Skip to main content
Vraag

ik kan niet klaarkomen

• September 4, 2022
  • 3 reacties
  • 394 Bekeken

Hey! ik ben een meisje van bijna 18 en het is mij nog nooit gelukt om klaar te komen. Aangezien ik het lastig vind om met mijn vingers ook echt te gaan vingeren heb ik een vibrator. Hiermee kan ik wel een goed gevoel krijgen maar ik bereik nooit een hoogtepunt. Ik heb een vriend waarmee ik seks heb. (Hij weet van het probleem.) Alleen voel ik bijna nooit wat als hij iets doet. Ik voel het niet als hij vingert, Beft of penetreert. (Ja ik voel dat hij me aanraakt of in me zit maar veel meer dan dat niet.) voor hem is seks ook redelijk nieuw maar toch denk ik niet dat het aan hem ligt want ook met een andere jongen voelde ik weinig. Ik vind het heel lastig om dit probleem op te lossen en ik zit er wel erg mee. Ik heb professionele hulp voor mijn depressie maar vind het niet passend om dit met haar te delen. Na wat googleën kwam ik erachter dat het anorgasmie heet. En dat mentale problemen dus een grote factor spelen. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

3 reacties

• September 4, 2022

Heey,

ik weet niet zo goed wat je kan doen, maar niemand anders reageert, maar wat je misschien kan doen is naar de huisarts gaan en het met hem/haar bespreken en misschien kan hij/zij je advies geven over wat je kunt doen. 

• September 5, 2022

Heey,

ik weet niet zo goed wat je kan doen, maar niemand anders reageert, maar wat je misschien kan doen is naar de huisarts gaan en het met hem/haar bespreken en misschien kan hij/zij je advies geven over wat je kunt doen. 

Hey! Bedankt voor je reactie! Ja bij probleempjes in de huisarts idd vaak een goede optie maar ik vind het toch nog te lastig om daar hierom naar toe te gaan 🤷🏼‍♀️

• September 5, 2022

Hi @Rose48 ,

Hmm, wat lastig zeg! Ik las op het internet dat er wel bepaalde behandeling voor anorgasmie is, maar dat is natuurlijk wel iets waar je voor open moet staan. Ik denk dat het belangrijk is dat je lekker aan jezelf en jouw mentale gezondheid werkt en het dan later op seksueel gebied ook verbeterd. Ik heb zo nu helaas geen tips voor je, maar ik wil je wel graag meegeven dat ik het super knap van je vindt dat je dit met ons deelt en ik hoop dat het komende tijd alleen maar beter wordt :). Blijf ook vooral communiceren met je vriend en blijf vooral proberen en jezelf ontdekken!

Liefs, Junia