Vraag

ik wil alleen weten of ik me zorgen moet maken of dat jullie denken dat ze me alweer vergeten zijn.

  • 30 October 2020
  • 7 reacties
  • 438 Bekeken

Badge

ik heb laatst iets gedaan met iemand en nu krijg ik berichtjes van iemand uit Amsterdam van: jij laat nu mijn nichtje met rust of anders geven we je aan. en toen maakte ik me zorgen toen kreeg ik een vriendschapsverzoek van hun op snap, ik wou wel weten wat het was dus ik accepteerde hem en toen weer:

Gast laat me met rust of ik vertel het me broers en dan tracken we je locatie en dan leef je niet meer.

Daar maak ik me nu al een week zorgen over.

Is dat nodig?

wat denken jullie?

want ik wil dat nare gevoel gewoon kwijt.

Groetjes meneer… anoniempie34 


7 reacties

Hey, 

Locaties tracken via instagram en snapchat gaat niet zo makkelijk. Je IP-adres is niet precies je locatie. het kan een andere plek aangeven dan de werkelijke locatie. Dus ik zou je er geen zorgen over maken.

Mocht het zo zijn dat het dreigen erger wordt of er gebeurd wat, bespreek dit met een volwassene die je vertrouwt in je omgeving (familie, ouders, mentor etc etc.) of maak een melding bij de politie (dit valt onder artikel 285 van Wetboek van Strafrecht: Bedreigen. Er zit een straf op)

Ik lees ook in je bericht dat ze je willen aangeven? Heb je wat gedaan dat aangegeven kan worden bij de politie of?

 

Badge

nee zeker niet,  maar hun doen nou alsof ik hun stalk ofzo terwijl ik niet eens iets heel raars heb gedaan.

Ja, ik zou je er geen zorgen over maken. IP-adressen tracken is nooit precies. Nogmaals mocht het dreigen erger worden dat je echt zorgen maakt, maak een melding bij de politie en bespreek dit met een volwassene.

Voor de rest: Negeer de berichten, ga er niet op in en maak screenshots/schermopname voor de zekerheid.

Reputatie 3
Badge +1

Dag Anoniempje, ik begrijp dat je je onveilig voelt.

Ik heb zelf ervaring in het tracker van IP-adressen (geef me niet aan lol ik blijf altijd binnen de wet), en ik kan je met redelijk grote zekerheid vertellen dat als je je adres nooit verteld hebt ze onmogelijk aan je locatie kunnen komen.

 

Ip-adressen bevatten een aantal soorten informatie. De belangrijkste zijn generale locatie en provider. De generale locatie geeft een grof idee van waar je je bevindt, maar nooit preciezer dan de stad/ het dorp waarin je bent. Zo zou er bij mij Eindhoven kunnen staan, maar niet mijn adres (ik woon niet serieus in Eindhoven, ik heb Eindhoven genoemd voor voorbeeld-doeleinden). De provider geeft aan bij welk bedrijf je connectie maakt met de server. Bijvoorbeeld KPN. KPN weet wie je bent, (of in jouw geval je ouder(s)), maar die informatie kan je niet vinden met je ip.

 

Daarbij kunnen ze helemaal niet zo makkelijk je IP verkrijgen. Daar heb je speciale tools voor nodig, maar die werken altijd met een site of programma. Als je niet op schunnige links of programma's heb geklikt, heb je sowieso niets te vrezen en als je dat wel heb gedaan ben je nog steeds niet in gevaar.

Het allerbelangrijkste is dat je niet meer informatie geeft dan ze al hebben, want dan kan je dieper graven. Ik stel voor dat je alle contacten met deze personen verbreekt.

Hopelijk helpt dit, en voel je je wat veiliger. 

Groetjes,

Stef

Zoals het in je topic staat, wekt het bij mij de indruk dat je met deze persoon naar bed bent gegaan, maar dat kan ook een slechte interpretatie zijn van mij. Maar wat er ook gebeurd is, het ontvangen van dreigementen is gewoon rot. Zoals al eerder gezegd is je IP-adres niet je locatie, dus hoef je in principe niet bezorgd te zijn dat ze aan de hand van je IP-adres bij jou kunnen komen.

Wat ik wel denk is dat het belangrijk is om hier iets mee te doen. Neem iemand in vertrouwen. Misschien lijkt het niet zo erg, maar in essentie word je hier wel met de dood bedreigd. 

Hoi, heel veel verstand van hacken etc heb ik niet, maar ik zou wel ff je locatie op snap uit zetten.

Trouwens, hoe oud ben je, wat heb je toen mwt haar gedaan, en hoe oud is zij?

 

Groetjes

Badge

Zoals het in je topic staat, wekt het bij mij de indruk dat je met deze persoon naar bed bent gegaan, maar dat kan ook een slechte interpretatie zijn van mij. Maar wat er ook gebeurd is, het ontvangen van dreigementen is gewoon rot. Zoals al eerder gezegd is je IP-adres niet je locatie, dus hoef je in principe niet bezorgd te zijn dat ze aan de hand van je IP-adres bij jou kunnen komen.

Wat ik wel denk is dat het belangrijk is om hier iets mee te doen. Neem iemand in vertrouwen. Misschien lijkt het niet zo erg, maar in essentie word je hier wel met de dood bedreigd. 

nee niet naar bed. cyber (doe ik trouwens nooit meer)

Reageer