Vraag

Ik denk na over mijn gender

  • 5 April 2020
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

Badge

Ik voel me vrouwelijk, en vind mijn vrouwelijke lichaam wel prima, maar ook voel ik me eigelijk ook wel meer een jongen en ik wil misschien wat meer mannelijke dinge hebben. Ik heb hierover nagedacht, en denk dat ik misschien bigender zou kunnen zijn, maar ik weet het echt nog niet. Ik weet ook niet hoe ik mijn ouders hierover zou kunnen aanspreken. Iemand tips?


1 reactie

Hoi

 

Je hebt twijfels rond je gender. Dat kan gebeuren. Laat de gedachten hier rond gerust toe, en experimenteer maar met wat je fijn lijkt. Zo zou je bijvoorbeeld na kunnen denken over welke kledij je bij jezelf vindt passen, en of je kledij uit de jongensafdeling misschien graag eens een kans geeft. Sommigen vinden een binder ook fijn. Een binder is een soort harnas dat je borst platter maakt, zodat deze oogt als de borstkas van een jongen. 

 

Doe gerust je research naar gender. Bigender, agender, non-binary; al deze woorden kunnen overweldigend overkomen. Jezelf een labeltje geven hoeft daarbij niet per se, tenzij je dat fijn vindt. Zoek, onder andere op dit forum, gerust naar verhalen van anderen waar je je misschien in herkent. Vaak lucht het op om jezelf te herkennen in het verhaal van een ander. 

 

Je zou met je ouders een algemeen gesprek rond gender kunnen starten. Op die manier kan je de reactie van je ouders observeren, zonder meteen iets over jezelf te hoeven vertellen. Wie weet verloopt het gesprek erg vlot, en kan je meteen je vragen rond je eigen gender op tafel gooien. Ook zou je je ouders een briefje kunnen schrijven, waarin je je twijfels rond je gender uitlegt. 

 

Gr. Kenshin

Reageer