Vraag

jeuk achter eikelrand

  • 8 July 2023
  • 15 reacties
  • 451 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Hé boys, ik heb soms best wel jeuk achter m’n eikelrand ik douche sws 2x per dag een maak het daar daar ook altijd schoon. Wie weet hoe dat kan thx alvast


15 reacties

Reputatie 6

De huisarts? Is voor hem of haar echt geen onbekend deel van het lichaam. 

 

Ik zou zelf niet weten waarvan het vandaan zou kunnen komen, wellicht bacteriën? Dan heb je waarschijnlijk één of ander zalfje nodig van de huisarts. 

Op internet vind je niet per se iets, ten minste, waarschijnlijk niet. Dan staat er vast iets wat weer eens niet klopt.

Dus ga naar de huisarts, dan weet je het zeker, hoe onaangenaam dit ook mag zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Aubien ,

 

ik heb met dit warme weer ‘overal’ jeuk waar ik het normaal niet heb…

op mijn armen bij mijn ellebogen en op mijn benen net iets boven mijn knie en dan een beetje aan de binnenkant van mijn been

Vannacht werd ik wakker van de jeuk aan mijn zak en zolang ik er dan aan kriebel voelt het wel soort van nice, maar als ik stop word ik er gek van, want door het krabbelen wordt het rood en gaat het eigenlijk nog meer jeuken, maar ja, blijf er maar eens af...geen idee wat ik er aan kon doen

Ik heb het ook wel eens zoals jou aan het randje van mijn eikel, maar vaak komt dat dan door een haartje dat dan tussen /onder mijn velletje zit, maar jij heb toch nog geen schaamhaar of wel?

Ik heb het vandaag aan opa en oma laten zien...mijn ellebogen en knieën dan haha en opa had me Tavegil gegeven. Opa en oma zijn allebei arts, dus ik vertrouw ze wel en het helpt mij ook tegen de jeuk.

Opa zei ook dat ik er ook een beetje Azaron créme op kon doen om te proberen of dat helpt. Eigenlijk is dat tegen jeuk van muggenbulten, maar hij zei dat ik dat wel kon proberen, omdat ik toch geen echt kleinkind van hem ben. Ja, opa maakt altijd grapjes, dus ik denk niet dat hij het echt meent en het klopt wel dat hij en oma niet mijn echte opa en oma zijn, want die zijn allemaal al dood, mar daar had deze opa niks mee te maken.

 

Misschien komt die kriebel aan je eikel wel door kruimels ofzo. Ik bedoel ik eet soms chips of koekjes of gewoon een boterham in bed en dan vallen er soms kruimels op mijn onderlaken en als ik dan ga verliggen en ff op mijn buik lig en dan weer op mijn rug of zij komt er wel eens een kruimeltje onder mijn velletje….misschien is het zoiets en vorige week had ik coniferen geknipt en dan komen er soms stukjes conifeer in mijn t-shirt en soms zelfs in mijn onderbroek...ja, klinkt raar, maar kan allemaal gebeuren. Ik ga dan wel douchen en mijn velletje naar beneden doen en afspoelen, maar ja, misschien is de allergie al begonnen dan, idk.

 

Zie je ook kleine bobbeltjes of is het rood ofzo daar waar het jeukt? Zit het op één plekje of zo overal rondom?

Op mijn armen en benen zitten allemaal kleine bobbeltjes en die jeuken. Ik denk dat het met de warmte en zweten komt en dat ik een beetje allergisch ben ofzo voor coniferen, want dan heb ik altijd wel en beetje dat het kriebelt, maar niet zo erg al nu.

 

Misschien heb je hier iets aan:

https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/warmte-uitslag/

Warmte uitslag is een (jeukende) huiduitslag die ontstaat na blootstelling aan (extreme) warmte. Warmte uitslag staat ook bekend als “hitte uitslag”, “warmte-allergie” , “zweetuitslag” of “warmte bultjes” . De Engelse benaming is “prickly heat” of “sweat rash”. De medische term voor warmte uitslag is miliaria.

