Ik wil zwanger worden

  • 17 May 2021
  • 7 reacties
  • 434 Bekeken

Badge

Heeyy allemaal, ik ben een meisje van 15 jaar en ik wil heel graag zwanger worden. Ik heb het er al wel vaak met mijn ouders over gehad, maar die vinden het veel te jong, wat ik begrijp, maar ik wil het zoooo graag.. Ik heb het er ook veel met mijn fix over en hij wilt ook graag een kindje, dus zijn we bezig met het plannen van een goede dag om het te doen, alleen ben ik bang dat ik niet zwanger kan worden, omdat ik een buisje in mijn arm heb, om het tegen te gaan.. Wat moet ik doen?

 

Groetjes, morritjeee


7 reacties

Oke, laten we bij het begin beginnen.

Ik heb het er al wel vaak met mijn ouders over gehad, maar die vinden het veel te jong, wat ik begrijp, maar ik wil het zoooo graag..

Kortom: de steun van je ouders heb je niet - sorry als dat wat hard klinkt maar zo is het wel. Tuurlijk zijn ouders er voor hun ouders en zullen zij je misschien wel deels steunen vanuit een ouderlijke verantwoordelijkheid, maar ze zijn het er niet mee eens. Ga je dan alleen met je fix ervoor zorgen? Hoe ga je dat combineren met je (school-)carrière?

Ik heb het er ook veel met mijn fix over en hij wilt ook graag een kindje

Je hebt het er met je fix over. Kortom: jullie hebben geen relatie. Wat hebben jullie wel? Af en toe wat zoenen en flirten? Wellicht seks? Zie jij je toekomst voor je met je fix? Of is hij tijdelijk? Van wat ik lees en heb gezien in andere gevallen biedt dit amper tot geen zekerheid. Grote kans dat hij z’n verantwoordelijkheden laat liggen aks het kindje er uiteindelijk is en jullie er daadwerkelijk voor moeten gaan zorgen.

alleen ben ik bang dat ik niet zwanger kan worden, omdat ik een buisje in mijn arm heb, om het tegen te gaan..

Nee dat gaat niet echt helpen nee. Je kan dit met je huisarts bespreken.

Tot slot mijn advies: doe het niet, begin niet aan een kind en alles dat daarbij hoort. Je heb nog een heel leven voor je. Het lijkt misschien allemaal zo mooi en schattig maar de werkelijkheid is anders. Hebben jullie je überhaupt ingelezen? Ik betwijfel het. Denk er nog eens goed over na en herzie je besluit. Een kind komt wel op zijn tijd, geniet nu nog van de vrijheid en begin er over een jaar of 10 á 15 aan. Geloof me, het is niet zo ideaal als het lijkt.

Reputatie 1
Badge

hee,

Ik snap wel dat je een baby wil, lijkt mij ook echt leuk. Het lijkt me alleen op jouw leeftijd echt een uitdaging. I mean hoe zie je dat voor ogen? hoe ga je dat doen met school, de verzorging van je baby, financiële zaken, vrije tijd, etc. Kan je niet beter wachten tot je een beetje stabiel bent qua school, werk, geld etc.  Je ouders vinden het ook geen goed idee.

Reputatie 7
Badge +19

hoihoi,

Het lijkt me niet heel verstandig om op 15 jarige leeftijd een kind te nemen. Je hebt waarschijnlijk niet genoeg geld voor alles wat er bij komt kijken. Ook denk ik dat je je school wel af moet maken. En aangezien je ouders aangeven het geen goed idee te vinden, lijkt het me extra lastig. 

Joeeeeee

Reputatie 2
Badge +1

Beste @Morritjeee,

Het lijkt mij ook geen slim idee om op jou leeftijd een baby te krijgen. Je zegt dat je het er met je fix veel over hebt, maar misschien moeten jullie eerst voor een (veel) langere tijd samen zijn in een goede relatie voordat jullie de mega-mega-uitdaging van een baby hebben aangaan. 

