Skip to main content
Vraag

Ik zag iemand naakt

• June 2, 2025
  • 2 reacties
  • 623 Bekeken

Ik en een vriend van mij voegen soms mensen toe die we niet kennen op Snapchat, dat is over het algemeen grappig. Maar toen stuurde een jongen me een video van zichzelf waarop hij masturbeert, dat was een beetje eng, omdat ik het niet had verwacht. Heb je tips om hier overheen te komen? (maak me alsjeblieft niet belachelijk)

2 reacties

• June 3, 2025

Tja het is wel een beetje je eigen schuld in de zin van dat je/jullie “grappig” iemand toevoegen die je niet kent en er dan waarschijnlijk mee lachen ofzo. Of uitdagen. Alles voor de lol. 

Maar je weet toch dat Snap heel veel gebruikt word voor seksuele dingen te delen. Dus als iemand die jij uitdaagt dan plots vanalles laat zien dat je niet leuk vind of erdoor gechokeert word… 

Maar iemand laat nooit zomaar direct zien dat ie zit te rukken dus ofwel heb je hem uitgedaagd ofwel was het een filmpje dat iemand daar op zet. En ja, dat kan, nep videos op snap,  en nee, snap is niet veilig, je kan zelf gefilmd worden 

Je kan er over heen komen door het niet meer te doen. Iemand zien rukken is nou ook niet zooo erg toch

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 3, 2025

Hoi Bahar,

Goed dat je dit vertelt — echt dapper dat je erover praat. Wat die jongen deed (die video sturen) is fout en niet oké, dat moet je nooit normaal gaan vinden. Je hebt alle recht om je daar rot of geschrokken over te voelen.

Maar eerlijk is eerlijk: het voegt wel risico toe als je onbekende mensen toevoegt op Snapchat. Dat maakt je kwetsbaarder voor dit soort situaties. Dus ook al is het niet jouw schuld dat die jongen die video stuurde, het is wel slim om daar in het vervolg extra voorzichtig mee te zijn.

Misschien is dit iets waar je van kunt leren: niet om jezelf iets te verwijten, maar om jezelf beter te beschermen. Je verdient het om je veilig te voelen online — altijd.

Je bent zeker niet de enige die zoiets overkomt, en het is juist sterk dat je er open over bent. 💪

Liefs,
Ben