Skip to main content

is dit aanranding?

Ik was aan het chillen met vrienden en toen ging iedereen weg, en een iemand bleef. En toen gingen we samen gewoon tiktoks kijken en toen pakje hij mijn hand en ging met zijn andere hand half onder mijn BH. Ik durfde er niks van te zeggen en toen ging hij mijn hoofd kusjes geven, en toen ging hij sexuele opmerkingen maken zoals: "Heb je het niet heet in dat shirt?"

Enz.. En toen ging ik zeggen dat mijn moeder thuis kwam zodat hij weg ging, is dit aanranding of stel ik mij aan,

5 reacties

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 65 reacties
  • 3 maart 2025

Ik denk dat het niet heel duidelijk voor hem is dat je het niet wil als je eerst zegt dat je het niet wil en als hij door gaat is het aanranding

Groetjes 

-armydreamerss

Forum|alt.badge.img

Hoii! Wat vervelend! Ik denk zelf persoonlijk dat het geen aanranding was, maar je stelt je ook niet aan!

Bij aanranding zou je hebben gezegd of die persoon wil stoppen en dat je het niet prettig vind. In dit geval heb je dat niet gedaan, dus heeft die persoon je niet aangerand. Hij kon nu namelijk ook niet weten of je het prettig vond of niks, want je zij er niks van! 

*Tip van Flip: Als je iets niet prettig vind, geef dit dan aan. Of iemand nou je spullen pakt, of aan ongewenste dingen zit. Als je iets niet fijn vind, heeft die ander daar mee te dealen.

Hopelijk heb je hier wat aan! 

Doei!

Forum|alt.badge.img+2
Soppieeeee schreef:

Ik was aan het chillen met vrienden en toen ging iedereen weg, en een iemand bleef. En toen gingen we samen gewoon tiktoks kijken en toen pakje hij mijn hand en ging met zijn andere hand half onder mijn BH. Ik durfde er niks van te zeggen en toen ging hij mijn hoofd kusjes geven, en toen ging hij sexuele opmerkingen maken zoals: "Heb je het niet heet in dat shirt?"

Enz.. En toen ging ik zeggen dat mijn moeder thuis kwam zodat hij weg ging, is dit aanranding of stel ik mij aan,

Hoi. Aanranding is ONGEWENSTE aanraking op prive plekken. Als je het niet fijn vond wat hij deed dan is het aanranding. Het beste wat je kan doen is gw een keer zeggen tegen die jongen: hoi, wat jij toen deed vond ik niet fijn. Gw duidelijk maken dat je het niet fijn vond. Je stelt je zeker niet aan. Sterkte nog

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 255 reacties
  • 4 maart 2025

Tuurlijk is dat niet oké. Zomaar aan je zitten!

deze jongen snapt het niet helemaal.

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • 243 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi ​@Soppieeeee ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Het is nooit oke aangeraakt te worden wanneer je dit niet wil. Wees ook niet bang die grenzen aan te geven, ze zijn compleet natuurlijk. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Yasmin,(De Kindertelefoon) 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen