Vraag

Kan je LHBTQ+ zijn als 13 jarige?

  • 8 October 2023
  • 9 reacties
  • 216 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hi! Ik ben Ryan (niet echt) en ik ben 13 (bijna 14) en ik vraag me af of je zo jong kan zijn en al kunne  indenticiferen als lhbtq+.

Ik ben namelijk aroace, omniromantich, transgender en agender (maar misschien librafluid!). Ik noem mezelf zo omdat ik me zo zelf het best kan omschrijven en ik vind duidelijkheid erg fijn. Maar ben ik te jong om dit allemaal te weten? Ik wist sinds ik 10 was dat ik lhbtq+ was, ik dacht dat ik biseksueel en een demigirl was. Nu is veel verandert, maar ik denk dat 10 en 13 en beetje te jong is. 

Is dat zo?


9 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik was 13 toen ik wist dat ik beide jongens en meisjes leuk vond. Daar heb ik het toen met mijn mam over gehad en die vond het ook normaal dat ik dat toen wist. Voor al die andere termen weet ik het niet, maar bi is normaal om te weten.

Reputatie 7
Badge +11

Ik ken genoeg mensen die het al weten terwijl ze ongeveer die leeftijd zijn hoor! Alles wat ik weet is dat ik een meisje ben, maar niet hetero. Kan je aroace, omniromantisch, agender en librafluïd eventjes uitleggen? Alles wat ik ken is: Hetero, lesbisch, homo, genderfluïd, non-binair, bisexueel/biromantisch, asexueel/aromantisch, pansexueel/panromantisch, questioning en transgender.

 

Liefs, 

  1.  
Reputatie 7
Badge +8

Mijn zusje van 8 is verliefd op een meisje uit haar klas. Toen ik 9 was dacht ik al dat ik misschien meisjes leuk vond. Nu ben ik 14 en geloof ik dat nogsteeds. 

Je sexualiteit en gender zijn dingen die je al je hebt sinds dat je klein bent. Sommige mensen snappen en voelen die dingen veel vroeger dan andere mensen. Dat maakt het helemaal normaal om er vroeg achter te komen. Sommige mensen komen er pas in hun 50e achter. Dat kan en mag ook gewoon. Je hoeft nu niks te weten maar als je het weet is dat gewoon oke. 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @NietEchtRyan,

Het is heel normaal om op deze leeftijd het al te weten. Dus niks mis mee!

Groetjes @Monkeyboy08 

Reputatie 3
Badge

Hi @Natureflower ! bedankt en hier is de uitleg van m’n labels:

aroace: betekent aromantisch en asexueel, aro = aromantisch, ace = asexueel

omniromantisch: omni is eigenlijk pan maar dan gender speelt wel een rol dus ook voorkeuren

agender: Agender betekent letterlijk zonder gender. Het geeft daarmee aan dat je geen genderidentiteit hebt en/of het niet eens bent met de traditionele indeling.

 librafluïd: het is een genderidentiteit waarbij je soms agender bent, maar fluctueert tussen andere genders

wat ik eieglijk ben: Agenderflux: zelfde als librafluid, maar meestal agender bent 

Ik hoop dat dit helpt! :)

Groetjes, Ryan 

Reputatie 7
Badge +11

Bedankt voor de verduidelijking @NietEchtRyan! Ik ga zelf denk ik een topic aanmaken over wat ik ben, want ik weet het zelf echt niet, maar ik wil het graag weten.

Cool dat je het weet trouwens!

 

Liefs,

  1.  

ik ben 13 en bi, dus ik denk niet dat daar iets mis mee is

Reputatie 2
Badge +3

-onnodige quote verwijderd-

Dit kan, maar als je de naam niet deftig kan typen zou k er nie aan beginne

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Volgens mij is er maar 1 iemand die dat mag bepalen en dat ben je zelf! :) En wat/hoe/wie je ook bent, dat is allemaal helemaal mooi en goed en niemand mag daar iets negatiefs van vinden omdat het in je zit en dat is van jou !  Wees er vooral heel happy mee !😍😉

Liefs Tover xxx

Reageer