 

Lees er meer over op die site en wat je er tegen kunt doen (koude kompressen, ventilator, talkpoeder etc.), ook al heb ik geen idee of je hier last van hebt…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Aubien ,

 

ik heb met dit warme weer ‘overal’ jeuk waar ik het normaal niet heb…

op mijn armen bij mijn ellebogen en op mijn benen net iets boven mijn knie en dan een beetje aan de binnenkant van mijn been

Vannacht werd ik wakker van de jeuk aan mijn zak en zolang ik er dan aan kriebel voelt het wel soort van nice, maar als ik stop word ik er gek van, want door het krabbelen wordt het rood en gaat het eigenlijk nog meer jeuken, maar ja, blijf er maar eens af...geen idee wat ik er aan kon doen

Ik heb het ook wel eens zoals jou aan het randje van mijn eikel, maar vaak komt dat dan door een haartje dat dan tussen /onder mijn velletje zit, maar jij heb toch nog geen schaamhaar of wel?

Nee ik ben nog helemaal kaal en glad daar 

Ik heb het vandaag aan opa en oma laten zien...mijn ellebogen en knieën dan haha en opa had me Tavegil gegeven. Opa en oma zijn allebei arts, dus ik vertrouw ze wel en het helpt mij ook tegen de jeuk.

Opa zei ook dat ik er ook een beetje Azaron créme op kon doen om te proberen of dat helpt. Eigenlijk is dat tegen jeuk van muggenbulten, maar hij zei dat ik dat wel kon proberen, omdat ik toch geen echt kleinkind van hem ben. Ja, opa maakt altijd grapjes, dus ik denk niet dat hij het echt meent en het klopt wel dat hij en oma niet mijn echte opa en oma zijn, want die zijn allemaal al dood, mar daar had deze opa niks mee te maken.

 

Misschien komt die kriebel aan je eikel wel door kruimels ofzo. Ik bedoel ik eet soms chips of koekjes of gewoon een boterham in bed en dan vallen er soms kruimels op mijn onderlaken en als ik dan ga verliggen en ff op mijn buik lig en dan weer op mijn rug of zij komt er wel eens een kruimeltje onder mijn velletje….misschien is het zoiets en vorige week had ik coniferen geknipt en dan komen er soms stukjes conifeer in mijn t-shirt en soms zelfs in mijn onderbroek...ja, klinkt raar, maar kan allemaal gebeuren. Ik ga dan wel douchen en mijn velletje naar beneden doen en afspoelen, maar ja, misschien is de allergie al begonnen dan, idk.

Nee ik eet niet in bed 

Zie je ook kleine bobbeltjes of is het rood ofzo daar waar het jeukt? Zit het op één plekje of zo overal rondom?

Nee zitten geen bobbeltjes ofzo het is wel een heel klein beetje rood en het jeukt helemaal rondom

Op mijn armen en benen zitten allemaal kleine bobbeltjes en die jeuken. Ik denk dat het met de warmte en zweten komt en dat ik een beetje allergisch ben ofzo voor coniferen, want dan heb ik altijd wel en beetje dat het kriebelt, maar niet zo erg al nu.

 

Misschien heb je hier iets aan:

https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/warmte-uitslag/

Warmte uitslag is een (jeukende) huiduitslag die ontstaat na blootstelling aan (extreme) warmte. Warmte uitslag staat ook bekend als “hitte uitslag”, “warmte-allergie” , “zweetuitslag” of “warmte bultjes” . De Engelse benaming is “prickly heat” of “sweat rash”. De medische term voor warmte uitslag is miliaria.

 

Lees er meer over op die site en wat je er tegen kunt doen (koude kompressen, ventilator, talkpoeder etc.), ook al heb ik geen idee of je hier last van hebt…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

Ik laat straks m’n broer of m’n ouders er naar kijken

 

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb het aan mijn broer en ouders verteld en laten zien en zij zeggen het nog een paar dagen aankijken zij zeggen ook dat het daar gewoon schoon is en als het blijft jeuken ga ik met m’n broer naar de huisarts.

