Skip to main content

Hoi ik heb laast seks gehad maar was de pil vergeten die dag (heb paar maanden doorgeslikt ongeveer 2/3 maanden ofzo) maar ik weet niet of de condoom kapot is gegaan en ben nu bang voor zwangerschap, had de vergeten pil 16 uur later in genomen. Had daarna gelijk de nieuwe van die dag erbij genomen, heb 4 dagen door geslikt daarna stop week in gelast. Ongesteld geweest voor maar 4 dagen, en me buik is heel dik en opgezet en heb steeds daar beneden steken.

Tja, lastig te zeggen. Volgens mij heb je het juist opgelost door de pil evengoed nog in te nemen. Ook gebruikten jullie een condoom, dat is al een extra vangnet. Als je het zo opsomt, lijkt het onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. En in principe betekent menstrueren dat je niet zwanger bent, maar het zou heel misschien ook wel een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn. Maar met deze klachten zou ik wel gewoon voor de zekerheid een zwangerschapstest doen, dan weet je het in ieder geval zeker.

Dit geeft jouw ook meer rust. Je bent dan in ieder geval van de onzekerheid af. Hoe eerder je het weet, des te meer bedenktijd en opties die je hebt, mocht het nou wel blijken dat je zwanger zou zijn.


Hoi, 

Ik denk dat je vreest dat de condoom eventueel kapot is gegaan door de stress die je hebt omdat je de pil bent vergeten. Onthoud dat 2 soorten bescherming zelden misgaat, dus als de ene bescherming mis gaat, heb je altijd de andere nog. 
Daarnaast ben je wel ongesteld geweest, dus het zou een wonder zijn als je zwanger blijkt te zijn. Wel kan het zo zijn dat het feit dat je ongesteldheid niet helemaal klopte/kort was komt doordat je je zorgen maakt. Net zoals het buikgevoel. Bij sprake van hypochondrie (vrees dat er lichamelijk iets niet goed is) kan je lichaam vaak symptomen van het gene waar jij je zorgen om maakt verbeelden. Bijvoorbeeld als je vreest dat je een hartaanval krijgt, dat je lichaam het juist zo laat voelen, terwijl dit niet zo is.

Ik zeg dit uit ervaring. Ik heb hele erge hypochondrie en ik heb me hier ook druk om gemaakt het eerste jaar van mijn cyclus doordat het onregelmatig was (ook al ben ik maagd…)

Ik wil dus hopen dat ik hiermee al je zorgen heb verklaart, want dat is het enige dat (voor mij) helpt tegen hypochondrie. Vaak als je dan overtuigd bent dat je lichaam in orde is zal je wel realiseren dat je je onnodig druk hebt gemaakt. Doegg


Reageer