Skip to main content
Vraag

Kan ik zwanger raken

• January 8, 2025
  • 5 reacties
  • 424 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi allemaal ik had een vraag ik had pas seks met mijn vriendje maar hij is er een paar keer in en uit gegaan zonder condoom maar hij is niet klaargekomen of iets kan ik zwanger nu zijn of niet ik neem geen pil

dankuwel alvast voor jullie antwoorden

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 9, 2025

Je kan zwanger zijn ivm voorvocht maar ik denk niet dat je zwanger bent na een paar keer en niet klaargekomen

• January 9, 2025

Het kan, maar de kans is klein. er kan wat voorvocht in je vagina zijn gekomen en in voorvocht kunnen wat spercellen zitten. Dus het kan dat je zwanger raakt maar de kans is niet groot. Maar voortaan zou ik de gok niet wagen. 

• January 9, 2025

Hoi, even een quote van clearblue.com:

Nee, de terugtrek methode wordt niet beschouwd als een effectieve vorm van anticonceptie. Er is niet alleen een kans dat het voorvocht levend sperma bevat, maar de kans om zwanger te worden is groter dan bij andere anticonceptiemethoden. 20 tot 27% van de mensen die de terugtrekkingsmethode gebruiken als enige vorm van anticonceptie zullen binnen een jaar zwanger zijn (ongeveer 1 op de 5 vrouwen). Deze methode is meestal niet effectief omdat het lastig is om deze perfect te gebruiken. Sommige mannen trekken zich namelijk mogelijk niet op tijd terug.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 9, 2025

hij had niet de terug trek methode gedaan hij had gewoon een paar keer erin en eruit en derna was het met condoom

• January 9, 2025

@noiers090 maar hij is wel in je geweest zonder condoom. Hij is dan niet klaargekomen maar het kan wel zijn dat hij al wat voorvocht had. En ja, van voorvocht zou je ook zwanger kunnen worden. In voorvocht zitten normaal gesproken geen zaadcellen maar er kunnen er altijd een paar meekomen. De kans is dus klein maar het kan wel. Er is ook altijd de kans dat hij per ongeluk toch in je klaarkomt en dan is de kans op zwanger worden natuurlijk een stuk groter. De volgende keer niet meer doen dus.