Maar kan het niet zijn dat ik na het douchen m’n eikel niet afdroog want dat doe ik nooit

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Aubien,

geen idee of het daar aan ligt. Zelf droog ik mijn eikel meestal wel af, maar geen idee of het daar door kan komen. Ik loop vaak nog wel even bloot rond na het douchen, voordat ik me aankleed,, maar ik douche vaak ook voor het slapen en kruip dan soms gelijk daarna in bed en ik slaap bloot.

Ook doe ik wel vaak even mijn velletje naar beneden, maar mijn  velletje floept sws meestal vanzelf er weer terug over, dus bloot rondlopen op zich helpt niet echt…. ik weet niet of jouwe wel naar beneden blijft zitten als je 'm terug doet, want dan kun je een keertje proberen of het helpt.

 

Een paar dagen terug had ik ook overal jeuk wat ik schreef, maar toen was het ook zo warm en vochtig zweterig weer en nu is de jeuk bijna weg en die bobbeltjes ook, dus misschien kan vocht er wel iets mee te maken hebben.

Ik doe zo gwn met mijn handdoek even droogmaken, maar dat gaat automatisch, dus ik weet niet echt precies hoe droog het dan is, dus of het echt helemaal droog is.

Soms 'schud’ of 'wapper’ ik ff met mijn piemel als mijn eikel bloot is, maar ook dat is een soort gewoonte en ik weet niet echt of ie dan ook echt droog is...ik doe maar  wat

Je kunt het gwn proberen en kijken of het helpt.

Is het nog steeds een beetje rood of is dat nu weg?

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

hoi @Aubien

Ook doe ik wel vaak even mijn velletje naar beneden, maar mijn  velletje floept sws meestal vanzelf er weer terug over, dus bloot rondlopen op zich helpt niet echt…. ik weet niet of jouwe wel naar beneden blijft zitten als je 'm terug doet, want dan kun je een keertje proberen of het helpt.

 

@MickeyMouse  Mijn velletje glijd ook vanzelf weer terug blijft nooit zitten. Ik ga het eens proberen om m’n eikel te drogen kijken of dat helpt. Begint nu wel op te vallen dag ik de hele tijd aan m’n piemel zit te frunniken 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Aubien,

@MickeyMouse  Mijn velletje glijd ook vanzelf weer terug blijft nooit zitten.

 

ah, ok

 

Ik ga het eens proberen om m’n eikel te drogen kijken of dat helpt.

 

thuis na het douchen doe ik zo ff een beetje deppen of hoe noem je dat, niet echt wrijven met die handdoek over mijn eikel want dat voelt niet lekker en oh ja, na het plassen doe ik als het kan mijn eikel en velletje ook droogmaken met een papiertje ofzo en laatst was ik op het vliegveld en bij die pisbakken hebben ze geen papiertjes en bij die wastafel ook niet, alleen zo'n blaasding voor je handen en toen had ik 'm er daar maar onder gehouden. Er was toch verder niemand en je kunt alleen in die wc's in de parkeergarage met je kaartje van de parkeergarage de wc deur open doen en ik had die even mee gekregen van m'n broers. Meestal hoor je dat slot toch klikken als er iemand anders de deur open doet met z'n kaartje

Ik weet niet of je thuis een ventilator hebt, want dat kun je ook proberen, ik zou niet echt met een föhn doen, want dat is misschien te warm.

 

Begint nu wel op te vallen dag ik de hele tijd aan m’n piemel zit te frunniken 

ik doe dat ook vaak ongemerkt en dan zeggen mijn broers of vrienden er vaak wat van zo van 'ga je lekker’ of ze trekken mijn hand/arm uit m’n broek, dat is soms wel awkward, maar ja, liever dat vrienden het zien en geen onbekenden. Maar zit jij dan ook vooral met je velletje te spelen, ik doe dat dan wel vooral en misschien wordt ie daar een beetje rood van en gaat het jeuken of denk je niet. 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Aubien,

@MickeyMouse  Mijn velletje glijd ook vanzelf weer terug blijft nooit zitten.

 

ah, ok

 

Ik ga het eens proberen om m’n eikel te drogen kijken of dat helpt.

