Vraag

luier

  • 17 May 2020
  • 2 reacties
  • 563 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi 

Ik wil heel graag luiers dragen maar ik durf het niet aan ouders te vertellen. Ik wil het wel stiekem kopen maar waar kan ik dan de gebruikte luiers laten?

Ik lees graag een reactie groetjess


2 reacties

Badge

je kan je gebruikte luiers in prullenbakken buiten je huis gooien. ik denk niet dat je ouders daar doorheen gaan rommelen.

Badge

Beste,

Zoals je al zei vind je het lastig om het aan je ouders te vertellen. Je zou de schone/nieuwe luiers kunnen verstoppen/verbergen maar dit word lastig met de gebruikte luiers. De schone luiers kun je bvb onder een ladekast verstoppen. Dit doe je door de onderste lade er helemaal uit te schuiven. Er zal een kleine ruimte zijn onder de onderste lade zijn. Daar kun je de luiers verstoppen. (Doe daarna de lade er wel weer terug in ;) ) Dit doe ik zelf ook. Ik gebruik namelijk oude handdoeken en een vuilniszak om make-shift luiers te maken. De gebruikte luiers is een ander verhaal. Gebruikte luiers met poep word al lastiger vanwege de geur. Maar zelfs dit kun je (deels) voorkomen. Zoals er al werd gezegd kan je het in de kliko's buiten weggooien, of als je geluk hebt kun je ze weggooien in een wijk prullenbak (meestal een grijze of groene metalen prullebak van de gemeente) zonder gezien te worden. (Doe dit als je bvb eventjes buiten loopt. Of verberg het en doe alsof je chips eet, maar doe dan de luier in een lege zak chips. Zodra je dan bij de prullebak bent zou je het weg kunnen gooien zonder dat mensen je raar aankijken.) Om de geur te voorkomen van poep zou je nadat je je hebt verschoond de poep door het toilet kunnen spoelen. Pak (vochtig) WC papier om zoveel mogelijk poep van de luier te verwijderen. (En ja, ik weet het, dit is niet het meest fijne klusje. Maar ik zou het liever voorkomen dan een schamend gesprek met je ouders voeren.) Hierna spoel je natuurlijk alles door en zou je op een goed moment kunnen wachten dat je naar buiten kan. (Bvb als je ouders niet thuis zijn.) En ander trucje dat ik heb geleerd is dat je gebruikte luiers in iets anders (Bvb een oude doos) moet stoppen. Je ouders zouden de prullenbak open kunnen maken en een gebruikte luier zien. Door dit in een doos te stoppen kun je dit makkelijk voorkomen.

Ik hoop dat dit gaat helpen en succes ermee ;)

Groetjes

Reageer