Skip to main content

Hallo iedereen, ik ben meisje van 13 en je ziet mijn schaamlippen niet als ik plas enzo alleen als ik mijn benen open doe en als ik vagina open doe maar als ik gewoon zit of sta zie je geen schaamlippen, ik dacht da dat alleen was bij kleine meisjes maar normaal moet ik toch grote lippen hebben?

Hey, elke vagina (en piemel) is uniek. Zolang je geen last hebt van pijn of ongemak maakt het niks uit hoe een vagina er uit ziet (behalve bij infecties en andere problemen die niet bij het lichaam zelf horen)

Heyy 

no worries! Heb ik ook. Niks om je zorgen over te maken. Iedereen zijn of haar geslachtsdeel is anders en goed zoals die is xxx

@Ann-pearl hoe is het dan bij jou precies?

Jou schaam lipen  groei  ook nog maar ik zou wel fijn vinden 

( deel van de tekst verwijderd door De Kindertelefoon wegens regel 6, onnodige seksuele details worden verwijderd )

@Meiden13  bij mij zie je m’n schaamlippen ook alleen als ik m’n benen open doe. Is niks mis mee en kan geen kwaad! 

Ik heb best veel vrouwen en meisjes naakt gezien in sauna's of  naaktcampings.😋 Dus kan ik je het vertellen  . Vagina's heb je in verschillende kleuren  en vormen. Het heeft minder met leeftijd te maken als het over schaamlippen gaat .  Jonge meisjes van 8 jaar de schaamlippen kunen de buitenste en de binnenste schaamlippen als een velletje echt super goed zichtbaar zijn.  Zelf vind  ik het mooi een meisje met duidelijke grote schaamlippen en dat de clitoris echt goed uitsteekt. Fijn om mee te spelen als jongen.🙌

Ze groot of klein zijn, kort of lang en zelfs (zoals borsten) van verschillende afmetingen. Dit is allemaal normaal en onderdeel van datgene wat ons uniek maakt.

De buitenste schaamlippen zijn seksueel gevoelig en ze kunnen een klein beetje opzwellen wanneer een vrouw seksueel opewonden raakt. De vulva is gevoelig voor het vrouwelijk geslachtshormoon oestrogeen zodat veranderingen ontstaan vanaf de jeugd, gedurende de puberteit en op oudere leeftijd. Oestrogeen maakt de schaamlippen dikker.

De binnenste schaamlippen zijn ook gevoelig en zwellen op bij opwinding. Dit zijn de 2 huidplooien die lopen van de voorhuid van de clitoris naar de achterzijde van de vagina.

De binnenste schaamlippen kunnen variëren in kleur van roze tot bruinzwart afhankelijk van de kleur van de huid van de vrouw. Net zoals tepels, kunnen de binnenste schaamlippen van kleur veranderen naarmate een vrouw ouder wordt of gedurende de zwangerschap. Soms steken ze tussen de buitenste schaamlippen naar buiten en ze kunnen gerimpeld of glad zijn. Ze zijn dunner omdat ze geen vet bevatten. De labia kunnen kleine talgkliertjes hebben die er uitzien als gele puntjes. Ook kunnen er papillen op zitten wat kleine regelmatige uitstulpinkjes op het binnenste oppervlak zijn. Al deze variaties zijn normaal en niet gevaarlijk.

Clitoris: de clitoris is 8 centimeter groot. Aan de buitenkant kun je niet alles van de clitoris zien, want het grootste deel zit in het lichaam. Het topje van de clitoris is zichtbaar waar de binnenste schaamlippen aan de bovenkant bij elkaar komen. De clitoris zwelt, net als een penis, op bij opwinding. Bij een penis zie je dat beter dan bij een clitoris

@Soccerboy14 ja mijn jongere zus heeft grotere dan mij, ik zag het per ongeluk bij omkleden. 

Reageer