Skip to main content
Vraag

ik weet niet wat de doen

• May 27, 2025
  • 7 reacties
  • 290 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey ik ben een jongen van 14 en ik heb een probleem ik ben homo (maar ik houw het geheim) en ik heb een klass waar ze of tegen homo's zijn of ze zijn Muslims en er ook tegen en de leraar probeert ze altijd de laten zien dat er niks mis mee is maar ze zijn er niet mee eens en afetoe vraag ik dan wat er mee mis is en zij zeggen dat het vies is en niet hoorde omdat mensen moeten kinderen krijgen en ik probeer me er niets van te aantetrekken maar het werkt niet altijd en soms fan ben ik thuis en begin ik erom de piekeren en ik vraag me aff of het nouw echt vies is en of het verkeerd is van mij dat ik homo ben asjeblieft help me

7 reacties

• Net nieuw
  • May 29, 2025

Wat zou daar raar aan zijn? Je kan toch uiteindelijk ook kinderen adopteren ofzo dan geef je hun ook weer een mooi leven en heb je alsnog kinderen. 
iedereen is anders en iedereen heeft andere voorkeuren ik mis mee is jou leven waar niemand anders iets aan mag veranderen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 29, 2025

Geeft niet. Veel mensen springen snel naar makkelijke conclusies die goed klinken, waar ze niet te hard over na hoeven te denken.

Bijvoorbeeld: Vies - wie heeft er last van? Ik vind octopus vies maar het stoort mij niet als iemand anders het eet. Sex is vies als je er een beetje over nadenkt. Maar dat betekent niet dat ik anderen moet verbieden wat ik vies vindt.

Iedereen moet kinderen krijgen? Dus een stel dat besluit géén kinderen te nemen is even fout en even vies als homo's?   Nee, dat vinden ze ook niet, maar ze kunnen niet goed uitleggen waarom. 
En een vrouw die toevallig onvruchtbaar is? Net zo fout?  Nee, want die is zo geboren.  Maar ja, homo's ook.

Zie je wat ik bedoel? Ze moeten er niet te diep over nadenken want dan klopt het niet meer.

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Homo zijn is niet vies. Het is ook niet anders, het is gewoon zo. 

Ik zou je er maar niks van aantrekken, weten zij veel. Je bent zoals je bent en als je er klaar voor bent, dan mag de hele wereld dat weten.

Veel liefs 

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 29, 2025

Hey ​@Staf 

Er is niks mis met homo zijn. Je begint je bericht met het feit dat je een probleem hebt. Je probleem is dat je homo bent. Maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat zij daar commentaar op geven. 

Homo zijn is volkomen normaal. Het is nu nog iets wat vroeger echt gewoon verboden was, en nu soms nog. De mensen die zo zijn opgegroeid weten niet anders. Jouw klas daartegen… Trek je er niet te veel van aan en probeer mensen te vinden die je accepteren zoals je bent. 

Er zijn heel veel kinderen die hier mee worstelen. Probeer die mensen op te zoeken. Het lijkt me fijn als je over iemand anders zn ervaringen op dit vlak hoort. 

Voor het feit van het vertellen: doe het wanneer je zeker bent dat je er klaar voor bent. 

Veel succes nog!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 1, 2025

Well ik kijk af en toe naar videos van gay mensen om hun evaring de zien maar ik weet niet maar het is gewoon niet hetzelfde aangezien die niet zo erg gelovigen klass hadden ik weet niet wat de doen zeggen dat ik gay ben en er op gehaat worden of het verbergen maar dan well de heletijd onzeker voelen

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 1, 2025

Je zou het aan 1 iemand die je VOLLEDIG vertrouwd kunnen vertellen of misschien iemand zoeken op het internet die je begrijpt? Veel mensen zeggen dat dat gevaarlijk is, maar het valt volgens mij wel mee…

Forum|alt.badge.img

Hoi ​@Staf 

Het feit dat je homo bent is geen keuze. Je wordt zo geboren en daar is niks mis mee. Het niet accepteren van iemand die homo heeft met opvoeding en onwetendheid te maken. In de moslim gemeenschap is homo zijn taboe en wordt het in hun cultuur niet geaccepteerd. Er zijn genoeg moslim mannen die homo zijn en die houden het geheim.  Mijn advies is om het niet te delen met jouw klas. Het zal niet geaccepteerd worden door jouw gelovige klasgenoten. Ik begrijp heel goed dat je je onzeker voelt door het te verbergen, maar dat is niets in vergelijking met wat je te verduren zal krijgen als je het met je moslim klasgenoten deelt. Doe het alstublieft niet!!!! Als je heel graag wilt delen met iemand doe het dan met iemand van buiten je school die je vertrouwt. Er is niks mis mee om gay te zijn, maar als jou omgeving (klas) het niet accepteert dan gaan ze je ermee pesten. Dus wees heel voorzichtig!! En vertrouw niet zomaar iemand in je klas.