Vraag

kan je zwanger zijn als je nog nooit ongesteld bent geweest????

  • 21 August 2022
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

ja prc wat de titel zegt. ik heb namelijk de laatste tijd  ineens een dikkere buik gekregen en ik voel dingen bewegen. maar ik ben nog nooit ongesteld geweest en ik heb nog nooit seks gehad. dus kan ik zwanger zijn?


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

ik denk niet dat je zwanger bent aangezien je geen seks hebt gehad.

Als je geen seks hebt gehad en er geen sperma in de buurt is geweest van jouw vagina, kan je niet zwanger zijn.

 

Maar wat betreft jouw vraag in het algemeen; “Kan je zwanger zijn als je nog nooit ongesteld bent geweest?”

De meeste mensen zeggen stellig nee, maar dat hebben ze mis. Ja, je kunt zwanger worden als je nog niet ongesteld ben geweest. Ongesteld zijn is eigenlijk niets meer dan een vrijgekomen eicel opruimen (samen met bloed en slijm uit de baarmoeder) als die niet bevrucht wordt. De periode tussen het vrijkomen van de eicel en ongesteld worden is je vruchtbare periode. Dus je ziet zelf waarschijnlijk al dat het wel mogelijk is om zwanger te raken voordat je ongesteld wordt. Als jij toevallig net de week voor je eerste menstruatie seks zou hebben, dan bestaat de kans dat je direct zwanger raakt.

Dus ook als je nog niet ongesteld bent geweest, gebruik anticonceptie!

 

Reageer