 

thuis na het douchen doe ik zo ff een beetje deppen of hoe noem je dat, niet echt wrijven met die handdoek over mijn eikel want dat voelt niet lekker en oh ja, na het plassen doe ik als het kan mijn eikel en velletje ook droogmaken met een papiertje ofzo en laatst was ik op het vliegveld en bij die pisbakken hebben ze geen papiertjes en bij die wastafel ook niet, alleen zo'n blaasding voor je handen en toen had ik 'm er daar maar onder gehouden. Er was toch verder niemand en je kunt alleen in die wc's in de parkeergarage met je kaartje van de parkeergarage de wc deur open doen en ik had die even mee gekregen van m'n broers. Meestal hoor je dat slot toch klikken als er iemand anders de deur open doet met z'n kaartje

Ik weet niet of je thuis een ventilator hebt, want dat kun je ook proberen, ik zou niet echt met een föhn doen, want dat is misschien te warm.

 

Begint nu wel op te vallen dag ik de hele tijd aan m’n piemel zit te frunniken 

ik doe dat ook vaak ongemerkt en dan zeggen mijn broers of vrienden er vaak wat van zo van 'ga je lekker’ of ze trekken mijn hand/arm uit m’n broek, dat is soms wel awkward, maar ja, liever dat vrienden het zien en geen onbekenden. Maar zit jij dan ook vooral met je velletje te spelen, ik doe dat dan wel vooral en misschien wordt ie daar een beetje rood van en gaat het jeuken of denk je niet. 

@MickeyMouse  Voor familie (ouders broer en broertje schaam ik me niet) en onbekende ook niet die zie ik na de vakantie toch waarschijnlijk niet meer. Maar wij gaan zaterdag op vakantie zoals altijd naar een naturistencamping en als ik dan de hele tijd jeuk heb en aan m’n piemel zit te frunniken ben ik wel bang dat ik een stijve ga krijgen. Ik krijg nooit snel een stijve omdat ik gewend ben om naakt te zijn in het bijzijn van andere en vreemde. Omdat ik altijd heel leuk vind om met spellen enzo mee te doen maar dan geen zin heb om een stijve te krijgen 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

 

Reputatie 5
Badge +4

@Aubien miss een beetje een rare vraag bij dit topic maar hoe kom je eigenlijk aan de naam Aubien?

Zalf? Dokter? Doe je er geen rare dingen mee? Kom je vaak klaar ?  Dan kan er misschien sperma achter blijven. 

Reputatie 7
Badge +5

@Aubien miss een beetje een rare vraag bij dit topic maar hoe kom je eigenlijk aan de naam Aubien?

Die naam hebben me ouders wel eens in Frankrijk gehoord vandaar. Ze wilde me geen standaard naam geven

Reputatie 7
Badge +5

Zalf? Dokter? Doe je er geen rare dingen mee? Kom je vaak klaar ?  Dan kan er misschien sperma achter blijven. 

Ik ben met m’n broer naar de huisarts geweest en een zalfje gekregen, het kwam waarschijnlijk door dat ik na het plassen de boel niet goed liet uitlekken ook omdat ik een lang tuitje heb. Ik kan alleen droog klaar komen ik heb nog geen sperma 

Reputatie 5
Badge +4

@Aubien miss een beetje een rare vraag bij dit topic maar hoe kom je eigenlijk aan de naam Aubien?

Die naam hebben me ouders wel eens in Frankrijk gehoord vandaar. Ze wilde me geen standaard naam geven

is een hele mooie naam

Reputatie 7
Badge +5

@Aubien miss een beetje een rare vraag bij dit topic maar hoe kom je eigenlijk aan de naam Aubien?

Die naam hebben me ouders wel eens in Frankrijk gehoord vandaar. Ze wilde me geen standaard naam geven

is een hele mooie naam

Dank je dat hoor ik vaker👍

Reputatie 5
Badge +4

Reactie verwijderd door De Kindertelefoon ivm advies: ga niet off-topic.

Reactie is in strijd met forumregel 4. Ook het indirect vragen van contactgegevens is niet toegestaan.

4. Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Reageer