Vraag

morning-afterpil

  • 25 August 2023
  • 3 reacties
  • 224 Bekeken

2 dagen terug heb ik het gedaan zonder voorbehoedsmiddel ik zit ook niet aan de pil. Nu is hij niet in mij gekomen omdat het nu al een tijdje terug is zit in zo te twijfelen of ik m wel moet nemen. Omdat ik in mijn ovulatie zit. Iemand advies?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Zelfs al is hij niet klaargekomen kunnen er toch not spermacellen ontsnapt zijn en zou ik voor de zekerheid gewoon een morning after pil nemen. Ik zou het gewoon altijd nemen als je geen voorbehoedsmiddelen hebt gebruikt of de pil neemt. Het is gewoon het handigste om nu te doen. Probeer in de toekomst gewoon condooms te gebruiken om dit te voorkomen. Maar voor nu moet je gewoon die pil nemen. 

Reputatie 2
Badge

Heyy, zoals lampie boven mij al zei, ookal komt hij niet in je klaar kan je er nog steeds zwanger van raken. Naar mijn weet moet je een morning afterpil altijd binnen 48 uur nemen na seksueel contact. Als dit niet bij een keer blijft zou ik overwegen eens te gaan kijken naar opties voor anticonceptie. Condooms zijn natuurlijk het makkelijkst, maar ook niet volledig veilig. Ik raad de prikpil erg aan omdat je hem maar eens in de drie maanden hoeft te laten zetten en er verder niet meer aan hoeft te denken. Je gaat er vast wel uitkomen. Succes!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @streepje05 ,

 

fijn dat je meedenkt en wil helpen! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. 

De morning after pil moet worden ingenomen binnen 72 uur na de seks, er is ook een morning after pil die binnen 150 uur na de seks kan worden ingenomen. Wel is het zo dat hoe eerder je de morning after pil inneemt, hoe beter die werkt.

Zie bron: https://sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil 

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer