Vraag

Kan ik zwanger zijn?

  • 28 August 2022
  • 2 reacties
  • 452 Bekeken

Badge

Hallo iedereen. Gister heb ik voor het eerst seks gehad. Ik zat aan de laatste dag van mijn stopweek dus ben gisteren begonnnen met een nieuwe strip. Hij droeg ook een condoom, maar er was bij het uithalen van de condoom wat gelekt. Ik ben vandaag met buikpijn en rugpijn opgestaan en heb ook een roodbruine afscheiding (kan ook nog van mijn menstruatie zijn uit de stopweek natuurlijk). Toch ben ik bang om zwanger te zijn, kan dat?


2 reacties

Reputatie 1
Badge

het kan zijn dat je zwanger bent.  ik heb ook deze week mijn eerste keer gehad en dat je bloedt is vrij normaal. dat komt omdat je niet gewend bent om zo iets groots in je te krijgen en daar moet je lijf aan wennen, daar moet je dus niet zo veel zorgen over maken. buikpijn, misselijkheid en rugpijn kan ook hierdoor komen. buikpijn komt waarschijnlijk omdat je bloed verliest en dit heeft hetzelfde effect als menstruatie. je kan wel zwanger zijn maar als ik jou was zou ik me daar nog niet heel druk over maken.

groetjes Ninthe

Reputatie 4
Badge +2

Ook bij de eerste keer seks kan je zwanger raken. Als je snel actie onderneemt, kun je een zwangerschap nog voorkomen. Haal zo snel mogelijk de morningafterpil bij de drogist of apotheek. Dat kan zonder recept.  Meer informatie over eventuele zwangerschappen en/of het voorkomen hiervan vind je op sense.info

Groetjes,

De Kindertelefoon

Reageer