Vraag

Ik ben gay en moslim


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen ik ben gay en moslim maar dat mag nie van mn geloof en al zeg ik dit tegen mn ouders flippen ze helemaal ze zijn fel tegen gay mensen of hoe je dat ook noemt. Mn broers en zus haten gay mensen ook ik liet ooit een filmpje zien van een jongen die zig op maakt aan mn zus en ze zei ieuw wtf kijk jij ben je gay enz toen dacht ik zo van wat heb jij tegen gay mensen maar kan iemand me helpen alvast bedankt

17 reacties

Heee

Ik heb niet veel verstand van geloof etc en zelf heb ik niks tegen mensen die homo zijn ik heb begrepen dat je familie het daar niet helemaal mee eens Is en dat vertellen lastig Is maar je familie moet je respecteren zoals je bent misschien kun je contact zoeken met een docent of mentor die zouden je kunnen helpen

Veel succes groetjes anoniemm
hey
je zegt dat dat niet mag van je geloof, maar ben je het dan eigenlijk wel helemaal eens met jouw geloof? Ik vind het heel goed dat je dit hebt ontdekt en dat je hulp vraagt! Het lijkt me echt verschrikkelijk om niet gesteund te worden door je familie met zoiets belangrijks. Ondertussen hoor je je familie waarschijnlijk wel eens praten over wat ze hier van vinden en dat maakt het natuurlijk extra verschrikkelijk. je kunt niet met dit geheim rond blijven lopen en zult het aan iemand moeten vertellen. Heb je misschien iemand in je omgeving die je vertrouwd en waarvan je weet dat diegene je zal respecteren? Anders is inderdaad een docent/leraar(es) de beste optie. Je ouders zullen je uiteindelijk toch wel respecteren want ze houden van je! En ze zetten je echt niet op straat ofzo, hoe streng jullie geloof ook is. Als ze dat wel doen heb je niks aan je ouders en kom je waarschijnlijk daarna beter terecht.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes jet3
als je gay bent dan ben je geen moslim.
als je gay bent dan ben je geen moslim.

Seksuele voorkeur bepaalt niet of je wel of niet gelovig bent en of je een bepaald geloof wel of niet volgt.
als je gay bent dan ben je geen moslim.

Seksuele voorkeur bepaalt niet of je wel of niet gelovig bent en of je een bepaald geloof wel of niet volgt.


in de quran staat alles duidelijk. ik ben zelf moslim. en ben vanplan om exremist te worden. niet die exteremisten van bommen etc maar gewoon een guy die altijd zal bidden en quran zal lezen. en in de hadis & quran staat er duidelijk dat je geen homo of lezbie mag zijn want anders ben je al gelijk geen moslim meer.
Niet iedereen is even streng in het volgen van een geloof.

Je geloof is een keuze, maar bij je seksuele voorkeur is het moeilijker te verklaren.
Vandaar dat ik van mening ben dat iets waar jij zelf geen invloed over hebt geen rol zou moeten spelen voor geloof aangezien dat een keuze is.
Niks van aantrekken natuurlijk is hij wel moslim!
Hallo iedereen ik ben gay en moslim maar dat mag nie van mn geloof en al zeg ik dit tegen mn ouders flippen ze helemaal ze zijn fel tegen gay mensen of hoe je dat ook noemt. Mn broers en zus haten gay mensen ook ik liet ooit een filmpje zien van een jongen die zig op maakt aan mn zus en ze zei ieuw wtf kijk jij ben je gay enz toen dacht ik zo van wat heb jij tegen gay mensen maar kan iemand me helpen alvast bedankt

Jo man, ze familie zal het vast wel accepteren, ze moeten trouwens wel, je woont in Nederland, hier is het legaal. Ik snap dat je het erg moeilijk vind om het te zeggen, maar ik denk dat je er opgelucht van raakt. Om een idee te krijgen hoe hun reactie zal zijn, kun je dit doen:

1. Verzin een random, niet echt bestaand persoon. Bijvoorbeeld "Quinten op school, die ene jongen die de kranten bezorgd"

2. Zeg tegen je familie dat hij gay is, en wacht op hun reactie.

ps. het moet geen echt persoon zijn anders, als die jongen erachter zou komen, zou hij best boos worden.
Hoi!

Ik vind het jammer dat er nog steeds mensen zijn die holebi's niet accepteren. Ik heb 2 gay vrienden en die zijn echt top.

