Vraag

Ik wil zwanger worden??

  • 13 April 2019
  • 9 reacties
  • 2049 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 5 maart 12 geworden maar ik wil nu al een kind. Ik ben nog niet ongesteld maar ik zit er wel op te wachten ook heb ik nog geen vriend.
Ik weer niet meer wat ik moet doen ik zit in de 1e klas. En ik denk niet dat het normaal is om zwanger te zijn in school. Ik zie meisjes die zwanger waren op hun 13e en 14e? Weet iemand wat ik moet doen 😓😢

9 reacties

Kinderen van 12/13/14 waar jij het over hebt zijn echt niet in staat om een kind te verzorgen. Als je zwanger wordt op jouw leeftijd is er een grote kans dat het kind naar een ander gezin moet.

Het is ook -op zijn zachts gezegd- geen leuke ervaring om als kind te bevallen.

Je bent ook nog niet ongesteld geweest. Dat betekent sowieso dat je lichaam er niet klaar voor is.

Ik denk dat jongens onder de 16 ook niet op een kind zitten te wachten.

Wacht asjeblieft totdat je wat ouder bent.

Ik wil je er ook even op wijzen dat dit forum voor kinderen boven de 13 jaar is.

Gr.
FLB

Bericht aangepast door De Kindertelefoon
Hoi

Je bent 12, en hebt een kinderwens. Een kindje op de wereld brengen en opvoeden kan inderdaad iets moois zijn, maar zoals FLB zei, raad ik je aan om hiermee te wachten tot je wat ouder bent.

Om je kindje een fijn en stabiel thuis te kunnen bieden, is het goed om je te richten op je studies. Als je deze afgerond hebt kan je een baan zoeken, zodat je je kindje kan bieden wat hij of zij nodig heeft. Een kindje krijgen terwijl je naar school gaat, kan je studieprestaties beïnvloeden, en ervoor zorgen dat je je kindje minder vaak ziet.

Zoals FLB zei, is een zwangerschap en een bevalling erg zwaar. Ook als je ongesteld bent, kan het dat je heupen en bekken nog niet voldoende ontwikkeld zijn om een bevalling te doorstaan. Als je wat ouder bent, bijvoorbeeld rond je twintigste of wat later, is de kans groter dat de zwangerschap en bevalling goed verlopen.

Misschien vind je het fijn om in de tussentijd te babysitten. Op die manier kan je tijd doorbrengen met kinderen, terwijl er je nog voldoende tijd rest om je op andere zaken te richten 🙂

Groetjes
Kenshin
Bedankt voor deze informatie ik snap het nu ook allemaal veel beter en ik denk allen maar om het kind vast te houden en het een fles te geven maar het is moelijker ook de bevalling
Het is heel normaal dat je als kind later kinderen zou willen, maar als je zelfs nog niet ongesteld bent geweest is je lichaam er nog niet klaar voor, het is ook nog niet echt normaal als je nu al zwanger wordt op deze leeftijd.
Je zit nog met je school, vrienden en familie.. je moet wel gewoon de tijd krijgen om nog van je jeugd te genieten. Ik zou wachten totdat je volwassen bent.
Wat je wel kan doen is babysitten op een baby waarvan je de ouders kent...
Hoop dat je hier iets aan hebt 🙂
Denk dat je echt hulp moet zoeken of op school hulp moet vragen...maar als jij mijn vriendinnetje was zou ik ..7 jaar sex hebben en dan misschien kinderen willen..dus als je wilt oefenen moet kunnen maar echt kinderen lijkt me niet gezond
Doe het echt niet!!!

je hele leven gaat kapot.

studeren, reizen, etc

Ik zou er nog mee wachten! Nu zit je nog op school, dus heb je minder tijd! 

Reputatie 5
Badge +3

hoi

ik vind het eerlijk gezcht wel heel vroeg je beseft wel dat je die moet opvoeden dat zijn heel veel verantwoordelijk heden dus ik zou er echt wel mee wachten  maar ja ik beslis het niet dus als je het ect wilt ga je gang niemand houd je tegen:baby_tone2:

ik hoop dat ik je geholpen heb:smiley:

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou wel minstens tot 18 wachten want nu ben je zelf ook nog een kind en je biedt je kind een beter leven als het opgevoed kan worden door iemand die volwassen is

Reageer