Skip to main content

Kijken naar andere jongens (zonder dat ze het weten)

• June 5, 2025
  • 3 reacties
  • 492 Bekeken

Ander
Forum|alt.badge.img+3

er zijn voetbalvelden van de jeugdvoetbal club in mijn buurt. Ik speel geen voetbal daar. Maar ik moet van school een project doen over de plaatselijke fauna, dus beestjes tellen en bekijken en opzoeken wat het is (vogels, insekten, eekhoorn of watdanook dat er te vinden is) in het kleine bos achter de voetbalclub. Dat speelveld eindigt met grote reklamepanelen tegen een berm en daarachter is het bos. Ik zat dus daar vogels enzo te spotten en er was een oefenmatch aan de gang. Maar die reklameborden staan ongeveer op een meter en half boven de grond. Ik zat er nie op te wachten maar om de paar minuten kwam er een jongen pissen, dus onderaan alles ongeveer bloot, onder die borden, hij staat dan met zn gezicht tot aan zn borst aan zijn kant en kijkt ie dan boven tegen het bord aan en weet niet dat aan de anderre kant alles te zien is. Probleem is ik vond het wel leuk om te zien, soms stonden ze daar met 2 en 3 naast elkaar ik kon dus alles zien vanop die berm, zonder te weten wie het was. Nu denk ik zou ik dat nog doen, expres gaan kijken, ben ik dan nie een voyeur? Niet dat ik plas leuk vind, maar wel alle andere dingen die die jongens doen snapje, hun piemel, enzo. Is het OK dat ik nog meer ga kijken of denken jullie nee beter niet? 

3 reacties

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

Het is goed dat je hierover nadenkt en dat je je eigen gedrag in vraag stelt — dat is een teken dat je reflecteert en groeit, en dat is heel belangrijk.

Je zegt dat je in het begin daar gewoon was voor school, voor je project over fauna. Maar dat je op een gegeven moment merkte dat je nieuwsgierig werd naar wat je zag, en dat je nu twijfelt of je nog moet teruggaan met dat als reden. Die twijfel is belangrijk om serieus te nemen.

Als je merkt dat je expres gaat kijken naar iemands lichaam zonder dat die persoon dat weet of ermee instemt, dan ga je over een grens heen. Iedereen heeft recht op privacy, ook als ze zich er zelf niet bewust van zijn dat ze bekeken worden. En jij hebt óók recht op je gevoelens en je nieuwsgierigheid — dat is normaal, zeker in de puberteit — maar hoe je daarmee omgaat, maakt het verschil.

Misschien is dit een moment om bij jezelf na te gaan: waarom vind ik dit interessant? wat voel ik erbij? en hoe kan ik hier op een respectvolle manier mee omgaan zonder iemand anders zijn grenzen te schenden?

Als je hierover met iemand wilt praten die naar je luistert zonder te oordelen, dan kun je de Kindertelefoon bellen of chatten. Echt, dat kan opluchten. Je hoeft hier niet alleen mee te zitten.

Liefs,
Ben 🌱

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 7, 2025

je klinkt wel veel ouwer als 18

maar ik zal erover nadenken

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 7, 2025

Ik zou gewoon lekker kijken, als je betrapt word zeg je gewoon dat je bezig bent met opdracht voor school en dat zij net kwamen pissen. 😇