Skip to main content

Ik voel me zo slecht, is dit nodig? Ik ben er kapot van.

Ik ben vanochtend betrapt door mijn zusje. Ik was met iemand aan het bellen en een beetje smerige dingen aan het zeggen (dirty talk) en ben hiermee betrapt. Ik voel me zo rot en ik weet echt niet wat ik verder moet doen. Ik probeer constant aan smoesjes te denken, maar ik weet echt geen raad meer.

Ze heeft mij niks zien doen, ze heeft mij alleen betrapt en vond het erg raar en verdacht. Ik ga zo erg kapot van de schaamte en ik denk er al de hele dag aan. Zit ik fout?

Snap dat je je schaamt. Het is ook heel awkward om op zoiets betrapt te worden (spreek uit ervaring) maar je hebt echt niks fout gedaan. Dat je zusje dat raar en verdacht vindt is dan eigenlijk haar probleem.

Als zij er verder niet meer over begint zou ik zeggen, laat het gaan. Het is gebeurd en dat kun je niet meer terugdraaien.

 


hoi @AKUJI ,

 

ik weet niet of jouw zusje een leeftijd heeft dat ze begrijpt waar jij het over had? Ik neem aan dat het over seks fantasieën ging ofzo, geile dingen tegen elkaar zeggen. Misschien vond ze het wel raar, maar de kans is groot dat ze er verder niks mee doet.

Ik bedoel het is vanochtend gebeurd en we zijn nu ruim een halve dag verder en je hebt er verder niks meer over gehoord. Ze zal vast niet zo geschrokken zijn als dat jij geschrokken bent door haar. Als ze er echt mee zat had ze het vast tegen jullie ouders gezegd en dan had je dat vast wel gehoord.

De kans is groot dat je er niks meer van haar over hoort.

 

Natuurlijk is het niet leuk als je betrapt wordt, das altijd ff schrikken, maar ze heeft niks gezien, dus als ik jou was zou ik proberen me er niet al te druk om te maken.

Mocht zij er toch nog eens vragen over hebben, dan zou ik zo eerlijk mogelijk zijn. Je hoeft niet alle details te vertellen, maar je kunt zeggen dat jongens (en meisjes) van jouw leeftijd dat soort dingen soms gewoon doen. Over zulke dingen praten. Omdat het bij de puberteit hoort en bij verliefdheid en al die dingen.

Denk je dat jouw zus weet wie je aan de telefoon had en maakt dat het extra moeilijk voor jou? Als jouw zus weet wie het is en die ook kent, zou ik degene met wie je aan de telefoon was vertellen dat je zus het gehoord heeft. Anders is het voor diegene misschien ongemakkelijk als ze bij jou thuis komt en ze weet van niks. Dan kunnen jullie je verhaal op elkaar afstemmen, dus bijv. dat jongens en meisjes dat in de puberteit doen. Maar de kans is groot dat je er nooit meer iets over hoort.

Jij zit niet fout en je hoeft je niet te schamen ook al weet ik hoe het voelt als iemand je betrapt en ik was aan het aftrekken toen ik betrapt werd….je voelt je idd eerst behoorlijk slecht, maar je kunt er niks meer aan veranderen en je weet dat het niet abnormaal is wat je doet, dus probeer dat in gedachten te houden.

Ik hoop dat dit jou iig een beetje helpt.

 

Slaap lekker voor nu of straks 😴

 

Gr. MickeyMouse

 


Hey @MickeyMouse,

Het is nogal een ingewikkeld verhaal. Ik heb mezelf in zo'n verschrikkelijke situatie gebracht, maar dat is nu niet ter spraken. Het is geen vriendin als in een relatie, althans zo zie ik het niet. Mijn zusje kent haar niet, ik heb haar naam ook nooit naar boven gehaald.

Mijn zusje heeft niks verteld tegen mijn ouders, maar toch blijft het zo verschrikkelijk. Ik waardeer je reactie, heel erg bedankt daarvoor.


Hoi @AKUJI,

dat je zusje niet weet met wie je gepraat hebt is iig mooi mee genomen. dan hoef je je daar niet druk om te maken en die ander er ook niet in te betrekken.

Blijft alleen die dirty talk en op zich is daar natuurlijk niks mis mee, alleen wel vervelend als iemand het hoort. Hoorde ze het soort van toevallig of was ze je aan het afluisteren, dus dat ze wat meer gehoord heeft dan een paar zinnen?

Ik weet niet of het echt zo is dat jij jezelf in een verschrikkelijke situatie hebt gebracht. Wij doen allemaal wel dingen die op zich bij onze leeftijd horen, alleen hebben we af en toe de pech dat iemand waarvoor het niet bedoeld is, toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek is.

Het is jou dus niet echt te verwijten. Ik neem aan dat je niet in de woonkamer zat met je zusje erbij en toen dacht ‘ik ga eens iemand bellen’….je hebt gewoon pech gehad dat je zusje iets hoorde van het gesprek.

Ik snap dat dat heel vervelend is en dat je liever dit niet had gehad, maar wees ook niet te streng voor jezelf.

Wat maakt het voor jou zo erg? Ik wil niet doen alsof er niks gebeurd is, maar het raakt je echt en natuurlijk is het nog maar pas geleden gebeurd en denk je dan, stom, stom, stom, ik had dit niet moeten doen of anders enz. 

Maar zo gek is het niet wat je gedaan hebt. Je bent volgens mij gewoon een aardige jongen, dus probeer ook een beetje aardig voor jezelf te zijn.

 

Je kunt hier alles kwijt, wat jou helpt of als je even van je af wilt praten.

 

Gr. MickeyMouse

 


hoi @AKUJI ,

 

ik heb net nog een reactie gepost, maar die moet nog gecheckt worden door de KT. Waarschijnlijk komt ie morgenochtend door de check en dan komt ie hierboven te staan.

Welterusten voor nu 😴

 

Gr. MickeyMouse

 


Hey @tim16 ,

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik waardeer het enorm.


Hoi @MickeyMouse,

Ik was aan het bellen in mijn kamer en ze liep stiekem binnen zonder dat ik het door had. Ik vind het gewoon rot dat het is gebeurt, het was zo makkelijk te voorkomen.

Ik snap dat ik niet zo streng moet zijn op mezelf, maar ik ga dood van de schaamte. Heel erg bedankt voor je reactie nogmaals!


Hoi @AKUJI ,

 

Ik vind het gewoon rot dat het is gebeurt, het was zo makkelijk te voorkomen.

het leven is vallen en opstaan, het gaat je vast niet nog een keer gebeuren

Accepteer dat je kunt vallen, maar sta ook weer op 😉

 

Ik snap dat ik niet zo streng moet zijn op mezelf, maar ik ga dood van de schaamte.

 

je geeft om je zusje en had het haar willen besparen en jezelf ook, dat snap ik. Het is goed om er bij stil te staan, maar je moet ook weer verder. Elke dag leer je iets.

 

Heel erg bedankt voor je reactie nogmaals!

💙

 

Gr. MickeyMouse

 


Reageer