Vraag

Ik heb zojuist seks gehad, heb ik nu aids?

  • 17 January 2021
  • 7 reacties
  • 404 Bekeken

Badge

Ik denk dat de titel voor zichzelf spreekt


7 reacties

De kans is klein denk ik

Badge

De kans is klein denk ik

ok

Als je je zorgen maakt kan je je natuurlijk altijd laten testen op SOA’s, dan weet je het iig zeker.

Reputatie 3
Badge +3

Aids kan volgens mij alleen overgebracht worden bij bloed-bloed contact. Daarnaast hebben niet veel mensen aids en is de kans dus nihil. 

Reputatie 2
Badge +1

Dat ligt eraan, als je seks hebt gehad met iemand die al HIV heeft, dan kan je het zelf ook hebben, maar als die persoon het niet had. Dan heb je het zelf nu ook niet, wat ook zo is. In nederland is de kans op HIV oftewel AIDS ontzettend klein, maar als je je echt zorgen maakt. Dan kan je een soa test gaan doen met bloed, een zelftest klopt niet altijd dus die zal ik niet doen. Maar bij de dokter kan je bloedprikken en dan duurt het een ongeveer een week voordat je de resultaten hebt, en die test klopt wel altijd.

De kans is zeer klein dat je AIDS hebt opgelopen. Er zijn naar schatting 24.000 mensen met HIV, waarvan een zeer groot gedeelte HIV remmers slikt waardoor de kans op transmissie van het virus afneemt. Je zou eventueel een officiële test kunnen aanvragen als je er echt zorgen overmaakt. 

https://aidsfonds.nl/over-hiv-aids/feiten-en-cijfers/

Reputatie 6
Badge +5

De kans is klein dat je aids hebt. Als je sekspartner aangegeven heeft dat die aids heeft, kan het zijn dat jij dit ook hebt. Doe een soatest om het zeker te weten tho!

grts x

Reageer