben ik beter in mn vel gaan zitten maar ik kan er nu niks meer aan doen dus mij ervoor shamen heeft geen zin. 

Dus, zijn er anderen ook zoiets hebben meegemaakt? Zo ja, hoe is dit voor jou gegaan?

Ook gewoon advies wordt gewaardeerd :) 

 

hey hey! Oh wat erg van je ouders gaat het mentaal nu goed? Er blijft altijd een kansje dat er is gefotografeerd maar die kans is klein aangezien de melding er niet stond, zoals je al zei kan hij inderdaad via een ander apparaat een foto/videohebben gemaakt van jou tijdens dat je je ding deed. Maar we blijven uit van het goede en zeggen dat dat niet aan de hand is. Mijn ouders zeggen ook nooit naaktfoto's sturen miet je nooit doen. Heb ik zelf nooit gedaan, als de beelden opduiken van jou dan kan je er altijd over praten met een vertrouwenspersoon ( bellen naar de kindertelefoon of chatten op dit forum ) meestal heb je die op school ook,  je zit nu ongeveer in de 15/16/17 tijd dus je bent al wel gegroeid dus ik zeg niet dat het fout is want je kon ook een soort dranggevoel hebben gekregen van hem dat je dacht dat hij jou bedreigde ik hoop dat dit niet zo is als je zijn snapchat nog weet zou ik dit wel aangeven er is een kans dat die persoon zijn naam op snapchat heeft veranderd, dat zou natuurlijk niet fijn zijn in zo'n soort situatie anders kan je natuurlijk altijd blijven chatten op dit forum en ook kijken of andere mensen met dit zelfde soort verhaal hebben en of meegemaakt. Ik hoop het natuurlijk niet, En we gaan voor het goede dat ze niet zijn gelekt! xxxxx anoniemmeisje2010


𝖧𝗈𝗂, 𝗁𝖾𝗍 𝗂𝗌 𝗇𝖺𝗍𝗎𝗎𝗋𝗅𝗂𝗃𝗄 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗃𝖾 𝗌𝖼𝗁𝗎𝗅𝖽. 𝖧𝗂𝗃 𝗁𝖾𝖾𝖿𝗍 𝗃𝖾 𝗀𝖾𝖽𝗐𝗈𝗇𝗀𝖾𝗇. 𝖬𝗂𝗃 𝗂𝗌 𝗉𝗋𝖾𝖼𝗂𝖾𝗌 𝗁𝖾𝗍𝗓𝖾𝗅𝖿𝖽𝖾 𝗀𝖾𝖻𝖾𝗎𝗋𝖽 𝗁𝖾𝗅𝖺𝖺𝗌. 𝖮𝗈𝗄 𝖻𝗂𝗃 𝗆𝗂𝗃 𝗂𝗌 𝖾𝗋 𝗇𝗂𝗄𝗌 𝗈𝗉𝗀𝖾𝖽𝗈𝗄𝖾𝗇 𝗎𝗂𝗍𝖾𝗂𝗇𝖽𝖾𝗅𝗂𝗃𝗄 𝖾𝗇 𝗇𝗂𝖾𝗆𝖺𝗇𝖽 𝗐𝖾𝖾𝗍 𝗁𝖾𝗍. 𝖨𝗄 𝖽𝖾𝗇𝗄 𝖽𝖺𝗍 𝗁𝖾𝗍 𝗐𝖾𝗅 𝗀𝗈𝖾𝖽 𝗄𝗈𝗆𝗍, 𝗈𝗈𝗄 𝗏𝗈𝗈𝗋 𝗃𝗈𝗎. 𝖬𝗂𝗌𝗌 𝖽𝖺𝗍 𝗃𝖾 𝗂𝗇 𝗃𝖾 𝗀𝖾𝗓𝗂𝖼𝗁𝗍 𝖾𝗇 𝗅𝗂𝖼𝗁𝖺𝖺𝗆 𝖻𝖾𝗇𝗍 𝗏𝖾𝗋𝖺𝗇𝖽𝖾𝗋𝖽, 𝗃𝖾 kan altijd 𝗓𝖾𝗀𝗀𝖾𝗇 𝖽𝖺𝗍 𝗃𝗂𝗃 𝗁𝖾𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗐𝖺𝗌 𝖺𝗅𝗌 𝗁𝖾𝗍 𝗍𝗈𝖼𝗁 𝗇𝖺𝖺𝗋 𝖻𝗈𝗏𝖾𝗇 𝗄𝗈𝗆𝗍, 𝗈𝗈𝗄 𝖺𝗅 𝖽𝖾𝗇𝗄 𝗂𝗄 𝗏𝖺𝗇 𝗇𝗂𝖾𝗍.

𝖫𝗈𝗏𝖾.


Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen. Ik denk dat de kans wel heel klein is dat die foto’s nog opduiken. Je kent die jongen niet, hij heeft niet gescreenshot,  en zoals al is gezegd ben in je in die jaren wat uiterlijk betreft vast ook veranderd.

Eigenlijk zeg je het zelf al, je kunt er nu niks meer aan doen. Ik zou het toch proberen van je af te zetten (i know, klinkt makkelijk) anders maak je jezelf alleen maar gek.

En nogmaals, jij hebt niks verkeerds gedaan!


Reageer