Vraag

Ik wil mijn verkrachter aangeven, maar kan het niet

  • 23 June 2022
  • 4 reacties
  • 456 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen, ik heb 2 maanden geleden een bericht op het forum geplaatst om om advies te vragen over wat er met mij is gebeurt en wat ik kon doen. Ik ben verkracht en nadat ik het bericht had geplaatst wist ik gelijk zeker dat ik hem wilde aangeven bij de politie. Ik heb hier alleen veel moeite mee. Ik zit vrijwel elke dag met mijn telefoon voor me om te bellen maar begin gelijk te huilen en het lukt me niet. Het is een te grootte stap voor me, ook omdat ik me niet comfortabel voel om dit met mensen te delen. Weet iemand of er een plek is of personen zijn die voor een soort tussenstap zorgen in dit proces? Een iets minder grootte stap, een soort veilige persoon. Ik wil wel echt aangifte doen want er zijn nu andere meisjes in gevaar en ik heb er nog veel last van en zou graag hulp willen, maar ben tot nu toe niet dapper genoeg geweest om het te doen. Dus weet iemand waar ik hulp kan vinden bij dit proces? 


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Super dapper dat je in ieder geval aangifte wilt doen!! Misschien kan je met een psycholoog praten, ze helpen je heel goed met deze dingen

 

Veel succes❤️

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +4

hoi,

We lezen dat je in een moeilijke situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. Ook kan je voor hulp of ondersteuning anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

Badge

omg wat erg het beste is eerst met een psycholoog praten een psycholoog kan je heel erg goed helpen aangifte moet je zeker doen want dit kan echt niet!

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik weet niet of je al een xtje met de Kindertelefoon hebt gebeld of gechat? Ze hebben mij via de chat heel goed geholpen en ze denken echt met je mee. Ik had moeite om iets wat er gebeurd is aan mijn moeder te vertellen. Uiteindelijk heb ik samen met een medewerker van de chat een brief gemaakt en deze aan mijn moeder gegeven. Misschien is dat ook een idee… dat je het voor jezelf vast opschrijft… iig super knap dat je er iets mee wilt gaan. 

Reageer