Skip to main content
Vraag

Ik was bijna verleid!

• August 5, 2026
  • 10 reacties
  • 428 Bekeken

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3

Hallo! Jullie weten inmiddels wel dat ik het leuk vind om me in psychologie te bestuderen (zie mijn andere topics), maar ik moet jullie vertellen wat er gebeurd is.

Laatst ontmoette ik online een jongen die superaardig klonk. Ik begon echt voor zijn praatjes te vallen en dacht: 'Wauw, hij is letterlijk een kopie van mij en begrijpt me helemaal.' Hij gaf werkelijk al mijn berichten likes. Omdat het platform anoniem is, hield ik me netjes aan de regels, maar hij probeerde via een slimme achterdeur (in zijn profiel) toch zijn social media te delen en het was zijn Snap.

Gelukkig heb ik dat genegeerd.Ik besloot mijn psychologische kennis te gebruiken en ben al zijn eerdere reacties en berichten eens goed gaan analyseren. En je gelooft het nooit! Wat bleek?Hij was aan het liegen: In eerdere berichten vertelde hij heel andere verhalen over zijn uiterlijk en ervaringen dan tegen mij. Hij was aan het spiegelen: Hij praatte mij precies na en nam mijn woorden over, zodat ik hem snel zou vertrouwen. Hij deed aan love bombing: Hij ging veel te snel met complimenten en hartjes om me in te pakken.Tegen mij deed hij alsof hij de perfecte, respectvolle droomprins was, maar in post waar geen meiden meelazen, schepte hij tegen jongens op over heel andere, giechelige dingen op school.

Pure player-tactieken dus! Hij vond mijn psychologische weetjes prachtig, maar waarschijnlijk alleen om er zelf een betere player van te worden. Ik viel er in het begin bijna voor, totdat ik dacht: 'Ho stop, eerst analyseren.' Ik ben heel trots dat ik de controle heb gehouden en niet op zijn social media ben ingegaan.Ik heb hier echt de allerbeste levensles van mijn leven geleerd: Je kunt de theorie over hartenbrekers nog zo goed uit boeken kennen, in de praktijk voelt de verleiding heel anders en word je snel blind.

Pas toen ik de feiten ging onderzoeken, zag ik het echt. Dus kijk uit met wie je praat en vooral lees eerst mensen hun eigen posts voordat je wat denkt dat hij of zij niet is.

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

(En kijk uit met wat je deeld)

10 reacties

ANO.NIEM
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 5, 2026

Hey Spice,

Ik vind dat je hier echt een goede les uit hebt gehaald. Veel mensen weten in theorie wel dat niet iedereen online eerlijk is, maar als iemand precies zegt wat je wilt horen, is het toch makkelijk om daarin mee te gaan. Juist daarom vind ik het knap dat je op tijd een stap terug hebt gedaan en eerst naar de feiten bent gaan kijken.

Wat je zegt over spiegelen en love bombing vind ik ook interessant. Als iemand je steeds gelijk geeft, alles leuk vindt wat je zegt en heel snel veel complimenten geeft, voelt dat natuurlijk fijn. Maar dat betekent nog niet automatisch dat diegene oprecht is. Uiteindelijk laten iemands gedrag en eerdere uitspraken vaak beter zien wie iemand echt is dan alleen de manier waarop hij tegen jou doet.

Ik denk ook dat dit laat zien hoe belangrijk het is om niet alleen op gevoel af te gaan. Gevoel kan sterk zijn, maar het is altijd goed om kritisch te blijven en te kijken of iemands woorden overeenkomen met zijn daden. Zeker online, waar mensen zichzelf makkelijk anders kunnen voordoen.

Uiteindelijk heb je volgens mij precies gedaan wat veel mensen achteraf pas zouden doen: eerst nadenken, alles op een rijtje zetten en daarna pas een conclusie trekken. Dat heeft je waarschijnlijk een hoop teleurstelling bespaard, en dat is een les waar je in de toekomst ook veel aan gaat hebben.

(Vetrouw nooit te snel mensen online)

Groetjes, ANO.NIEM

Yusa
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • August 5, 2026

Hoi lieve ​@Spicey Girl,

Allereerst wil ik even heel eerlijk zeggen dat ik het oprecht knap vind dat je hier niet in bent getrapt. Ik heb daar veel respect voor. 

Je bent volgens mij een hele slimme, lieve meid en het raakt mij (persoonlijk) om dit te lezen. Ik vind het heel naar voor je dat dit je moest overkomen :( 

Vooral omdat je verwijst naar een anoniem platform ben ik wel zeker van dat je hier op de Kindertelefoon bedoelt. Het kan dus zomaar voor iedereens neus gebeuren, zelfs hier. Ook al zou dit 100 % anoniem moeten zijn  :/

Omdat ik vanwege de forumregels niemand persoonlijk hierbij mag betrekken hou ik het vaag. Maar eerlijk, ik vind mensen die dit doen echt vreselijk. Ook de ontkenning. 

Ik hoop dat ik je geholpen heb. Jij weet dit niet, maar de gebruiker die dit bij jou probeerde heb ik gerapporteerd bij de kindertelefoon.  Ik heb dit gemeld als "zware overtreding" omdat ik weet dat dit voor jou echt naar is. Ik hoop op een ban of iets dergelijks. 

