Mijn verhaal

  • 8 May 2018
  • 9 reacties
  • 763 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Om even duidelijk te zijn, Ik ben een jongen.

Maar ik moet iets kwijt wat waarschijnlijk de ergste nachtmerrie is voor iedereen die verliefd is op iemand.

Iets meer dan een jaar geleden kreeg ik een app van mijn beste vriend dat hij verliefd op me was. We knuffelden ervoor ook best wel veel en waren erg aanhankelijk met elkaar. Ik zei dat ik hem ook wel leuk vond. Nou zodoende waren we dus erg gelukkig met elkaar, we zoenden zelfs met elkaar terwijl we beiden bi zijn. Maar vlak voor de zomer ging het fout. Er werd ontdekt dat we samen aftrokken en we mochten elkaar de hele zomer niet meer zien. Niet meer afspreken en niet meer bij elkaar slapen. Er werd toen ook aan mij gevraagd of we verliefd op elkaar waren maar ik durfde dat toen niet te zeggen. want ja wat moet je? We zijn nog steeds beste vrienden en mogen ondertussen wel weer afspreken maar mogen nog steeds niet bij elkaar slapen als we logeren. We doen ook niet meer verliefd naar elkaar. Ik mis dit heel erg. 😞 en soms heb ik het idee dat hij nog wel wat voor me voelt, maar dat weet ik niet zeker. we hebben vaak ruzie gehad namelijk. al geeft hij soms nog wel signalen af.

Hoe moet ik hier het beste mee om gaan?
groet

9 reacties

Hi Anoniem12345688,

Hoe oud zijn jullie?

Het is niet raar als je als jongen een andere jongen leuk vindt. Ik ben 15 en val zelf op jongens en heb een vriendje.

Dus, laat je, die gevoelens, als die er zijn, niet uit je hoofd praten of verbieden. Het is een beetje afhankelijk van hoe oud jullie zijn, in hoeverre jullie ouders dingen zonder overleg kunnen gaan verbieden. Het kan natuurlijk altijd, maar als jullie geen 11 meer zijn, zou een beetje overleg met jullie wel op zijn plek zijn.

Maar ja, voor overleg moeten jullie dan ook wel praten en dingen uitleggen.

Dat is misschien niet het makkelijkste, maar eigenlijk zou het dat wel moeten zijn, want zo ben je, zijn jullie. Dat jullie daarnaast ook meisjes leuk vinden kun je dan ook uitleggen.

Dat voor wat betreft jullie en jullie ouders.

Nu over jullie onderling. Jullie hebben nog contact en zijn zelfs nog beste vrienden, dus ik zou niet weten waarom jullie er niet samen over zouden kunnen praten. Nu weten jullie allebei niet echt waar jullie aan toe zijn.

Ik zou er gewoon een keertje met hem over praten. Je kunt beginnen met te zeggen van “weet je nog toen we bij elkaar logeerden en dat dat toen ineens niet meer mocht?” Dan heb je een opening en is het duidelijk waar jij het over wilt hebben. Hopelijk wil hij op zijn minst luisteren naar wat je te vertellen hebt.

Verder zou je dan zoiets kunnen zeggen als “ik vond het een fijne tijd en jammer dat het ineens afgelopen was. We hadden toen een andere band als nu en dat mis ik wel een beetje. Hoe denk jij daar over. Heb je dat gevoel ook?”

Zoiets. Ik ben beter in zo’n gesprek in het echt, dan hier vragen verzinnen, maar je zou best kunnen zeggen dat je terug verlangt naar die tijd, maar dat je het ook begrijpt als hij er nu anders in staat.

Zeg dat wel of niet van zijn kant oké is en dat je dat ook zal respecteren. Maar je wilt wel duidelijkheid in plaats van je altijd afvragen hoe het nu tussen jullie is.

Jullie band hoeft er zeker niet door te verslechteren. Die onduidelijkheid die er nu is, staat ook soort van tussen jullie in. Ik denk dat duidelijkheid jullie band zelfs nog kan verbeteren en completer maken.

Als jullie elkaar nog steeds zo leuk vinden als vroeger kunnen jullie kijken hoe jullie dat nu dan gaan aanpakken. Je kunt er afspraken over maken, dus of het alleen friends with benefits is of ook meer kan worden. Wat zou jij willen?

Ziet hij er niks in, dan weet je dat ook en heb je duidelijkheid. Hij kan je dan misschien wel gewoon steunen als je dingen met een andere jongen zou willen doen. Gewoon als vriend in dat laatste geval.

