Beantwoord

Kans op zwanger zijn?

  • 7 April 2019
  • 6 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Als eerst, ik begon met 1 strip van de pil maar ben na 8 pilletje overgestapt op een andere strip van een ander recept, ipv dat ik er in totaal samen met de eerste strip opgeteld 21 heb geslikt zijn het er ongeveer 29. Afgelopen week heb ik dus onveilig seks gehad en zat al 2 dagen in de stopweek, zou ik aangezien ik de pil niet goed heb geslikt nu kans hebben om zwanger te zijn? Voel me namelijk anders als normaal en misselijk en moe.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 April 2019, 19:15

Bekijk origineel

6 reacties

Hey!

Je eerste uitleg bovenaan snap ik niet zo heel goed, maar het komt er op neer dat je de pil niet correct hebt ingenomen?
Als dit het geval is kun je inderdaad zwanger zijn, en er is het meeste kans als je juist je ovulatie had.
In je ander topic vertel je een zwangerschapstest gekocht te hebben, dit is inderdaad de beste manier om dit te weten te komen. Het valt dus af te wachten wat de resultaten daar van zijn.
Ik hoop dat je hier uit geleerd hebt dat je steeds veilige seks moet hebben, het beste met de pil (correct innemen) en het condoom (naast zwangerschap ook tegen SOA's).

Groetjes
Lot
Heel erg bedankt voor je reactie! Heb er inderdaad van geleerd.
Sorry maar even nog voor de zekerheid een betere uitleg over de pil.
ik had als eerste een pil recept waarvan ik deperessief werd, maar van die strip had ik er al 8 op. Omdat ik het niet meer trok kreeg ik een nieuwe mee en ben daar gelijk op overgegaan zonder de eerste af te maken. Maar in plaats van dat ik bij de nieuwe strip eerder zou stoppen zodat ik er in totaal met de eerste strip en de tweede toch 21 geslikt zou hebben, heb ik de nieuwe strip helemaal afgemaakt en heb ik ongeveer 29 pilletjes geslikt (dus 1 hele strip en nog 1/3 van de eerste). Hierdoor ben ik dus bang dat de dagen qua ovulatie enzo niet meer kloppen en ik in de stopweek toch zwanger zou kunnen zijn geworden.
Nu snap ik je uitleg inderdaad, maar ik kan je er jammer genoeg niet mee verder helpen.
Je hebt een zwangerschapstest, best deze dus (correct) gebruiken, dat is de enige betrouwebare manier om dit te weten te komen.
Maakt niet uit, toch bedankt.

Je kan een test doen als je dat wil? 

Reageer