Vraag

is masturberen in het openbaar strafbaar?

  • 23 May 2022
  • 3 reacties
  • 3360 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hey iedereen! 

 Vandaag was ik op een plek bij het water waar niemand was omdat het niet zo lekker weer was.  En ik werd ineens heel geil op een manier dus ik ging masturberen, maar is dat eigenlijk strafbaar? Ook al heeft niemand gezien of last van


3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik doe dat ook! Als je ineens geil word dan is het lastig om het in te houden, volgens mij is het wel strafbaar, maar denk dat je er vaak met een waarschuwing vanaf komt hoor

Ja. Het valt onder art. 239 Wetboek van Strafrecht:

Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:

  • 1°.op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;

  • 2°.op een andere dan onder 1° bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;

  • 3°.op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.

Strafboek van Strafrecht - Artikel 239

Misschien even makkelijker uitgelegd:

Onder schennis van de eerbaarheid, ook wel wordt verstaan het handelen in strijd met de openbare zeden. Het gaat om gedrag waardoor de openbare zeden of de openbare zedelijkheid kan worden geschonden. Bij schennis van de eerbaarheid moet u onder andere denken aan een potloodventer, of iemand die in het openbaar masturbeert of de liefde bedrijft met een ander. Strafbaar is gesteld iedere vorm van schennis van de eerbaarheid.

Zedenadvocaat.nl

 

Dus ja, het is zeker strafbaar. Je kunt het daarom beter niet meer doen. Als je gepakt en veroordeeld wordt voor een zedendelict, blijft dat je je hele leven achtervolgen. 

Badge

Het is wel strafbaar volgens mij,

Iets met openbare zeden ofzo mag niet dacht ik.

groetjes

Kvdw

Reageer