Dus, ik zou met hem gaan praten.

Veel succes iig en een update is altijd leuk en als je nog vragen hebt, stel ze gerust :)

Groetjes,
M&M’s
hoi bedankt voor je reactie

Ik ben net 18 (al zie ik er niet zo oud uit) 😉 hij is 16. Ik zal proberen om het juiste moment ervoor te pakken. Het eet nog wel vaak aan me en dat wil ik zo niet langer .
Ik zelf vind het raar om met je beste vriend te hebben. Hoe bedoel je met hij eet vaak aan me?

Groetjes
Hendrik
Hi Anoniem12345688,

Ik snap dat het niet fijn is zoals het nu is. Je wilt dingen uitspreken en weten waar je/jullie aan toe zijn. Dat is beter voor iedereen.
Jij net 18 en hij 16, das toch een mooie leeftijd 🙂. Je zou dan verwachten dat je ouders je wat serieuzer zouden kunnen nemen. Zelfs een jaartje geleden waren jullie wel oud genoeg in mijn ogen om er zelf over mee te kunnen praten.

Komt het door voornamelijk zijn ouders of jouw ouders of door allebei evenveel? Ik zat hier net over te denken, omdat hij iets jonger is en misschien dat zijn ouders hem een beetje teveel wilden beschermen ofzo, idk? Misschien ook omdat jij ruim een jaar ouder bent, wat ik sws maar een heel klein verschil en voor mezelf dus geen obstakel zou vinden. Maar ja, ouders...

Spelen er nog andere dingen, zoals bv. het geloof een rol of nog andere dingen?

Nou ja, ik lees het wel.

Kies een moment dat je denkt dat goed is.

Succes en als je wilt, een update is altijd leuk.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes,
M&M’s
- Onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon -
@ Hendrik
Het staat er 😉. Het probleem bedoelde ik ermee

@M en Ms
Het komt voornamelijk door zijn moeder. Ze is christelijk hijzelf niet. ze is ook al nogal erg beschermend, dat klopt. Als ik een update voor je heb dan krijg je dat te horen 🙂
Hi Anoniem12345688,

dankjewel voor je berichtje.

Ik had al ergens een gevoel dat er misschien nog iets was, iig een reden/aanleiding ofzo. In dit geval kan het geloof zeker wel een rol spelen, als vooral zijn moeder er moeite mee heeft. Ik veroordeel mensen die geloven niet, maar het maakt het plaatje wel duidelijker. Homoseksualiteit kan moeilijk liggen binnen het geloof.

Niet dat ik nu gelijk een oplossing heb, maar ik kan me voorstellen dat jouw vriend tussen 2 werelden in zit. Hij heeft jou al die tijd leuk gevonden toen niemand er verder nog van wist en de kans is zeker aanwezig dat hij jou nog steeds leuk vindt.

Alleen nu zijn ouders en misschien vooral zijn moeder het weet wil hij zijn moeder ook niet teleurstellen of pijn doen of hoe je het ook wilt noemen. Hij zit in een soort spagaat. Ik denk dat hij niemand pijn wil doen, maar kiezen voor de één is in dit geval (bijna) ook niet kiezen voor de ander. Hij wil niemand kwijt, gok ik. Misschien dat jullie ruzies daar ook mee te maken hebben??

Misschien kun je het hem vragen of hij dat ook zo voelt. Dan kunnen jullie dat vast wel uitspreken en ik denk dat jullie dan al meer duidelijkheid hebben. Als jullie van elkaar weten dat jullie een gezamenlijk doel hebben, dan is er veel mogelijk.

Jullie zouden dan misschien er eerst met jouw ouders nog eens over praten en jullie mogen natuurlijk zijn ouders ook niet buitensluiten, maar misschien kan hij/kunnen jullie dan daarna eerst eens met zijn vader praten en daarna pas met zijn moeder.

Ik weet ook niet precies wat het beste is, maar zoiets is misschien een ideetje.

Nou ja, ik lees het wel als je iets te vertellen of vragen hebt.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Aaaaay ik ben jaloers ik wil ook zoon relatie hebben
Hey,

Ff een vraagje: het is mij niet helemaal duidelijk wie jullie verbied om verliefd te zijn, jullie ouders? Je bent 18 dus je kunt gewoon doen wat je zelf wilt en als je ouders het daar niet mee eens zijn is dat jammer voor hen.

Reageer