Vraag

Mijn moeder weet dat ik...


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb Norton Family op mijn telefoon jammer genoeg. Met dat programma kunnen je ouders dus kijken wat je opzoekt op internet. Ik had dus een keer gegoogled: " hoe moet je vingeren" de rede daarvoor weet ik niet meer. Maar mijn moeder heeft dat dus gedaan en ze vond het niet erg maar elke keer als ik eraan terug denk denk ik : "had ik dat maar noooooit opgezocht". Nu durf ik eigenlijk niks meer te googlen wat over seks gaat, wat kan ik doen?

13 reacties

Gezien*
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Misschien kun je met je ouders bespreken of ze dat programma willen verwijderen. Of misschien kun je hem zelf verwijderen als dit een mogelijkheid is. Lijkt mij erg onprettig als ze kunnen zien wat je uitspookt op je telefoon. Dat is toch privé. Best wel vreemd dat je moeder dat controleert. Tenminste dat zou ik erg vreemd vinden. Je kan ze vragen waarom ze dat in de gaten willen houden en of dat programma eraf kan. Nu belemmert dat programma je namelijk.
@Daan. Ik snap wat je bedoeld. Maar omdat ik zowat verslaafd aan mijn telefoon ben niet dat programma erop blijven. Ik kan het zelf niet verwijderen jammer genoeg. Ik denk niet dat mijn ouders het gaan veranderen. Ik ga misschien het gesprek aan, maar wanneer kan ik dat dan het best doen?
Hoi!

Het lijkt me persoonlijk niet fijn dat je ouders de hele tijd met je mee zitten kijken. Ze begrijpen vast dat je nieuwsgierig wordt naar die dingen. Als ouder zou ik het niet erg vinden als mijn zoon of dochter bijvoorbeeld de site https://www.sense.info/nl/ bezoekt.

Misschien een compromis met je ouders? Je legt je telefoon in de avond beneden, zodat je ouders weten dat je er 's nachts niet mee bezig bent, en in ruil daarvoor mag het programma eraf.

Kan je op dat programma instellen dat het alleen de tijd meet die jij op je telefoon besteedt, maar dat er niet wordt weergegeven wat je precies doet? Op die manier kunnen je ouders nagaan hoe vaak jij op je telefoon bezig bent, maar weten ze niet wat je doet.

Groetjes
x
Dankjewel voor je reactie @100divergent11! Ik vindt het indd niet fijn dat ze op mijn telefoon kijken. En over die compromis gesproken: Ik heb mijn telefoon nooit 's nachts op mijn kamer. Dus dat is niet echt een compromis. Mijn telefoon wordt na zoveel uur geblokkeerd (is ingesteld). Ik zou miss aan mijn ouders vragen of dat wat ik zoek niet door hun gezien wordt.
Zoek dit voortaan op in de bibliotheek.

Groetjes.
Kevin ankerbal
(https://www.rtlnieuws.nl/editienl/appjes-van-je-kind-lezen-mag-niet-wat-kun-je-wel-doen)
Ja, ik weet niet in hoeverre die zaak overeenkomt met die van jou, maar het is in ieder geval interessant.

Een compromis sluiten lijkt mij wel het beste.
De bezorgdheid van jouw ouders is begrijpelijk , maar het maakt wel een einde aan veel van jouw privacy.
Heyy, ik heb even speciaal een account aangemaakt, normaal lees ik wel mee op het forum en reageer ik niet maar hier wist ik wel een goed andwoord op. Download een VPN app zoals hola, tunnelbear of een van de andere VPN apps op de playstore. Hola is handig omdat daar een browser bij ingebouwd. Wat deze apps doen is dat alle informatie die jij online opzoekt lijkt uit een ander land en vanuit een andere telefoon/computer te komen, hierdoor kunnen je ouders als het goed is niet meer zien wat jij online opzoekt!! En kan je dus gewoon op zoeken wat je wilt, zoals weten hoe je moet vingeren zoals je hierboven schreef.

Hoop dat het helpt
Dankjewel iedereen voor je reacties!
Als je telefoon na een paar uur geblokkeerd wordt, lijkt het me overbodig dat je ouders meekijken wat je precies doet. Kan je dat met hen bespreken?
@100divergent11 Ja tuurlijk alleen is de kunst nog wel even dat ik er over moet beginnen ..
Badge
Hoi erg vervelend dat het zo gaat ik het het eerst ook maar mischien moet je gewoon tegen je ouders begginnen als je eenmaal tegen ze praat dan is het niet meer erg als je het nou echt niet kan bespreken zoek dan op je telefoon private browser op in de appstore en dan doenload je die en dan heb je alle privacy zonder dat je ouders het zien
Gr thunderIT
Je kan ze het artikel dat @MensPersoon gegeven heeft laten zien. Misschien zien ze dan in dat meekijken niet ok is.

Reageer