Skip to main content
Vraag

kan ik zwanger zijn?

  • 22 July 2024
  • 3 reacties
  • 297 Bekeken

Ik ben een meisje van 15, en heb een halfjaar een relatie met een jongen van 16. We hebben ongeveer 3 maanden geleden voor het eerst seks gehad. Met condoom maar toen we stopte zag ik dat er vocht in de condoom zat, wat ook sperma kon zijn, Sinds dien heb ik me nergens zorgen over gemaakt maar ik moest vrijdag ongesteld worden. Dat ben ik geworden, maar ik ervaar hele andere buikpijn en heel ander soort bloed. Ik zit wel aan de pil en slik deze altijd netjes op tijdstip.  Normaal is het meer bruin en met klontjes en nu is het felrood. Ik dacht dat het een innestelingbloeding kon zijn maar dan heb je heel weinig bloed en ik heb wel genoeg bloed om 3 keer een maandverbandje te vullen per dag. Ook zijn mijn tepels groter dan normaal. Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of is dit normaal?

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

hee,

Ik weet niet zo goed of dit allemaal normaal is aangezien dit een beetje per vrouw verschilt, maar als je denkt dat je zwanger bent zal ik zeker een test doen voor de zekerheid. Ook zal ik dit met je vriendje bespreken (als je daar zelf voor openstaat natuurlijk).

Succes!

Reputatie 7
Badge +17

Waarschijnlijk ben je niet zwanger. In de puberteit kan ongesteldheid nog erg variëren. Dus wat ik bedoel is dat je soms maanden niet ongesteld kan zijn en daarna een paar keer kort achter elkaar.

Nog een reden is je hebt condoom gebruikt, maar misschien is is kapot gegaan ofzo iets. En anders doet de pil het werk wel

Je kunt altijd nog een zwangerschaps test doen voor de zekerheid 

Groetjes mij @anoniemxv

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

Ik denk zelf niet dat je zwanger bent en denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken.. Zoals @Anoniemxv al zegt je ongesteldheid is vaak nog erg onstabiel in de pubertijd en er kan verschil zitten in je klachten/bloedverlies per ongesteldheid.

Je kan altijd een zwangerschapstest doen voor de zekerheid als dat je fijn lijkt die kan je halen bij een drogist in de buurt en je kan dit natuurlijk ook altijd met je vriendje bespreken als dat je fijn lijkt!

Groetjess van ItsJustMe <3

Reageer