Skip to main content
Vraag

Kleine penis, geen sperma en tekort toompje?

• January 27, 2022
  • 6 reacties
  • 812 Bekeken

Hallo ik ben J,

Ik ben een jongen van 15 jaar en ben pas net in de puberteit gekomen, ongeveer 4 maanden geleden. Daarvoor was ik erg klein en had ik ook geen schaamhaar en had ook een kleine penis. Mijn penis is de laatste tijd opzich wel gegroeid stijf is die nu 9 cm. Wat het probleem is dat mijn penis slap maar 6 centimeter is. Waar ik bang voor ben is dat ik een micropenis heb of dat hij heel klein is. Mijn vraag is dus is mijn penis normaal. Ook heb ik nog geen okselhaar, snor of buiksnor.

dan hier mijn tweede vraag. Ik heb nog geen sperma. Ik ben daar echt onzeker over. Er komt wel wat uit mijn penis als ik klaarkom. Als ik klaarkom komt er een waterig iets uit maar het spuit niet. Het plakt wel maar is vrij doorzichtig met spoortjes van wit erin en het spuit niet maar komt eruit lekken. Daarna heb ik meestal nog als er wat meer uitkomt opgedroogde beetje witachtige vlekjes in mijn onderbroek. Mijn vraag is is mijn sperma normaal.

mijn derde vraag is mijn laatste vraag. Ik ben namelijk bang dat ik een tekort toompje heb. Ik kan namelijk niet goed mijn voorhuid over mijn penis trekken. Als ik masturbeer beweeg ik een klein beetje mijn voorhuis maar trek niet echt. Daarmee bedoel ik dat ik niet echt naar voor en naar achter schuif. Als mijn penis slap is kan ik het verder trekken maar stopt de achterkant van mijn voorhuid waar het toompje zit stopt op een gegeven moment met bewegen. Mijn derde vraag is dus is mijn toompje te kort en kan dat nog groeien?

dat waren mijn vragen fijn als iemand ze kan beantwoorden en bij voorbaat dank!

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4

Hallo, ik ben 13 en zit al wat langer in de puberteit. Je komt inderdaad wel wat later in 

Ik ben 13 jaar en dus ietsje jonger dan jij, maar ik zit al wat langer in de puberteit. Je bent wel wat laat, maar dat verschilt bij iedereen. Je lengte kan je niet zo veel aan doen, maar wat kleiner zijn  is niks mis mee. Wil je zeggen hoelang je ongeveer 4 maanden geleden was en hoelang je nu bent? 

Je penis is inderdaad iets wat klein, maar ik volgens mij boeit dat niks bij het vrijen (tenzij er nog wat anders is). Het lijkt me bij het aftrekken wel een beetje vervelend.

Schaamhaar kan ook wel even duren. Op een of andere magische reden heb ik redelijk veel balhaar (volgens mij), maar nog een okselhaartje te bekennen. Ander lichaamshaar (buiten op het hoofd) is bij mij ook al een beetje te zien. Wel al een beetje snor en bakkebaarden, maar nog geen buiksnor…

Ik trek niet heel vaak af, maar als ik het doe komt er ook nog niet ze veel. Een beetje hetzelfde als bij jou. De wat meer slijmerige en wittere sperma komt (ook bij mij hoop ik) nog. Dat kan bij de een wat langer duren dan bij anderen.

Qua toompje weet ik eigenlijk niet zo veel, want ik heb een besnijdenis gehad. Mijn voorhuid is dus verwijdert ofzo (ik weet het zelf ook niet helemaal). Mijn eikel is dus altijd bloot. Misschien een keer met je ouders en/of je huisarts bespreken of jij misschien ook een besnijdenis nodig hebt

onnodige quote verwijderd

• January 27, 2022

Hey J,

Zoals @jongen-anooniempje08 al zei ben je iets later dan gemiddeld in de puberteit gekomen, dit hoeft geen enkel probleem te zijn. Dit is bij iedereen anders.

9 cm is volgens mij geen micropenis. Het is minder dan gemiddeld maar dat hoeft bij seks niet veel uit te maken. Een te grote penis is ook niet prettig voor de ontvangende partij.

Of je sperma oke is weet ik niet, dat van mij is wittig en soms wat plakkeriger en soms wat dunner. dit verschilt per keer.

Bij mij kwamen schaamhaar en okselhaar/baardgroei ongeveer op hetzelfde moment. Als je ietsje later in de puberteit bent gekomen, is het ook logisch als dit ook wat later komt. Maak je vooral geen zorgen hierover.

Ik hoop dat ik kon helpen.

Groeten van mij.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • January 27, 2022

heyy,

Ik ben een meisje van 13 dus ik weet niet zoveel van die dingen maar ik zal proberen:sweat_smile:

Je komt idd wat laat met de pubertijd maar maak je daar geen zorgen om en dat je penis maar 6 cm slap is het is idd wat klein maar ik denk niet dat dat kwaat kan bij het vrijen  het is normaal iedereen is anders. Dat je je sperma raar vind moet niet ik denk dat dat zo  is bij de meeste jongens in het begin het zal denk ik wel veranderen. Je toompje is volgens mij wel aan de korte kant maar je hebt ook ee kleinere penis dus waarschijnlijk is dat normmal en volgens mij gaat je penis en toompje wel groeien geen zorgen! Ik hoop dat ik je geholpen heb nog veel suc6!

daagg

• January 27, 2022

Ik denk dat het wel mee valt hoor, je bent misschien wat laat in je pubertijd, maar dat maakt niet uit. Als je merkt dat je penis nu pas begint met groeien kan het zomaar nog 14/15 cm worden. 

dat sperma dat had ik vroeger ook, toen ik 13/14 was had ik dat ook vaak na het aftrekken. Dat is dus normaal, je gaat zien dat je binnenkort na het trekken opeens gaat spuiten. 

het toompje weet ik niks van af, ik had daar nooit last van ofzo

• January 28, 2022

@jongen-anooniempje08

Ik was toen 1,66 en nu 1,71

onnodige quote verwijderd

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 29, 2022

Heb ik ook prima toch