Skip to main content

Ik vroeg me af of je altijd een bloedbad krijgt bij de eerste keer seks bij een meisje. Ik ben zelf een jongen van 15 en sta op het punt mijn eerste keer seks te hebben (en waarschijnlijk voor haar ook), en ik vroeg me af of er altijd bloed bij is. En is dat dan heftig en zit heel je lul dan onder?

Soms wel en soms niet. Meestal bloedt het niet behalve als er iets gebeurd waardoor er in de vagina iets beschadigd wordt en gaat bloeden, als het meisje ongesteld is of als er een (soort van) vliesje kapot gaat die over de vagina opening zit. Alleen niet iedereen is geboren met dat vliesje en vaak is die al gebroken door bijvoorbeeld fietsen of paardrijden. 

Dus er is een kleine kans dat het meisje gaat bloeden. Maar als dat gebeurd is er waarschijnlijk niks mis. Behalve als het pijn doet. Dan moet je altijd stoppen maar vooral als het ook bloedt. 

 

En als er bij jou bloedt komt is dat volgensmij niet goed. Ik heb nog niet eerder gehoord van dat je penis kan bloeden. Dus al helemaal niet bij een ontmaagding. Als het wel gebeurd moet je meteen stoppen want dat hoort niet. 

Het is iniedergeval niet echt normaal als er bloed is tijdens sex. Ooit. Maar als het gebeurd moet je een beetje kijken waardoor en misschien stoppen 


Reageer