Vraag

Mijn ouders en broer accepteren me niet voor wie ik ben.

  • 9 June 2018
  • 3 reacties
  • 234 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,
Ik ben een jonges van 16jr en homo ( dezelfde persoon van:” Ik ben op een goede vriend...). Ik zit met een probleem. Mijn ouders en broer willen niet accepteren dat ik homo ben. Ik heb dit al meerdere keren gezegd, maar toch blijven ze mij koppelen met meisjes. Ik heb ook al meerdere keren gevraagd om hier mee te stoppen, maar dat doen ze niet. Hoe moet ik hun duidelijk maken dat ik niet op meisjes val, maar op jonges?

3 reacties

Hai Lamine hier,

Ik snap helemaal waar je mee zit. Ik denk ook dat ik gay ben en mijn ouders en broer maken ook rare opmerkingen over homo's ookal weten ze niks. Als ze je ermee blijven plagen of je koppelen kun je vragen of ze ermee willen stoppen. Als je het aan hun verteld dan begrijpen ze je misschien wel en stoppen ze er wel mee. Als je het echt niet durft te vragen kun je het misschien aan je beste vriend of Mentor of schoolarts vertellen. Die laatste twee hebben waarschijnlijk meer ervaring met dit soort dingen en kunnen je ook beter helpen als bijvoorbeeld een klasgenoot/vriend. Misschien ook een idee is om met je opa of oma erover te praten, en misschien kunnen hun erover praten met je ouders en broer. Je kunt ook even kijken op: Iedereenisanders en in het specifiek Iedereenisanders over omgaan met je omgeving
Misschien kan je een keer met een leuke jongen thuis komen en dan iets zeggen van : hii, konden jullie me niet aan dit stuk koppelen in plaats van die raare meiden??

Reageer