Je kunt met je ouders naar een documentaire kijken over gay mensen in de Islam, een documentaire waarin uitgelegd wordt dat het helemaal niet zo'n big deal is.
Ik weet natuurlijk niet zeker waarover ik spreek, ik weet niet veel over de Islam en heb nog nooit zo'n heilig boek gelezen, maar zou het niet kunnen dat holebi zijn eigenlijk wel mag, maar dat het meer een gerucht is dat het niet mag?

Er bestaan organisaties die je kunnen helpen met dit te vertellen, zoek maar eens op. Je kunt op deze site met de Kindertelefoon chatten of bellen. Die mensen weten er veel meer van dan ik en ze kunnen je waarschijnlijk de juiste informatie doorgeven.

Ik was eens op school en ik zag een moeder flippen nadat haar zoon had gezegd: 'Ik val op jongens.' Ik zei daarna: 'Mevrouw, U toch ook?' Toen was het wel even stil ;)
Jouw moeder en zus vallen waarschijnlijk ook op jongens, dus ze moeten het wel begrijpen.

Groetjes
x
Hallo,

Ik zal me even snel voorstellen:
Ik ben Hakan, ik ben zelf moslim en gay.

In de kuran (heilige boek van moslims) staat er niks in dat gay mensen verbiedt.

Je kan homo en gay zijn, god verbiedt dit niet, mensen interpreteren dat.

Waar moslims vaak over praten zijn hadith, daar hoef je inprincipe niet in te geloven, zolang je maar in de kuran gelooft.

Moslim en homo zijn kan gewoon, de mensen die dit ontkennen moet je niet naar luisteren want zij hebben er zelf geen verstand van.

Groetjes Hakan
Yo Afgaanseboy,

Zoals meerdere mensen in de comments al zeiden: Ga naar een docent toe of naar een vertrouwens persoon waar
je het tegen kan vertellen. En je ouders moeten het maar accepteren. Misschien zijn ze tegen mensen die Gay zijn,
(Wat ik persoonlijk nergens op vind slaan) Maar ze moeten je respecteren om wie je bent. Je geaardheid kan je niet
veranderen, Thats impossible. Hoop dat dit een beetje helpt voor je! :)

mvg, Dhr.Itoyo 😃
als je gay bent dan ben je geen moslim.

precies dit
als je gay bent dan ben je geen moslim.

precies dit


Ik vind het zelf helemaal nergens op slaan, Dat hele geloof bij elkaar slaat al nergens op. Kom op
guys, 2018 zitten we in. Niet in het jaar 0. Respecteer iemand gewoon zoals hij is. Je geaardheid
kan je niet veranderen. En dat heeft niks te maken met dat je geen moslim meer bent. Van mij als
ik eerlijk ben mag dat hele geloof uit de wereld. Opgerot ermee. Brengt alleen maar ellende. En
zeg nou eerlijk, Je gaat je eigen kind toch niet ontkennen/vermijden als hij nou eenmaal op een
ander geslacht valt? Voor mij en ook voor vele ben je dan niet echt goed in je hoofd. En ga niet
aankomen met die koran shit want het is echt waar dikke onzin. Maarja, iedereen moet doen waar
hij zin in heeft, tja, wie ben ik om dat te gaan verstoren. Ik geef alleen mijn bloed eerlijke mening.
En het is ook gewoon feit.
Hallo iedereen ik ben gay en moslim maar dat mag nie van mn geloof en al zeg ik dit tegen mn ouders flippen ze helemaal ze zijn fel tegen gay mensen of hoe je dat ook noemt. Mn broers en zus haten gay mensen ook ik liet ooit een filmpje zien van een jongen die zig op maakt aan mn zus en ze zei ieuw wtf kijk jij ben je gay enz toen dacht ik zo van wat heb jij tegen gay mensen maar kan iemand me helpen alvast bedankt

Hey Afghaanseboy

Je zegt dat het niet mag volgens jouw geloof maar in principe is dat niet waar
Nergens in de Koran staat dat het verboden is eigenlijk maakt de cultuur het verboden ik weet dat het misschien niet echt helpt naar toch en btw je krijgt van mij heel veel respect man en als je je afvraagt hoe ik dit weet mijn vrienden zijn moslim en eentje daarvan is bi en die heeft hier ook mee te maken gehad en uiteindelijk viel het allemaal mee
- LAC
Ik vind dat een geloof niet mag uit maken wat je geaardheid is!
Ik ben zelf christen en hetro
Maar ik heb gehoord dat als ik gay zou zijn dat ik dan niet lid mag worden van de kerk! Nouu, wat vond ik dit onzin die mensen kunnen er toch niks aan doen.
Ik denk niet dat God je daarop zal beoordelen!

Reageer