Hele dikke knuffel 🫂

(Ik hoop dat mijn reactie goedgekeurd kan worden, zo nee verwijder maar) 

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 5, 2026

@ANO.NIEM Ja ik dacht echt zovan: oke wacht eens eventjes dit klopt helemaal niet die jongen is trouwens écht heel veel ouder dan mij dus ik dacht bekijk alles wat hij gezegd heeft tegen je. Dus ja zo kwam ik erachter. Leuk dat je het ook snapt en het begrijpt en zo zie je ook maar weer hoe slim mensen kunnen zijn en ja zoals ik altijd zeg: Je kunt alles weten, maar in de pratijk is het weer een heel ander verhaal.

En bedankt voor je reactie😊

Groetjes Spicey❤️‍🔥❤️😤🔥❤️

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 5, 2026

@Yusa nou ik zei meer van anoniem platform, omdat ik niet wilde zeggen welk platform het was niet de kindertelefoon, maar bedankt. En door mijn analyse kan ik en zie ik wel hoe iemand te werk gaat. En ja ik wist allang wel hoe en player werkte enzo, maar ik ben blij eigenlijk met de les die ik geleerd heb hiervan dat je alles kan weten, maar het in de pratijk toch er heel anders aan toe gaat en werkt. En dat ook verleiding is dat je gevoel het een fijn gevoel vind en dat een heel sterk gevoel kan zijn, waardoor je er soorte van blind van kan worden. En ik ben blij dat ik op tijd ben gestopt de rem heb gedrukt en ben gaan analyseren, en ik ben ook blij dat ik dit een paar weken geleden was gaan analyseren van hoe players werken. Want ik had dit nu echt nodig gehad, voordat ik mezelf in gevaar had kunnen brengen waar niemand van wist.

Dus onthoud wel ga niet meteen op je gevoel af ook al kan de verleiding soms te groot zijn.

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Yusa
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • August 5, 2026

Ik weet natuurlijk niet precies hoe en wat maar ik hoop dat ik het wel een beetje goed heb begrepen? 😐

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 5, 2026

@Yusa vast wel. Maar het was gewoon over een jongen die heel aardig leek te zijn, maar hij veel ouder was en gewoon zijn 'Snap' (om het even zo te zeggen) aan me gaf om contact op te zoeken en ik het bijna deed, maar opeens de rem intrapte, omdat ik nog zijn andere post en reacties ging bekeken en hij heel anders tegen die mensen was en hij dingen zij die van geen kanten kloppen,zegmaar een beetje hoe een player werkt. Want ja ik deed er onderzoek naar gewoon voor de zekerheid, want zoals mijn vader me een keertje vertelde: er is niks mee met een beetje kennis.

Maar dit vind ik gewoon eng. Niet die jongen, maar gewoon ik zoek een paar weken of 1 of 2 weken geleden op van informatie over dat soort mensen dn hoe ze werkte zegmaar en wat ik kan doen en dan opeens gebeurd het letterlijk ook! Ik dacht serieus is dit een grapje of spelletje van het Lot ofzo en ik vind het heel raar, maar goed ik weet daar geen antwoord op te verklaren. Misschien hoort het dan maar zo.

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Yusa
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • August 6, 2026

Oh sorry dan is dit een misverstandje, ik heb namelijk wel een gebruiker op dit forum gerapporteerd die een social media naam in zijn handtekening had😅 dus ik dacht dan zou dit wel heel toevallig zijn , maar ja het kan toch blijkbaar

Liefs 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • August 6, 2026

Hey! Korte reactie van mij want jullie hebben het al heel mooi samen gevat maar goed gedaan en heel doordacht ​@Spicey Girl  en ook ​@Yusa  en ik ben het eens met de anderen dat dit weer een goede les is. Zelf heb ik geen socials, tot voor kort mocht ik dat niet en nu hoef ik ze niet en ik ben hierdoor weer blij dat dat zo is 😊

Bedankt voor het delen! 

Liefs, Tover xxx

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 6, 2026

Tja ik benblij met de les die ik nu gekregen. En dat players altijd heel berekend en slim te werk gaan en dat sommige weten precies hoe ze dingen stiekem voor elkaar kunnen krijgen, want ik deed een week of 2 geleden nog onderzoek over players hoe je ze herkent, maar eerst zag ik het niet totdat ik goed keek. Dus mijn tip controleer dat persoon altijd. Helpt wel denk ik.

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 6, 2026

En eventjes nog wat voor iedereen. Soms kunnen mensen heel sluw zijn. Dus heel stiekem regeltjes verbreken. Maar dat zie je soms niet totdat je het totale plaatje bekijkt en ziet wat voor een persoon het echt is. Dus pas goed op en als je online een leuk persoon tegenkomt en hij of zij geeft je zijn nummer, Snap, Insta enzovoort. Bekijk eerst gewoon al jullie berichten om te kijken wat je ziet en als dat moeilijk gaat/lukt klinkt heel dom, maar vraag een AI om het te analyseren. Dat kan ook werken ik heb hetzelf ook geprobeerd, want toen ik dat soort blind was lukte me het zelf niet om het in te zien nu wel na het analyseren.

Dus pas goed op je zelf in het echte leven en online, want er zijn hele sluwe mensen dus wees slimmer.

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