Ik ben zwanger, wat moet ik doen?

  • 28 May 2021
  • 5 reacties
  • 478 Bekeken

Badge

Ik ben zwanger wat nu?


5 reacties

Heyy

 

Dat is niet niks.. Heb je hier al met je ouders over gepraat? Ik weet natuurlijk niet precies hoe oud je bent, maar een kind krijgen is niet niks. Ik wil je de tip meegeven om te praten met je ouders en dit aan ze te vertellen. Dit is misschien een lastige stap, maar ze kunnen je dan helpen om met deze situatie om te gaan. Er zijn meerdere mogelijkheden die je kan doen.

 

  1. Je houdt de baby en zal hem/haar (met hulp natuurlijk) opvoeden
  2. Je gaat abortus plegen (de zwangerschap stoppen)
  3. Je kan volgens mij de baby af staan aan iemand anders na de bevalling (adoptie)

 

Misschien heb je ook nog wat aan dit linkje. Daar staat informatie over als je onbedoeld zwanger bent geraakt.

 

Praat goed met je ouders. Wat denken jullie wat de beste oplossing is? 
Als je ons nog meer wilt vertellen of nog vragen mag je die altijd stellen op het forum!

 

Groetjes van mij.

Badge

Ik ben 17 en heb geen vriend

Ik ben 17 en heb geen vriend

Heyy

 

Je moet het wel met iemand gedaan hebben wil je zwanger zijn. Je kan het best ook met de gene overleggen met wie je seks hebt gehad en kijken wat hij hiervan vind. Of was het tegen jouw zin in? Als het tegen jou zin in was kan je het beste aangifte doen namelijk.

 

Verder is het echt goed om ook je ouders in te lichten. Weet je ook hoe lang je al zwanger bent? Als je nog niet lang zwanger bent en als je niet zwanger wilt zijn zijn er namelijk nu nog dingen mogelijk om de zwangerschap te stoppen. In mijn reactie hierboven staat een linkje met informatie voor als je onbedoeld zwanger bent. Je ouders zullen je dan echt steunen en helpen om hiermee om te gaan en om een oplossing te vinden!

 

Groetjes van mij!

Badge

Hey

 

Ik zal met je ouders of met wie je hebt gedaan erover hebben. Mijn persoonlijke mening is dat je de baby moet houden het is wel lastige taak maar kan leuk zijn en hoop echt dat je oiders je helpen ermee

 

Groetjes ik

Hey,

 

ik was 15 toen ik mijn tweeling: Dewi en Donna kreeg.

ik had het heel lastig omdat ik het mijn ouders nog moest vertellen.

maar mijn moeder heeft me erdoor heen geholpen.

nu zijn de meiden 2 en ben ik 17.

ga voor in mee wat je moeder zegt zij heeft het al meegemaakt.

ik hoop voor je dat het geen tweeling is :)

veel suc6!

Reageer