Dat je ouders het er niet mee eens zijn snap ik wel, je leven veranderd echt enorm, een baby kan schattig zijn hier en daar, maar hij moet gevoed worden, luiers verschonen, nieuwe kleren hebben om te zoveel tijd (die kleding is best duur), eigen bedje (duur), eigen spullen/speelgoed, en dit alles is nog maar het begin van een enorme lijst aan spullen en behoeftes die een baby nodig heeft.

Op financieel gebied is het ook zeker niet aan te raden, je hebt nu namelijk nog geen diploma, dus werk die niet tegen het minimumloon aanplakt is moeilijk(er) te vinden, en eenmaal als je een baan kan vinden, dan heb je ook nog een baby waarvoor je 24uur per dag, 7dagen per week,  18jaren lang voor moet zorgen en verantwoordelijk voor bent. En op latere leeftijd zou baby, die dan puber is, ook naar de middelbare school willen, en dan moet je boeken betalen, en schoolspullen, een goeie fiets, (hippe) kleding, (hippe) schoenen, etc. 

Dit tikt allemaal flink aan op de kosten, die je dan amper kunt dekken met je (minimumloon)baan.

hier een kosten besefje:
Het Nibud becijfert dat een kind tot 12 jaar ruim 50.000 euro kost. Dat komt neer op 4.320 euro per jaar. Kinderen in de leeftijd van 12 tot 18 jaar kosten gemiddeld een kleine 30.000 euro. Dat is 4.766 euro per jaar.

Nibud; 2017 okt.

 

niet te vergeten de kosten van een woonplaats, gas, licht, water.

z’n 1.100euro…. per maand (bron:offerteadviseur)
waarin eten, kleding, uitgaansleven, apparatuurkosten, meubulair niet in zijn meegerekent

 

Kortom: Ik raad het krijgen van een baby af. Te riskant met een te onzekere toekomst voor jou en je kind.

Reputatie 6
Badge +7

Gelukkig!!! Heb je een buisje in je arm. 

Dat heb je denk ik wel nodig ook, als je niet kunt inschatten dat jij een baby niet kunt geven wat hij nodig heeft.    Je wilt het voor jezelf omdat het jou leuk lijkt.   Maar een baby is een persoon en daar kun jij geen verantwoordelijkheid voor dragen.  

Neuk tot je er suf van bent, geniet ervan, en doe die baby over 15 jaar als je een leven hebt, een huis, een inkomen en een stabiele relatie - kortom als je voor een baby kunt zorgen.

 

Hoi Morritjeee.

 

Ik sluit mij aan bij de reacties van de anderen. Het lijkt mij totaal niet verstandig om zwanger te worden op jou leeftijd. Waarschijnlijk denken jullie alleen aan de leuke en schattige dingen van een baby, maar het is niet alleen maar leuk. Een baby verzorgen is een enorme taak. Je hebt er geld voor nodig, je zit nog met school en je raakt al je vrije tijd kwijt. 
 

Je kan beter nog een tijd wachten met zwanger worden tot je een goede baan hebt, een goede financiële situatie en de grote taak echt aan kan. Kijk over 10/15 jaar verder. Dat is mijn advies. 
 

Groetjes van mij.

Reputatie 4
Badge +3

Neem nu geen baby

ik snap het baby’s zijn schattig maar baby’s zijn- handenbinders -die al je energie vrije tijd en geld opslurpen en dat is niet genoeg je bent nachten wakker en het doet heel veel pijn om te bevallen daarbij steunen je ouders je niet en fix klinkt niet echt als iets vasts meer als een sperma donor daarbij zal een professionele  huisarts waarschijnlijk nooit accoord gaan dus veel succes dat ding uit je arm te krijgen als je er toch graag een wil ga op zijn minst naar je huisarts om extra informatie te krijgen voordat je je leven  compleet veranderd

(tekst beetje aangepast door de KT)

Reageer