Skip to main content

Hoi ik ben 16 jaar oud en mijn vriend is 28 jaar, we hebben nog nooit seks gehad maar alwel naaktfoto's enz gestuurd maar daar bleef het wel bij. Is het oke voor ons om verder te gaan en seks te hebben vanwege de leeftijdsverschil?

Dit is niet oké dat is gewoon pedofilie 

Hey! 

Het belangrijkste is dat je het leukst hebt, dan is het oké. Sommige mensen kunnen er misschien raar van opkijken. Ook kan je tegen wat probleempjes aanlopen (hij al een eigen huis jij nog op school).

Zolang JIJ het leuk hebt lijkt mij het oké..

Maar toch is het wel een beetje vreemd om seks te hebben met zo'n groot verschil..

Heyy,

Volgens mij mag het wettelijk gezien wel omdat je vanaf je 16e wettelijk gezien seksueel meerderjarig bent.

Seksuele meerderjarigheid vanaf 16 jaar

Vanaf 16 jaar ben je seksueel meerderjarig en beschik je over ‘seksueel zelfbeschikkingsrecht’. Dat betekent dat je vanaf 16 jaar voor de wet oud genoeg bent om toestemming te geven voor seksueel handelingen. Je mag dus seks hebben met iedereen ouder dan 16 jaar op voorwaarde dat jullie dit beiden willen.

https://www.grenswijs.be/jonger-dan-16-en-toch-al-seks#:~:text=Vanaf%2016%20jaar%20ben%20je,dat%20jullie%20dit%20beiden%20willen.

Of het slim is is dan weer een heel ander ding want je bent natuurlijk nog erg nog jong dus ik zou er wel mee oppassen en doe het alleen als jullie elkaar echt 100% vertrouwen.

Groetjess, ItsJustMe

Dit is wel een Belgische website, geen idee of dit in NL ook zo is..?

@Anoniemp2010 Ah ja ik zie het idd oeps ik dacht dat het een Nederlandse site was.. Maar dit is ook zo in Nederland had namelijk ook een Nederlandse site gevonden waar dit staat. 

Leeftijd van seksuele meerderjarigheid

De leeftijd van seksuele meerderjarigheid verschilt per land. In Nederland is deze bepaald op 16 jaar.

https://www.kinderrechten.nl/guideline/leeftijd-van-seksuele-meerderjarigheid/

Groetjess, ItsJustMe :)

Je hebt een vriend die 12 jaar ouder is en je hebt naaktfotos gestuurd, is het dan een snap-relatie of een echt bestaande vriend? Ik zou dit niet doen het lijkt me héél erg link. 

Hij kan voor jou een superman zijn en heel knap en sympathiek en cool en zo maar meid pas toch op voor schone schijn. Mss lijkt hij zo maar en is de enige bedoeling om jou effe goed te neuken en dan bye bye. 

En dan wat in de toekomst? Effe seks best leuk, maar dan verder: wat heb jij als 16 j gemeen met een man van 28 j ? Dus alvast zeker niet dezelfde intresses. Blijft nooit duren mi 

Ik weet dat het heel suspicious klinkt maar ik weet echt zeker dat hij geen slechte bedoelingen heeft. We hebben al een volle 7 maanden contact en seks is eig vooruit uit mij omdat hij natuurlijk ook wel weet dat het njet 'goed' is, ik ben nog maagd en ik zou heel graag het een keer willen proberen. Ik weet zeker dat hij mij echt leuk vind om mij. En ik moet eerlijk toegeven dat het miss soms beetje botst omdat we in andere perioden zitten in ons leven maar ik vind hem evht heel leuk en ik kan hem niet loslate.

Super bedankt voor je reactie trouwens ik waardeer het enorm!

Hey! 

Het belangrijkste is dat je het leukst hebt, dan is het oké. Sommige mensen kunnen er misschien raar van opkijken. Ook kan je tegen wat probleempjes aanlopen (hij al een eigen huis jij nog op school).

Zolang JIJ het leuk hebt lijkt mij het oké..

Maar toch is het wel een beetje vreemd om seks te hebben met zo'n groot verschil..

En wat maakt het dan raar? Dat ik nog maagd ben en hij al zoveel experience heeft of omdat mijn lichaam nog niet volgroeid is ofz?

Super bedankt voor je reactie ik waardeer het!

@anoniema123 
Ik vindt het niet raar hoor. En het is super, super fijn dat jullie het zo fijn hebben. Maar ja, dat leeftijdsverschil kan - los van seks - voor wat problemen zorgen. Ik ben geen expert, maar het is belangrijk dat je er goed over na denkt. Als je het graag wil is seks niet erg. En ik weet niet hoeveel ervaring hij al heeft of dat jouw lichaam nog niet volgroeid is.. 
Ik zou zeggen, denk er over na, is het antwoord ja dan moet je het doen. Maar kijk daarnaast misschien naar de toekomst.

Ik wens je succes en veel plezier ;)

Reageer