Vraag

leeftijd verschil

  • 12 June 2023
  • 14 reacties
  • 528 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
  • Weet de weg
  • 21 reacties

Is het erg als een 14 jarige met een 11 jarige heeft die in oktober 12 word 

En hun. Willen het allebei

 

 

 

(Btw ben 14)


14 reacties

Ik vind dat best een groot verschil. 

Ik zou eigenlijk als advies willen geven, doe het niet!!! 11, bijna 12 is naar mijn idee veel te jong (14 ook nog), beter kun je een paar jaartjes wachten en zorgen dat een 1ste keer speciaal gaat worden en je er beide volledig achterstaat en er genoeg vertrouwen is.

Ik zou het niet doen! Het lijkt me een te groot verschil.

Reputatie 7
Badge +4

Als je echt heel veel van elkaar houd zou ik het doen denk  ik. Want (bijna) iedereen vind het toch ook normaal als bijvoorbeeld een 31 jarige met een 28 jarige heeft. 

@Ann0: En een 3 jarige met een 6 jarige? Of een 15 jarige met een 18 jarige?

Het verschil is dat bij jouw voorbeeld beide al volwassen zijn; en hier is dat niet het geval.

Mijn ouders schelen  bijna 17 jaar. Behoorlijk wat, maar ze zijn allebei volwassen en dat is echt wel anders, vind ik dan. Nu zijn ze volwassen maar als minderjarige had dat echt niet gekund 🤣. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@OnbekendeAnnoniem dat klopt maar ik bedoel 12 en 15 kan denk nog net

Badge

Zelf heb ik ervaring met een soortgelijke situatie, ik denk persoonlijk dat dit leeftijdsverschil geen groot probleem is. Zelf zit ik een een relatie met een verschil van 26 jaar. (zelf ben ik 16 jaar) Wij hebben met dit verschil nog nooit problemen ervaren, dit kan doordat wij blijven praten en elkaar in hun waarde laten.

CONSENT IS KEY!!🔑

Veel suc6 met jullie onderzoek naar ware liefde 🥰 

Reputatie 7
Badge +9

@OnbekendeAnnoniem dat klopt maar ik bedoel 12 en 15 kan denk nog net

Nee, totaal niet.

Iemand van mijn leeftijd met een 12 jarige? Zon jochie die weet geneens waar die zichzelf in brent, laat staan dat ie nog veel te jong is.

 

 

Btw, antwoord op dit topic. Ik vind het niet kunnen, 3 jaar verschil op die leeftijd? Dat vindt ik veel te groot. Zoiezo moet een 11 jarige zich totaal niet met een relatie bezig houden, ookal wordt die 12 over 4 maanden.

@Anoniem 5398 

We lezen dat je seks met een volwassene hebt gehad. We snappen dat het spannend en/of opwindend is om seks te hebben. Tegelijkertijd is het een zorgelijke situatie wanneer je seks hebt met een volwassene. Er is namelijk een verschil in machtsverhouding, ook als je hiermee zelf hebt ingestemd.  

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. Ook kan je voor hulp of ondersteuning anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

Anne - De Kindertelefoon

 

@AnneW volgens mij klopt uw antwoord niet helemaal?  😊Want het gaat over een 14 en 11 jarige… dan zijn ze allebei toch nog niet volwassen…

Okee 11 en 14 en seks zou ik ook niet aanraden, maar er is nu toch geen sprake van machtsverschil?

Reputatie 7
Badge +9

@AnneW volgens mij klopt uw antwoord niet helemaal?  😊Want het gaat over een 14 en 11 jarige… dan zijn ze allebei toch nog niet volwassen…

Okee 11 en 14 en seks zou ik ook niet aanraden, maar er is nu toch geen sprake van machtsverschil?

Nee, je begrijpt het volgens mij verkeerd, ze had het over @Anoniem 5398 die heeft een relatie met iemand van 16 jaar verschil.

 

Maak je geen zorgen shit happens😂

@AnneW volgens mij klopt uw antwoord niet helemaal?  😊Want het gaat over een 14 en 11 jarige… dan zijn ze allebei toch nog niet volwassen…

Okee 11 en 14 en seks zou ik ook niet aanraden, maar er is nu toch geen sprake van machtsverschil?

Nee, je begrijpt het volgens mij verkeerd, ze had het over @Anoniem 5398 die heeft een relatie met iemand van 16 jaar verschil.

 

Maak je geen zorgen shit happens😂

Haha ja overheen gelezen, maar @Anoniem 5398 geeft aan het zelf te willen en er geen problemen mee te hebben? Ik zeg maar niet meer wat ik er van vind, want de laatste tijd lees ik alleen maar dat iedereen seks met volwassenen, stief familie e.d goed keurt...

Reputatie 7
Badge +9

@AnneW volgens mij klopt uw antwoord niet helemaal?  😊Want het gaat over een 14 en 11 jarige… dan zijn ze allebei toch nog niet volwassen…

Okee 11 en 14 en seks zou ik ook niet aanraden, maar er is nu toch geen sprake van machtsverschil?

Nee, je begrijpt het volgens mij verkeerd, ze had het over @Anoniem 5398 die heeft een relatie met iemand van 16 jaar verschil.

 

Maak je geen zorgen shit happens😂

Haha ja overheen gelezen, maar @Anoniem 5398 geeft aan het zelf te willen en er geen problemen mee te hebben?

Geen probleem.

De kinder telefoon heeft eral op gereageerd, dus daar hoeven wij niet mee te bemoeien denk ik.

Ik zeg maar niet meer wat ik er van vind, want de laatste tijd lees ik alleen maar dat iedereen seks met volwassenen, stief familie e.d goed keurt...

Ja dat klopt, van alles wordt tegenwoordig goedgekeurd. Ik vindt het persoonlijk ook niet echt kunnen met familie enzo, maar ik ben al een paar keer over het randje gegaan. Dus om nog een waarschuwing te voorkomen probeer ik maar stabiel in de safe zone te blijven😂

Reputatie 7
Badge +4

@benebird dat vind ik een goed idee, maar dit typen is zelfs al gevaarlijk😂

Reageer