Skip to main content

ik wil iets met mijn zus

• April 6, 2025
  • 8 reacties
  • 1394 Bekeken

Forum|alt.badge.img

ik ben een jongen van bna 15 en mijn zus is bna 17 ik vind haar al een tijdje mooi en sinds ik begonnen ben met masturberen heb ik 1 keer haar tieten gezien per ongeluk maar sinds dan ben ik soort van verliefd op mijn zus nu wil ik eig is met haar seks hebben ik zou het liever via haar geslachtsdeel willen maar ben bang dat ze dan boos gaat worden want dat is te vroeg dus wil het anaal onlangs heb ik iets te weten gekomen 

namelijk dat ze dit al even doet met haar ‘ex’ dus ik wil haar nu vragen of ze ook iets met mij wil doen of ik het anders zeg tegen onze ouders maar ik ben bang dat ze boos word en dit gaat zeggen 

ik wil echt heel graag iets van lichamelijk contact maar weet niet of dit verstandig is

8 reacties

Ananas69420
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • April 7, 2025

Hoi ​@ik wil iets met mijn zus dit is niet oké ten eerste is incest illegaal en ten tweede gaat het super ongemakkelijk zijn in je familie. Want ik ga er vanuit dat jullie bloed gebonden zijn dus dat betekent dat het illegaal is

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • April 7, 2025

Hoi ​@Ananas69420 ,

fijn dat je meedenkt en advies wil geven. Wat je zegt, klopt alleen niet helemaal. Sex tussen een broer en een zus die beiden minderjarig zijn en het allebei willen, is volgens de wet niet illegaal. Incest is alleen illegaal wanneer er een afhankelijkheidsrelatie bestaat, bijvoorbeeld bij een minderjarig kind en een ouder/ oom/ andere volwassene.

Of het een goed idee is, is een ander verhaal.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Ananas69420
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • April 7, 2025

Hoi ​@Marieke volgens de wet is het alsnog illegaal 

• April 7, 2025

Tegen haar zeggen dat als ze niet met jou naar bed wilt, je het dan tegen je ouders gaat zeggen, is chantage en dat mag niet.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 7, 2025

@ik wil iets met mijn zus dus als ik het goed begrijp, denk jij dat je zus boos gaat worden als jij vaginale seks met haar wilt hebben en niet als je het anaal wilt doen?  Rare logica.  En je wilt haar chanteren door tegen je ouders te zeggen dat ze anale seks had met haar vriend?  Ik vraag me af hoe je dat dan precies gaat zeggen en waarom je ouders dat speciaal erg zouden vinden dat ze dat deed.

In ieder geval: als mijn broertje zoiets zou willen flikken, gaf ik hem een pak rammel.  Laat je zus met rust, zussen zijn niet om seks mee te hebben.

• April 7, 2025

Het lijkt mij geen goed idee

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • April 7, 2025

Hoi ​@Ananas69420 

Seks tussen broer en zus kan illegaal zijn, maar is dat niet altijd.

“Tussen kinderen onderling. Vaak betreft het broers en zussen (soms ook neven en nichten) die seksueel met elkaar experimenteren. Kinderen in de puberteit kunnen, wanneer de behoefte aan seks zich doet gelden, zich tot een (jonger) broertje of zusje richten, vooral wanneer ze te beschroomd zijn andere leeftijdsgenoten te benaderen. Wanneer het verschil in ontwikkeling of leeftijd groot is, of wanneer er dwang aan te pas komt, geldt dit eveneens als seksueel misbruik. Een significant deel van de misbruikte kinderen is misbruikt door een ander (ouder) kind, in veel gevallen een oudere broer. “

(bron Wikipedia)

Wanneer het leeftijdsverschil niet te groot is, en er wederzijdse instemming is, dan is seks tussen broers en/of zussen niet illegaal.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • April 7, 2025

Het incest is niet strafbaar.

Echter is het verrichten van seksuele handelingen in dit geval wel strafbaar want een 17-jarige die met een 15-jarige seksuele handelingen verricht wordt altijd als schuldig aan verkrachting bevonden; 

Wetboek van strafrecht

Artikel 248 lid 1

"Als schuldig aan verkrachting in de leeftijdscategorie van twaalf tot zestien jaren wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, degene die met een kind in de leeftijd van twaalf tot zestien jaren seksuele handelingen verricht, welke handelingen bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam."

Het is echter niet strafbaar wanneer beide personen in dezelfde leeftijdscategorie, 12 tot 16 jaar, vallen en consent hebben gegeven;

Lid 3 van dat zelfde artikel

"Niet strafbaar is degene die als leeftijdsgenoot de in het eerste lid bedoelde gedragingen begaat in het kader van een gelijkwaardige situatie tussen diegene en dat kind."

Onder de 12 jaar worden het verrichten van seksuele handelingen altijd als aanranding danwel verkrachting gezien, ongeacht of er consent is gegeven.

Boven de 16 jaar is het verrichten van seksuele handelingen met personen jonger dan 16 per definitie verboden, en zal je dus ook vervolgd worden voor aanranding danwel verkrachting.