Skip to main content

Hoi iedereen, 

Ik ben al 3 jaar gay en ik ben laatst bij een paar vrienden uit de kast gekomen. Soms vertel ik dat ik Bi ben en niet gay. Ik hoor namelijk altijd: Je zou maar gay zijn! en dat is echt gay wat jij doet. Sinds kort ben ik bij een grote groep mensen uit de kast gekomen. En nu, ook al  is het mijn oude klas, word lastiggevallen en  als ik ze zie hoor ik van vele HOMO!!! 

Ik vind dat hier iets aan verandert moet worden. Ook al ben ik bijna 13. Ik  ben op zoek naar een relatie maar ken niemand die van iets met  mij wil. Elke vriend van mij nu, is hartstikke hetero.  Ik dacht voor de grap stel ik ga nou heartstopper kijken (aanrader!) en zie wat er dan gebeurt. Er werd tot mijn verbazing alleen maar vreemd op gereageerd. Soms voel ik me slecht maar denk eigenlijk nooit aan zelfmoord.  Ik hoop op steun en dat mensen mij en mijn zijn accepteren. Dat is bij mijn ´vrienden’  nooit gebeurt. 

Hoi gayperson,

Grappig dat ik ook zo heet. Alleen ik ben een jongen. Ik weet zelfniet hoe je ditzou kunnen oplossen. Niemand accepteerd mij ook. Daarom heb ik een account aangemaakt bij de kindertelefoon. Misschien zijn er meermensen die ons zouden kunnen begrijpen!

Hey! Ik snap je wel,  jezelf zijn is niet altijd makkelijk. Mensen oordelen veel en bemoeien zich met anderen. Daar loop ik ook tegenaan. Het belangrijkste is wel om niet (te veel) toe te geven aan negatieve mensen. Hopelijk heb je een groepje vriend(inn)en waar je je wel veilig en goed bij voelt. En ikzelf heb me aan geleerd om mij van negatievelingen niks meer aan te trekken. Soms moeilijk maar het moest maar. En misschien kun je ergens bij gaan waar je gewoon lekker mag zijn wie je wilt. Ik hoop dat meer mensen reageren op jouw verhaal. 

Liefs, Tover xxx

Hoi, ik ben zelf bi en een jongen. Ik wil eigenlijk graag spannende dingen doen met een jongen. Niet persee een relatie, mij lijkt het gewoon fijn. Ik denk dat je ze gewoon moet negeren en lekker opzoek moet gaan naar iemand die jou echt leuk vind. Ik ben nu 16 en ik heb ook nog niemand gevonden.

Raar dat je tegen jezelf praat alsof je iemand anders bent maar ja…

Ik twijfel of ik hetero ben of bi, maar ik weet niet wat je moet doen gewoon jezelf blijven zoals @Tover01 al zei

Hey Gayperson,

Ben nu zelf 15, mr ik heb er ook heel erg mee geworsteld toen ik wat jonger was. Ik vond het vooral moeilijk om zelf te accepteren dat ik gay ben, terwijl ik dat best vreemd vond. De truc is inderdaad om je wereld wat groter te maken met vertrouwens personen die het weten. Voor mij weten bijvoorbeeld mijn familie en mijn close vrienden het. Dat helpt, want daardoor kan je jezelf zijn buiten school en andere vrienden. Verder heb ik ook een relatie en dat komt eigelijk allemaal vanzelf als je wat ouder bent, want op jouw leeftijd weten de meeste mensen het nog niet.

Ik hoop je geholpen te hebben!

Reageer