Dat het dom was daar gaan we niet over lullen (maar iedereen hier zegt elke keer dat je niet mag pics sturen (zeker niet met je foto erbij) via snap of whatsapp of eender wat naar mensen die je niet in het echt kent: het is allemaal NIET veilig.
Als je hoofd er niet bij staat of herkenbare dingen dan zou ik haar gewoon blokkeren
Als je echt herkenbaar in je blootje zit tja dan is het erger. Je kan haar ook dan blokkeren en hopen dat ze niks uithaalt.
Maar: ben je wel zeker dat het een “zij” is? Ken je haar? Is het wie ze zegt te zijn? Heeft ze jou ook gestuurd?
Zeker NOOIT iets betalen en ook NIET nog meer pic/vids sturen.
Waarschijnlijk is het een volwassene ofzo die jou wil chanteren…
Je kan naar de politie gaan (en ja, dan moet je toegeven dat je een naakte pic gestuurd hebt), als je 16 bent denk ik dat ze je ouders niet inlichten
je kan “haar” account ook rapporteren aan de app zelf (snap, whatsapp, telegram, weet ik veel) zodat ze ermee aan de slag kunnen.
Bel je effe naar de Kindertelefoon die kunnen mss andere tips geven?
he wat erg om te horen dat je wordt gechanteerd aangezien het gevoelig beeldmateriaal is begrijp ik dat je het een grote stap vind om naar de politie te stappen toch is dit wel de oplossing sowieso even met een meerderjarige bespreken succes
Gewoon zeggen dat ze je met rust moeten laten en dat je anders naar de politie gaat. Ik zou zeker niet doen wat ze vragen want dan blijven ze doorgaan.
En aan de andere kant moet je er niets van aantrekken. Je moet maar zo denken van lekker boeiend als ze de foto verspreiden en als je minder jarig bent dan zijn ze helemaal stom bezig want dat is extra strafbaar. Dat kan je ook dan erbij zeggen
Aangifte doen. Die wouten lachen je niet uit, zullen ongetwijfeld zeggen dat t dom was(niks nieuws dus), maar zullen je wel helpen en kunnen helpen die foto de wereld uit te helpen. Ik weet niet of ze daarvoor ook kontakt moete hebben met je ouders, maar dat denk k niet(en anders hoor je dat dan wel en kun je altijd nog beslissen geen aangifte te doen)
Je ben niet de eerste (en vast ook niet de laatste) dus doe aangifte (en schaam je niet dat je aan gifte doet, want uiteindelijk doe je aangifte van chantage.)