Skip to main content

Hey mensen, ik heb jullie hulp nodig!

Op insta kreeg ik een dm van een jongen en die wou een foto van me, ik dacht best want hij stuurde ook. Daarna wou die een sexy foto. Vond ik ook prima want hij stuurde ook. Daarna vroeg hij om een naaktfoto, deze x moest ik eerst sturen. Best dacht ik. Maar na het sturen van die foto maakte hij een screenshot en blokkeerde me. Ik weet het, ik ben ook fout geweest. Maar nu ben ik heel onzeker over mezelf. Want hij zei dat ik dik was en dikke billen had en grote borsten. Hebben jullie tips voor m'n onzekerheid??

Alvast bedankt!!♡♡

Als hij de enige is die het zegt dan is het helemaal niet erg.


Heyy,

Het lijkt mij een goed idee dat je een keer gaat bellen of chatten met de Kindertelefoon hierover ik denk dat de mensen daar je wel kunnen helpen. 

Verder heb ik niet zulke goede tips voor je, maar ik wou nog wel zeggen dat je echt niet nog een keer naaktfotos moet delen met (random) mensen. Dat is echt niet slim om te doen dus let daar echt op hoor!

Liefs van ItsJustMe <3


Heyy,

Het lijkt mij een goed idee dat je een keer gaat bellen of chatten met de Kindertelefoon hierover ik denk dat de mensen daar je wel kunnen helpen. 

Verder heb ik niet zulke goede tips voor je, maar ik wou nog wel zeggen dat je echt niet nog een keer naaktfotos moet delen met (random) mensen. Dat is echt niet slim om te doen dus let daar echt op hoor!

Liefs van ItsJustMe <3

Ik heb al gechat! Ze gaf me goeie hulp🫶🏻


Als hij de enige is die het zegt dan is het helemaal niet erg.

Dat is zo😊


Wat kan ik doen als er ongewenst een foto of filmpje van mij online staat?

Staat jouw naaktfoto opeens online? Heeft je ex-vriend(in) dat filmpje waarin jij je kleren voor haar uittrekt, naar anderen gestuurd? Blijf er dan niet mee rondlopen en meld het snel aan iemand, zoals je ouders, de politie of bij Helpwanted.nl. Als een foto eenmaal online staat, dan kan verspreiding razendsnel gaan. Hoe sneller je reageert, des te groter de kans is dat je kunt voorkomen dat het verder wordt verspreid. Soms kom je er zelf pas laat achter en is het al op meerdere sites en social media verspreid. Ook dan is het belangrijk om iemand in vertrouwen te nemen, zodat je samen kunt kijken wat je kunt doen aan de vervelende situatie waar je in terecht bent gekomen.

Verwijder de foto of video in overleg met de politie

Het is heel begrijpelijk dat je al het beeldmateriaal zo snel mogelijk van het internet verwijderd wilt hebben. Websites zoals Youtube helpen daarbij wanneer je bij hen melding maakt. Als je aangifte wilt doen, is het echter verstandig om het verwijderen in overleg met de politie te doen. Wanneer het materiaal al verwijderd is voordat je aangifte hebt gedaan, is namelijk ook een belangrijk deel van het bewijsmateriaal verdwenen! Je begrijpt dat als de foto op een buitenlandse internetpagina staat, de hele procedure wat langer duurt en lastiger is.

dit is wat op de site van politie staat

 

https://www.politie.nl/informatie/wat-kan-ik-doen-als-er-ongewenst-een-foto-of-filmpje-van-mij-online-staat.html#:~:text=Verwijder%20de%20foto%20of%20video%20in%20overleg%20met%20de%20politie&text=Websites%20zoals%20Youtube%20helpen%20daarbij,met%20de%20politie%20te%20doen.


Reageer